Tomasz Ambroziak Tomasz Ambroziak 12.10.2019
Dragon Ball Z: Kakarot (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, informacje o grze
1210V

Dragon Ball Z: Kakarot (PS4, Xbox One, PC). Premiera, cena, informacje o grze

Na przestrzeni lat powstało naprawdę sporo gier na podstawie Dragon Ball Z, lecz mimo to można chyba bez oporów przyznać rację włodarzom studia CyberConnet2 i Bandai Namco, którzy przekonują, że koncentrowały się one w przytłaczającej większości na “momentach” - najważniejszych, efekciarskich walkach, machając ręką na to, co dzieje się między nimi. Dragon Ball Z: Kakarot ma więc pewne akcenty rozkładać nieco inaczej.

Premiera

Zachodnia premiera Dragon Ball Z: Kakarot odbędzie się 17 stycznia 2020 roku. Gra ukaże się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Cena

Gra będzie dostępna w trzech edycjach.

Edycja standardowa - 289,00 zł (PS Store); 289,00 (Microsoft Store); 249,00 zł (Steam)

Edycja Deluxe - 379,00 zł (PS Store); 379,00 zł (Microsoft Store); 329,00 zł (Steam)

Edycja Deluxe zawiera:

  • Grę
  • Przedmiot do gotowania zapewniający stałą premię do ATK ki i PZ
  • Przepustkę sezonową (2 oryginalne odcinki i nowa opowieść)

Edycja Ultimate - 419,00 zł (PS Store); 419,00 zł (Microsoft Store); 369,00 zł (Steam)

Edycja Ultimate zawiera:

  • Grę
  • Przedmiot do gotowania zapewniający stałą premię do ATK ki, OBR ki i PZ
  • Przepustkę sezonową (2 oryginalne odcinki i nowa opowieść)
  • Dragon Ball Z: Kakarot - Pakiet muzyczny (11 dodatkowych utworów z anime, dostępny wiosną 2020 r.)
  • Słup Kryminatora (dostępny wiosną 2020 r.)

Osoby, które złożą przedpremierowe zamówienie na dowolną z wymienionych powyżej edycji, otrzymają w prezencie:

  • Przedmiot do gotowania zapewniający stałą premię do ATK wręcz i PZ
  • Zadanie dodatkowe
  • Możliwość wcześniejszego odblokowania menu treningu pozwalającego na walkę z Bonyu, nową postacią stworzoną przez Akirę Toriyamę

Polonizacja

Gra będzie dostępna w polskiej wersji językowej (napisy).

Fabuła

Jeśli chodzi o fabułę, Dragon Ball Z: Kakarot jest wierną adaptacją kultowej mangi/anime Dragon Ball Z autorstwa Akiry Toriyamy. W poprzedzających premierę wywiadach twórcy bronili się przed odpowiedzią na pytanie, ile materiału źródłowego trafi ostatecznie do gry, lecz z ujawnionych dotąd informacji można wywnioskować, że będą to wszystkie najważniejsze sagi: saiyanie, Frieza, Cell oraz Majin Buu. 

Dlaczego zdecydowano się akurat na adaptację "Dragon Ball Z", serii, która -- jako fenomen społeczny sprzed lat -- może być już świetnie znana dużej grupie osób? Developerzy wskazywali dwa powody. Po pierwsze, chcą trafić do nowych odbiorców, którzy fanami DB stali się po dopiero obejrzeniu "Dragon Ball Super" czy filmu "Dragon Ball Super: Broly." Po drugie, przeprowadzając na wczesnym etapie produkcji analizę, na jakich wątkach się skupić, doszli do wniosku, iż większość fanów starszych stażem pamięta tylko najważniejsze walki. Mając to na względzie, CyberConnect2 postanowiło wypełnić białe plamy między najważniejszymi wydarzeniami: przypomnieć mniej znane historie i opowiedzieć zupełnie nowe.

Z dotychczas opublikowanych informacji mogliśmy się dowiedzieć, że zupełnie nowa jest dla przykładu postać Bonyu, byłej członkini Ginyu Force (opuściła ona ten oddział, ponieważ miała dość głupich póz wykonywanych przez swoich towarzyszy broni). Inna nowość to natomiast quest skupiający się na przypominającym Frankensteina Androidzie 8, który w mandze i anime występował epizodycznie, tymczasem w grze poznamy go lepiej. 

Atrakcji wypełniających wspomniane białe plamy ma być oczywiście więcej. Wspomnieć należy, że w pracach nad zawartością dostarczającą dodatkowych szczegółów o przeszłości mniej znanych/istotnych postaci uczestniczył, według deklaracji wydawcy, sam Toriyama.

Rozgrywka

Jako gra action-RPG Dragon Ball Z: Kakarot oferować ma: zręcznościowy i widowiskowy system walki oddający ducha anime, sporych rozmiarów świat i mnogość rozmaitych aktywności (począwszy od opcjonalnych questów a skończywszy na minigrach). Choć tytuł sugeruje skupienie się przede wszystkim na Goku, w rzeczywistości pokierujemy też poczynaniami innych bohaterów: Vegety, Gohana czy Piccolo.

System walki, jak wynika z zapowiedzi publikowanych przez osoby mające styczność z grywalnym demem, nie powinien być przesadnie skomplikowany, przypominając pod tym względem inne gry autorstwa CyberConnect2 stworzone na podstawie anime. Starcia mogą się toczyć na ziemi lub w powietrzu, a do dyspozycji będziemy mieli ataki podstawowe, specjalne (zużywające energię Ki, o której ilości informuje wskaźnik; użycie niektórych z nich może np. dodatkowo wymagać oddalenia się od przeciwnika), blok, unik itd. Niekiedy w ich trakcie potowarzyszą nam też pomocnicy, 

W swoich wypowiedziach twórcy podkreślali, że zamierzają trzymać się praw uniwersum wykreowanego przez Akirę Toriyamę, dlatego też jednym z ich celów było wiarygodne uwypuklenie różnic między umiejętnościami bohaterów - w pewnych sytuacjach Goku ma bowiem odstawać od niektórych antagonistów, np. Radditza.  

W grze nie zabraknie systemu rozwoju. Potencjał podopiecznego będziemy mogli rozwijać na kilka sposobów. Gromadzenie doświadczenia to jedna i zarazem najbardziej standardowa metoda, ale oprócz niej jest też spożywanie posiłków poprawiających parametry, uczestnictwo w treningach lub eksplorowanie świat, co pozwala czasami natknąć się na rzeczy mogące w jakiś sposób poprawić zdolności bohatera. Aby jednak trzymać się wiernie dragonballowego kanonu, dostęp do niektórych umiejętności, jak Kaioken czy transformacja w Super Saiyana, zależny będzie od postępów poczynionych w głównym wątku. 

Dragon Ball Z: Kakarot umożliwi nam swobodne poruszanie się po swoim świecie, lecz zaznaczyć trzeba, że nie będzie to klasyczny open world rozumiany jako jedna wielka mapa. Zamiast tego świat ma być podzielony na mniejsze strefy (każda z nich ma być jednak “bardzo rozległa”), do których dostęp będziemy odblokowywać z czasem. Szybkie przemieszczanie się z miejsca na miejsce umożliwi zdolność latania lub Nimbus, mała latająca chmurka. Różnica? Nimbus jest w stanie zmieniać wysokość lotu.

Jak wspomniano, w produkcji CC2 natkniemy się na szereg aktywności urozmaicających bitkę i ratowanie (wszech)świata. Oprócz wymienionych pobocznych questów będą to również minigry, jak bejsbol (a konkretnie odbijanie piłek), łowienie ryb, polowania czy zdawanie egzaminu na prawo jazdy (nawiązanie do jednego z odcinków anime). 

Wymagania sprzętowe

Brak informacji na chwilę obecną.

Video

Tagi: Bandai Namco CyberConnect2 Dragon Ball Z: Kakarot