Forza Horizon 4 (Xbox One, PC). Premiera, cena, wymagania sprzętowe

Forza Horizon 4 (Xbox One, PC). Premiera, cena, wymagania sprzętowe

Rozbo | 29.07.2018, 15:00

Forza Horizon 4 przybywa z nową dawką adrenaliny oraz zabawy. Czwarty raz przyjdzie nam się rozbijać wypasionymi furami po pięknym, wirtualnym świecie wykreowanym przez PlayGround Games. Przed premierą sprawdźmy najważniejsze informacje dotyczące tej gry.

Premiera

Dalsza część tekstu pod wideo

Forza Horizon 4 wyląduje na półkach sklepowych i cyfrowych 2 października 2018 roku. Będzie dostępna na konsoli Xbox One oraz PC poprzez system Xbox Play Anywhere.

Cena i edycje specjalne

W sklepie cyfrowym Microsoftu dostaniemy nowego Horizona w następujących wersjach:

Edycja standardowa - 249,99 zł

  • Gra
  • pakiet samochodów Formula Drift zarówno do gry Forza Horizon 4, jak i Forza Motorsport 7 (do zamówień przedpremierowych)

Edycja Deluxe - 329,99 zł

  • Gra
  • przepustka samochodowa
  • pakiet samochodów Formula Drift
  • pakiet samochodów Formula Drift do gry Forza Motorsport 7 (do zamówień przedpremierowych)

Edycja Ultimate - 359,99 zł

  • Gra
  • przepustka samochodowa
  • członkostwo VIP
  • pakiet samochodów Formula Drift
  • pakiet samochodów z dnia premiery
  • dwa rozszerzenia (gdy zostaną wydane)
  • pakiet samochodów Formula Drift do gry Forza Motorsport 7 (do zamówień przedpremierowych)

Lokalizacja

Nowa Forza wskoczy na półki sklepowe w polskiej wersji językowej (napisy).

Proces powstawania

PlayGround Games ma już 6-letnie doświadczenie z serią Forza i od początku odpowiada za tworzenie spin-offu Horizon. Z takim dorobkiem i przy wsparciu Turn 10 oraz Microsoftu jest to - można powiedzieć - dla nich chleb powszedni. Jednak developerzy w czwartej części postanowili pójść nieco dalej, poza zwykłe przedstawienie nowego środowiska gry. Chodziło o to, żeby do "czwórki" wprowadzić stale zmieniające się otoczenie dzięki zmiennym porom roku. Co ciekawe, Wielka Brytania (w której ma się rozgrywać nowy Horizon) nie była pierwszym wyborem developerów w fazie planowania. Potem jednak okazało się, że to idealne środowisko, żeby zademonstrować różnorodność wspomnianych pór roku. 

Sama gra została zapowiedziana i pokazana w trakcie tegorocznego E3 z planowaną jesienną premierą. Na tej samej imprezie Microsoft poinformował, że kupił całe studio PlayGround Games.

Rozgrywka

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, w Forza Horizon 4 pośmigamy pięknymi samochodami po wirtualnej Wielkiej Brytanii. Teoretycznie mamy tu do czynienia ze znaną od lat formułą. Horizony to ta bardziej luzacka wersja Forzy (obok bardziej symulacyjnego Motorsporta), gdzie profesjonalne tory zostały zastąpione otwartym światem oraz nieco bardziej szaloną i nieskrępowaną rywalizacją. Do zdobycia i przetestowania będzie ponad 450 licencjonowanych aut od ponad 100 producentów. Ale to nie wszystko, bowiem wraca rozbudowany kreator tras, a także bogata możliwość personalizacji tak wizualnej, jak i mechanicznej naszych fur. W "czwórce" będziemy też mogli kupować nieruchomości, zaś nowością jest zastąpienie Drivatarów prawdziwymi graczami - na jednym serwerze znajdzie się do 72 amatorów szybkiej, wirtualnej jazdy (oczywiście można też grać samemu offline). Do gry wprowadzone też zostaną misje w stylu Crazy Taxi, gdzie w szalonym tempie i w rytm uciekającego czasu będzie trzeba dostarczyć pasażera we wskazane miejsce.

Jeśli chodzi o zmiany, to warto jeszcze wspomnieć o nowym systemie skilli. O ile w poprzednikach zdobywane umiejętności były globalne, o tyle w FH 4 każdy samochód będzie miał osobne drzewko z możliwymi perkami do odblokowania. Punkty umiejętności zdobywa się podobnie jak poprzednio - robiąc niesamowite rzeczy przy pomocy swojego samochodu (drifty, skoki itp.) i łącząc je w swoiste comba.

To wszystko to są jednak mniejsze lub większe detale w porównaniu do prawdziwej rewolucji związanej z sezonami. Otóż Wielka Brytania w nowym Horizonie występuje w 4 różnych wersjach, zależnie od tego jaka jest właśnie w świecie gry pora roku. Ma to ogromne znaczenie nie tylko wizualne ale i gameplay'owe, ponieważ piękne jezioro, które mijaliśmy latem, może stać się prawdziwą trasą to przebycia, gdy zamarznie w czasie zimy. Podobnie zwykła wiejska droga przemierzana w wiosenny poranek, jesienią stanie się istnym błotnistym koszmarem. Pory roku oraz mieniające się warunki pogodowe będą miały wpływ na zachowanie się naszego samochodu. Będą się one też zmieniały w cyklu tygodniowym i owa zmiana będzie wspólna dla wszystkich graczy na wszystkich serwerach. Co więcej, według zapewnień twórców nie będzie dwóch takich samych zim czy wiosen, bowiem gracze będą zaskakiwani sezonowymi aktywnościami oraz stale aktualizowanymi wyzwaniami dziennymi i tygodniowymi. Wszystko po to, żeby po cyfrowej krainie jeździło się za każdym razem nieco inaczej.

Wymagania sprzętowe

Na chwilę obecną producent nie podał jeszcze oficjalnych wymagań sprzętowych jeśli chodzi o nową Forzę. Zamieścimy w tym miejscu odpowiednią informację, gdy tylko się pojawi.

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Seria Forza miała swoje początki w 2005 roku, jeszcze na pierwszej konsoli Xbox. Od początku za tworzenie marki odpowiadało amerykańskie studio Turn 10. W 2012 roku zapoczątkowano serię spin-offów rozgrywających się w otwartym świecie o podtytule Horizon, które tworzyli brytyjczycy z PlayGround Games. W sumie wydano już 10 gier z serii Forza (7 Motorsportów i 3 Horizony). FH4 będzie jedenastym tytułem.
  • Wielka Brytania stworzona na potrzeby "czwórki" będzie rozmiarami podobna do Australii z poprzednika, jednakże renderowana będzie aż czterokrotnie ze względu na różne pory roku.
  • Nowa ścigałka od PlayGround Games będzie na Xboksie One X śmigała w natywnym 4K (w 30 klatkach na sekundę). Będzie jednak również tryb 60 fps, ale kosztem niższej rozdzielczości. Słabsze wersje konsoli Microsoftu będą miały oczywiście jedynie opcję 30 klatek.
  • W grze pojawi się nowy widok z kokpitu, ale z ujęcia bez kierownicy (nieco bliżej deski), co ma - wg. developerów - być idealne dla graczy korzystających z kierownic, ale lubiących widok z wnętrza. Teraz nie będą oni widzieli wirtualnej kierownicy oprócz swojej własnej, rzeczywistej. Sprawiało to wcześniej nienaturalne wrażenie i zaburzało immersję.

Warto obejrzeć

 

 

cropper