Piotr Rozbicki Piotr Rozbicki 24.06.2018
The Division 2. Wszystko, co wiemy o grze
2048V

The Division 2. Wszystko, co wiemy o grze

Tom Clancy's The Division 2 zawita do czytników naszych konsol dopiero na początku przyszłego roku. Czasu jeszcze trochę, jednak już teraz przygotowaliśmy dla Was swoiste kompendium wiedzy na temat gry.

Oto zbiór najciekawszych informacji odnośnie samej gry, fabuły oraz rozgrywki, jakie udało nam się do tej pory zebrać. Wpis będzie aktualizowany na bieżąco, w miarę napływania nowych informacji o grze.

Co się stało?

Uwaga! Spoilery w tej sekcji

Nowa gra Massive Entertainment rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach z "jedynki". Zbuntowany agent Dywizji - Aaron Keener, pozyskał wiedzę, jak wytworzyć wirus Zielonej Trucizny na ogromną skalę, po czym zbiegł z Nowego Jorku. Pozostawił po sobie tylko niepokojącą wiadomość. Keener wyznaje w niej, że postanowił kontynuować "dzieło" doktora Ahmresta i dalej  rozprzestrzenić opracowany przez niego patogen. Chce poddać ludzkość ostatecznej próbie. Nie wiadomo jednak, gdzie i kiedy szaleniec to zrobi.

Jakiś czas potem Zielona Truciza zostaje rozprzestrzeniona na terenie Waszyngtonu, stolicy USA. Siły rządowe ponownie nie są w stanie zapanować nad zarazą i sytuacja wymyka się spod kontroli. 7 miesięcy po ujarzmieniu epidemii w Nowym Jorku, stolica staje się nowym polem bitwy różnych frakcji walczących o wpływy w mieście, a nieliczni, pozostali przy życiu mieszkańcy starają się przetrwać. Na domiar złego lato przyniosło ze sobą największe upały od lat, niosące za sobą gwałtowne zjawiska pogodowe, w tym burze i powodzie podtapiające niektóre części miasta. Pozbawiony centralnego ośrodka władzy kraj popada w chaos. Co gorsza, to właśnie w Waszyngtonie mieściła się kwatera główna Dywizji. Pozostali aktywni agenci wkraczają do D.C., żeby podjąć próbę odbicia miasta z rąk szaleńców oraz opanowania epidemii. Wtedy właśnie rozpoczyna się akcja Tom Clancy's The Division 2.

Miejsce akcji

Nowy Jork został w "dwójce" zastąpiony Waszyngtonem. Tym razem jednak będziemy biegać nie tylko po samym mieście ale i okolicznych lasach oraz przedmieściach. Twórcy mówią, że świat gry The Division 2 będzie o 20% większy niż w poprzedniej części. O ile w "jedynce" mieliśmy do dyspozycji Manhattan, tak teraz będzie to całe D.C. i okolice w skali 1:1.

Zmienia się też pora roku (lato), a co za tym idzie - klimat odwiedzanych miejscówek. Waszyngton jest zdecydowanie mniej wertykalnym miastem niż Nowy Jork, dlatego tereny będą bardziej otwarte i zróżnicowane. 

Rozgrywka

Formuła zabawy znacząco nie zmieniła się względem części pierwszej. W The Division 2 ponownie będziemy mieli za zadanie ukończyć kampanię fabularną, przy okazji rozwijając umiejętności naszego agenta oraz zdobywając nowy, coraz lepszy sprzęt. Podobnie jak poprzednio, możemy organizować się w grupach 4 graczy, by w kooperacji podejmować wyzwania. Do tego dojdą aktywności podoczne, związane z eksploracją miasta.

Jednym z powracających elementów będzie rozbudowa bazy operacyjnej oraz rozsiane po mieście schronienia (safe houses). Nowością będą osady mieszkańców (settlements), które będziemy mogli wspierać. W zamian otrzymamy m.in. zapasy oraz wsparcie cywili w trakcie walki. Poszczególne frakcje walczące o wpływy w mieście będą się mogły teraz między sobą ścierać na naszych oczach.

W grze pojawi się też tzw. progression tracker - funkcja umożliwiająca śledzenie postępów w grze i ułatwiająca wyznaczanie sobie kolejnych celów. Twórcy zapowiadają dużo darmowej zawartości dodawanej do gry w trakcie pierwszego roku od premiery - w tym nowe tryby, tereny oraz misje fabularne. Na pewno potwierdzone zostały 3 duże DLC.

Frakcje

W Waszyngtonie będziemy musieli zmierzyć się z kilkoma grupami próbującymi skorzystać na chaosie i nieszczęściu ludzi. Dotychczas poznaliśmy bliżej jedną z nich.

True Sons (Prawdziwi Synowie) - Ludzie, którzy z natury żerowali na słabych, a w obliczu epidemii postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i zapanować nad stolicą przy pomocy terroru. Twierdzą, że przyszłość Stanów Zjednoczonych to tyrania zaprowadzona ich rękami.

Strefa Mroku

Do gry powraca też słynna Strefa Mroku. Twórcy zapewniają, że ten tryb zabawy zostanie gruntownie przebudowany, jednak nie zdradzają konkretów w tej sprawie. Przypomnijmy - w pierwszej części Strefą Morku było odseparowane od reszty centrum Manhattanu - obszar, w którym gracze mogli walczyć z innymi agentami oraz SI. Jeśli decydowaliśmy się na walkę z innymi graczami, otrzymywaliśmy status "zbuntowanego agenta" i stawaliśmy się celem dla pozostałych śmiałków wędrujących po Strefie Mroku. Sprzęt zdobywany w strefie był skażony i można go było pozyskać jedynie wtedy, gdy udawało nam się wezwać śmigłowiec i na czas załadować zebrany loot na jego pokład. Wtedy po wyjściu ze strefy zyskiwaliśmy go na własność. Z tym trybem zabawy już od premiery "jedynki" wiązało się wiele niesławnych problemów związanych z balansem i nadużyciami niektórych graczy. Massive Entertainment kilkukrotnie modyfikowało Strefę Mroku. Zobaczymy, jakie zmiany przyjdą wraz z The Division 2.

Raidy

W grze tym razem pojawią się Raidy (Najazdy) z prawdziwego zdarzenia i na większą skalę. W "jedynce" to były po prostu nieco trudniejsze rodzaje misji dla czteroosobowej drużyny. W "dwójce" będą to aktywności przeznaczone dla 8 graczy. Na razie developerzy nie zdradzili nic więcej w kwestii szczegółów rozgrywki, potwierdzili natomiast, że pierwszy Raid pojawi się w ciągu kilku tygodni od premiery, zaś na pierwszy rok życia The Division 2 planowane jest co najmniej kilka tego typu aktywności.

Raid ma być najtrudniejszą formą wyzwania, zaś nagrody mają być adekwatne do włożonego weń wysiłku. Jego skończenie wynagrodzi gracza czymś, co będzie go wyróżniało na tle społeczności.

Agent

Na razie nie zdradzono szczegółowych informacji odnośnie drzewek rozwoju naszego agenta. Znamy jednak niektóre umiejętności, opierając się na opublikowanych zapisach rozgrywki. Jeśli chodzi o statystyki, to doszło tu do pewnej zmiany. Teraz będą to: Armor, Health i Skill Power. Armor to nowa statystyka, z gry znika natomiast informacja o łącznym DPS.

Poznane umiejętności:

Assault Drone - W trakcie walki możemy uaktywnić drona, który przez jakiś czas będzie nas wspierał ogniem ze swojego działka.

 

Chem Launcher - Bardzo wszechstronne narzędzie. Może strzelać różnymi rodzajami związków chemicznych - od korodujących, poprzez eksplodujące, a na naprawczych nanobotach kończąc.

 

Hive - Ma głównie defensywne zastosowanie, ale w trakcie prezentacji widzieliśmy ofensywny wariant, czyli "Wasp Hive" - wystrzelony w stronę przeciwnika atakował go rojem mikrodronów, zadając mu obrażenia i przeszkadzając w podjęciu akcji.

 

Seeker Mine - Znana z jedynki "kuleczka", która po uaktywnieniu ruszy do najbliższego przeciwnika i eksploduje zadając jemu oraz wszystkim w okolicy obrażenia.

 

Specjalizacje

Maksymalny poziom doświadczenia, jaki można uzyskać w grze wynosi 30. Po jego osiągnięciu zyskamy możliwość wyboru tzw. Specjalizacji, które dają dostęp do nowych modyfikatorów umiejętności, talentów oraz specjalnych broni charakterystycznych tylko dla danej Specjalizacji (signature weapons). Sprzęt ten zastępuje [tu uzupełnić] specjalne umiejętności agentów znane z poprzedniej części. Pomiędzy tymi nowymi, swoistymi subklasami będzie się można przełączać, korzystając z różnych kombinacji umiejętności.

Oto poznane do tej pory Specjalizacje:

Demolitionist - zadymiarz wchodzący w przeciwników jak w masło. Nie bawi się w skradanie, za to potrafi przy pomocy swoich narzędzi likwidować całe grupy przeciwników.

Broń: granatnik

Sharpshooter - potrafi zdejmować przeciwników, zanim ci zorientują się w ogóle, co się dzieje. Dzięki snajperce potrafi atakować z daleka, z bezpiecznej pozycji, zaś siła jego specjalnej broni sprawia, że pociski przebijają nawet niektóre przeszkody.

Broń: karabin snajperski kaliber 50 

Survivalist - może kontrolować swoje otoczenie przy użyciu pułapek. Może też nakładać różne statusy na przeciwników.

Broń: Kusza

Uzbrojenie

Klasyfikacja broni z grubsza wygląda podobnie jak w przypadku pierwszej części serii. Można jednak na podstawie pokazanych materiałów wyszczególnić kilka nowych talentów (perków) oraz kilka ciekawych informacji.

Np. w menu broni pokazany jest teraz tzw. Damage Drop Off, czyli wykres pokazujący, przy jakiej odległości od celu obrażenia zadawane przez broń drastycznie maleją. Powracające statystyki DMG (poziom zadawanych obrażeń), RPM (szybkostrzelność) i MAG, a także Accuracy (celność) Stability (stabilność) oraz Reload time (prędkość przeładowania)

Talenty broni

Oto kilka talentów, które udało nam się zauważyć w trakcie rozgrywki. Trzeba wziąć pod uwagę to, że The Division 2 jest cały czas w trakcie tworzenia i mogą one ulec zmianie, lub całkowicie wylecieć z gry.

Close & Personal - zabicie przeciwnika z niewielkiej odległości sprawia, że następny strzał zada podwójne obrażenia. Szczególnie przydatne w przypadku shotgunów.

Pyromaniac- obrażenia zadawane podpalonym celom są o 15% większe.

Unrelenting - trafianie przeciwników zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 5%. Ten bonus może się kumulować maksymalnie 10-krotnie. Chybienie celu sprawia jednak, że bonus się resetuje.

Kill Confirmed - trafienie w głowę (headshot) zwiększa poziom zadawanych obrażeń o 10%. Ten bonus może się kumulować maksymalnie 10-krotnie. Wszystkie trafienia, które nie są headshotami, resetują ten bonus.

Lock and Load - przeładowanie pustego magazynka zwiększa obrażenia zadawane przez broń o 20% przez 5 sekund.

Hemorrhage - zabicie krwawiącego przeciwnika zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 25% dla wszystkich członków drużyny przez 10 sekund.

Sadist - obrażenia zadawane krwawiącym przeciwnikom są zwiększone o 15%.

Cauterize - obrażenia zadawane płonącym przeciwnikom leczą naszego agenta wartością 5% tych obrażeń.

Klany

Developerzy potwierdzili wsparcie dla klanów w "dwójce" aczkolwiek nie podali żadnych szczegółów na temat tego, jak to będzie działać.

 

Tagi: Massive Entertainment Tom Clancy's The Division 2 Ubisoft