
Najlepsze gry, które przejdziesz w jeden weekend
Idą ciepłe tygodnie, a czasu będzie coraz mniej. Okres letni rządzi się swoimi prawami, a w trakcie niego sporo osób preferuje aktywności sportowe wszelkiej maści, aniżeli siedzenie przed konsolą czy komputerem połowę dnia.
Tym samym postanowiliśmy przygotować artykuł, w którym wymieniamy dziesięć ciekawych produkcji. Są to gry, które możemy śmiało ukończyć w jeden weekend, a więc dwa dni - o ile oczywiście spędzimy z nimi więcej niż 2 godziny dziennie.
Zbędnie nie przedłużając, oto lista:




Stray
Zestawienie otwiera Stray, w którym przemierzamy cyberpunkowe miasto jako bezimienny kot, próbując odnaleźć drogę do domu w świecie zamieszkanym przez roboty. Gra należy do przygodowych gier akcji z silnym naciskiem na eksplorację, narrację środowiskową i lekkie zagadki logiczne. Nie mamy tu tradycyjnej walki - mechanika opiera się głównie na skradaniu się i interakcji z otoczeniem. Fabuła rozwija się stopniowo, odkrywając sekrety miasta i jego mieszkańców.
Kena: Bridge of the Spirits
W Kena: Bridge of the Spirits wcielamy się w tytułową Kenę - młodą przewodniczkę duchów, która pomaga zagubionym duszom odnaleźć spokój. Produkcja łączy elementy przygodowe, eksploracyjne i zręcznościowe z dynamiczną walką oraz piękną, animowaną oprawą graficzną. Historia skupia się na duchowej podróży głównej bohaterki i relacjach z napotkanymi postaciami. Istotną rolę odgrywa zarządzanie małymi towarzyszami zwanymi "Rotami", którzy wspierają nas w walce i rozwiązywaniu zagadek.
Hellblade 2
W Hellblade 2 wskakujemy w buty wojowniczki o imieniu Senua, która zmaga się z własną psychiką, wyruszając w brutalną podróż przez mroczny świat inspirowany mitologią nordycką. Gra oferuje intensywne doświadczenie narracyjne, koncentrując się na przeżyciach wewnętrznych bohaterki i jej halucynacjach. Walka jest brutalna, ale minimalistyczna, a kluczową mechaniką pozostaje atmosfera i dźwięk przestrzenny, który oddaje stan umysłu Senuy. Fabuła ma silny, osobisty wydźwięk i porusza temat chorób psychicznych.
Detroit: Become Human
Tym razem w Detroit: Become Human śledzimy losy trzech androidów w niedalekiej przyszłości, gdzie maszyny zaczynają kwestionować swoje miejsce w społeczeństwie. Pozycja ta to interaktywny dramat narracyjny z wieloma ścieżkami fabularnymi i rozgałęzieniami zależnymi od naszych decyzji. Kluczową mechaniką są wybory moralne oraz analiza otoczenia w celu podjęcia działań. Fabuła dotyka tematów wolności, tożsamości i człowieczeństwa.
Resident Evil 3 Remake
W odświeżeniu firmy Capcom o nazwie Resident Evil 3 Remake stajemy w obliczu przetrwania jako Jill Valentine w opanowanym przez zombie Raccoon City, ścigani przez niepowstrzymanego Nemesisa. Gra należy do gatunku survival horror akcji z mocnym naciskiem na walkę, zarządzanie zasobami i ucieczki z opresji. W porównaniu do oryginału dodano nowoczesną grafikę, usprawnione sterowanie i bardziej filmową narrację. Historia osadzona jest w tym samym uniwersum co inne odsłony serii, skupiając się na korupcji korporacji Umbrella.
The Order 1886
W The Order 1886 przenosimy się do alternatywnej wersji wiktoriańskiego Londynu, gdzie rycerze Zakonu walczą z nadnaturalnymi istotami przy użyciu steampunkowej technologii. Gra to filmowy TPS, stawiający na kinową oprawę, immersję i liniową narrację. Strzelaniny są przeplatane licznymi przerywnikami filmowymi oraz sekwencjami QTE. Opowieść porusza wątki polityczne, zdrady i konfliktu pomiędzy człowiekiem a legendą
A Way Out
Coś dla fanów kooperacyjnych, również kanapowych gier - w A Way Out wcielamy się w dwóch więźniów planujących ucieczkę i wspólnie przeżywających emocjonalną historię przyjaźni, zdrady i odkupienia. Tytuł studia Hazelight został zaprojektowany wyłącznie pod kooperację - zarówno lokalną, jak i online. Mechaniki obejmują wspólne rozwiązywanie zagadek, synchronizację działań i różnorodne minigry, poznając przy tym mocną historię z niesamowitym zwrotem akcji.
The Quarry
W The Quarry, podobnie jak wymienionym wyżej Detroit, prowadzimy grupę nastolatków uwięzionych w obozie letnim, gdzie każda decyzja może oznaczać życie lub śmierć. Gra to interaktywny horror narracyjny z wieloma zakończeniami i filmową prezentacją. Mechaniki opierają się na eksploracji, szybkich reakcjach (QTE) i wyborach moralnych. Fabuła inspirowana jest klasycznymi slasherami i mocno polega na klimacie niepewności i zagrożenia.
Spec Ops: The Line
Spec Ops: The Line mocno zmusza do refleksji. Wkraczamy do zniszczonego Dubaju jako kapitan Walker, prowadząc oddział żołnierzy w misji ratunkowej, która szybko zmienia się w moralny koszmar. Gra to trzecioosobowy shooter z zaskakująco głęboką i mroczną fabułą, inspirowaną "Jądrem ciemności". Choć gameplay przypomina typowe wojenne strzelanki, kluczowy jest tu emocjonalny i psychologiczny wymiar historii. Decyzje gracza są niejednoznaczne, a fabuła prowadzi do przemyśleń nad naturą wojny i ludzkich wyborów.
Titanfall 2
W Titanfall 2 przeżywamy historię Jacka Coopera, żołnierza, który niespodziewanie zostaje pilotem tytana w walce przeciwko potężnemu wrogowi. Gra łączy widowiskową akcję FPS z płynnym ruchem parkourowym i walką w mechach. Kampania dla jednego gracza zdobyła uznanie za kreatywne projektowanie poziomów i silną relację między pilotem a jego "maszyną".
Little Nightmares 2
W Little Nightmares 2 podążamy za postacią Mono, który w towarzystwie Six przemierza groteskowy świat pełen niepokojących stworzeń i symbolicznych zagrożeń. Ta produkcja to platformówka z elementami horroru i zagadek środowiskowych, gdzie głównym orężem jest skradanie się i manipulowanie otoczeniem. Opowieść przekazywana jest bez słów, budując nastrój przez atmosferę i obrazy. Mechaniki opierają się na współpracy między bohaterami i unikaniu przeciwników.
Firewatch
Zestawienie zamknie najkrótsza pozycja z tego zestawienia, a więc Firewatch. W niej przejmujemy kontrolę nad Henrym, strażnikiem leśnych w odizolowanym rezerwacie, który nawiązuje emocjonalną relację przez radio z tajemniczą Delilah. Mamy do czynienia z narracyjną przygodówką skupioną na eksploracji i dialogach, bez walki czy zagadek. Fabuła rozwija się przez wybory w rozmowach i subtelne zmiany w otoczeniu, stopniowo odsłaniając psychologiczne tło bohatera. Nie brakuje tutaj motywów samotności, traumy i potrzeby kontaktu z drugim człowiekiem.
Przeczytaj również






Komentarze (41)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych