SKLEP
Piotr Rozbicki Piotr Rozbicki 17.12.2017
Monster Hunter World. Zapowiedź
756V

Monster Hunter World. Zapowiedź

To pierwszy tak śmiały krok serii Monster Hunter w kierunku szerszego odbiorcy. Monster Hunter World wyląduje na "dużych" konsolach i będzie to istne wejście smoka. Zobaczcie w naszej zapowiedzi, czego się spodziewać po grze.

Monster Hunter World
  • Platformy:  PS4   XONE   PC 
  • Data premiery - Polska: 26.01.2018
  • Napisy
  • od lat 16 przemoc

Data premiery

Gra zadebiutuje na wszystkich rynkach w jednym czasie, a mianowicie 26 stycznie 2018 roku. Będą to premiery wersji konsolowych, natomiast wersja pecetowa będzie miała swój debiut w bliżej nieokreślonej przyszłości

Cena i edycje specjalne

Monster Hunter World w wersji cyfrowej oferowane jest w dwóch zestawach:

Edycja standardowa - 249,00 zł (PS Store) / 249,99 zł (Sklep Xbox) / brak danych (Steam)

  • Gra
  • Zestaw źródła (dostępne przy preorderze)
  • Amulet pomyślności Wiatru (dostępne przy preorderze)

Edycja Digital Deluxe - 289,00 zł (PS Store) / 288,99 zł (Sklep Xbox) / brak danych (Steam)

  • Zestaw źródła (dostępne przy preorderze)
  • Amulet pomyślności Wiatru (dostępne przy preorderze)
  • Zestaw samuraja
  • Dodatkowy gest 1: zen
  • Dodatkowy gest 2: rzut gwiazdką
  • Dodatkowy gest 3: klepnięcie sumo
  • Dodatkowy zestaw obrazków 1: gwiazdy MH
  • Dodatkowy zestaw obrazków 2: maskotka - dobrze wysmażony stek
  • Dodatkowy makijaż: wiwerna
  • Dodatkowa fryzura: kok

W pudełku gra powinna kosztować ok. 229,90 zł.

Edycja kolekcjonerska

Edycja kolekcjonerka to opasłe pudło z całkiem fajną zawartością. Znajdziecie tam m.in. duży i bardzo ładnie oprawiony artbook ze szkicami potworów, ale i niezbyt okazałą figurką. Zestaw kosztuje jednak sporo bo aż ok. 699,90 zł

Zawartość:

  • Gra
  • Artbook
  • Oryginalna ścieżka dźwiękowa na płycie
  • Figurka Nargigante o wys 12,5 cm
  • Deluxe Kit DLC
  • Kolekcjonerskie pudełko

Lokalizacja

Monster Hunter World pojawi się na naszym rynku w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej. 

Proces powstawania

Seria Monster Hunter ma bardzo długą i bogatą tradycję, choć na Zachodzie nigdy nie zdobyła należytego uznania. Za to w Japoni... o rany, w Japonii to prawdziwy kult! Jednak przez wiele lat seria dreptała w miejscu, w tym sensie, że trzymała się kilku skostniałych zasad rządzących światem oraz mechaniką rozgrywki. Po części wynikało to z oczekiwań hardkorowych fanów, po części z ograniczeń sprzętowych, na których w ostatnim czasie wypuszczano kolejne Monster Huntery (handheldy i konsole Nintendo). Tym razem Capcom chciał jednak wykorzystać moc current-genów i stworzyć prawdziwy, otwarty świat z całym ekosystemem, zamiast oderwanych od siebie stref.

Nowy potencjał w kwestii wykorzystanego hardware'u oznaczał też, że można było przy okazji zaadaptować Monster Huntera do nieco bardziej "zachodnich" standardów, tak aby dotrzeć z serią do większego grona odbiorców. Założeniem zespołu tworzącego grę było też uczynienie jej bardziej przystępnym dla nowych graczy przy jednoczesnym pozostawieniu poziomu wyzwania, z którego słynęła seria. Choć tytuł tworzą weterani poprzednich Monster Hunterów z Osaki to Capcom zatrudnił też szereg programistów bardziej obeznanych z architekturą PS4 oraz XOne. Monster Hunter World powstał na silniku MT Framework i oficjalnie jest kolejną częścią głównej serii, mimo że w tytule nie znalazła się piątka. Gra powstaje od ponad 3 lat.

   

Fabuła

Akcja Monster Hunter World rozgrywa się na tzw. Nowym Kontynencie. To ląd, do którego zostaje wysłana specjalna grupa badawcza mająca za zadanie obserwować zjawisko, w trakcie którego potężne Starsze Smoki wędrują do Nowego Świata. Ich bazą wypadową jest wioska Astera, gdzie można znaleźć różnych członków drużyny zajmujących się różnymi rzeczami. Jako jeden z łowców masz za zadanie polować na stwory oraz badać ich zachowania.

I to... w zasadzie tyle.  

Rozgrywka

Nowy Monster Hunter tak naprawdę rozgrywa się w otwartym świecie. Nowy Kontynent można zwiedzać na zasadzie swobodnej eksploracji, bez narzuconych restrykcji, bądź przyjmując konkretne questy związane z konkretnymi stworami. Wówczas obowiązywać nas będą większe ograniczenia, nawet czasowe. Solą gry - jak każdej części MH - są polowania oraz odpowiednie do nich przygotowanie. W World wprowadzono jednak szereg zmian i udogodnień do tej koncepcji, choćby fakt, że mikstury można pić również w ruchu (postać nie staje, żeby napić się z buteleczki). Inną istotną zmianą jest choćby fakt, że teraz nie można uciec ze strefy, w której znajduje się stwór, bo ich po prostu nie ma. Poszczególne obszary Nowego Kontynentu łączą się ze sobą bez loadingów.

Ważnym aspektem każdego MH jest oczywiście kolekcjonowanie coraz to lepszego sprzętu. Część można kupić w Asterze, jednak te najlepsze trzeba zbudować ze zdobywanych materiałów - czy to na pokonanych monstrach, ukończonych questach czy też zebranych w trakcie eksploracji. W trakcie misji będzie można robić specjalne zadania (bounties) czy specjalne dochodzenia (investigations), co będzie premiowane dodatkowymi nagrodami.

Tropienie oraz walka ze zwierzyną jak zawsze ma być wyrafinowana i będzie wymagać zastosowania różnych środków w zależności od rodzaju przeciwnika, dlatego odpowiednie przygotowanie zasobów czy pułapek przed starciem będzie kluczowe. Istotne jest również to, że stwory będą zmieniały swoje zachowanie zależnie od pory dnia czy pogoda, ale i również będą zmieniały je w trakcie samej walki.   

Rodzaje broni

Nie od dziś wiadomo, że seria Monster Hunter słynie ze złożonego systemu walki opartego na wykorzystywaniu różnych rodzajów oręża. Innymi słowy - ataki, jakie możemy wykonać, zależą od kategorii dzierżonej broni. Dlatego nauka walki każdą z nich to zupełnie inna bajka. Oto wszystkie typy uzbrojenia w Monster Hunter World:

Sword & Shield

Broń idealnie zbalansowana zarówno do ofensywy, jak i defensywy, przy której można zachować mobilność, a nawet pić mikstury, gdy oręż jest wyciągnięty i w użyciu.

Dual Blades

Idealna broń dla wielbicieli szybkiej sieczki. Przy ich pomocy, można zasypać potwora gradem cięć i ciosów.

Great Sword

Z mieczem dwuręcznym nie będziemy zbyt mobilni, jednak jego moc jest potężna. Ciosy można dodatkowo ładować zadając ogromne obrażenia.

Long Sword

Dzięki tej eleganckiej broni można wykonywać długie serie ciosów, poza tym długi miecz potrafi zwiększyć siłę atakującego.

Charge Blade

Ten miecz i tarcza potrafią zmieniać się w ogromny topór nawet w trakcie combosa. Energia zgromadzona w formie miecza i tarczy może zostać uwolniona w formie topora.

Switch Axe

Ten topór o dużym zasięgu potrafi transformować się w zadający szybkie ciosy miecz. W trakcie korzystania z tej broni można uwolnić pokłady energii żywiołów.

Hammer

Ta ciężka broń o niewielkim zasięgu potrafi zadawać spore obrażenia oraz ogłuszać potwory swoimi uderzeniami.

Lance

Lanca wraz z tarczą zapewnia ochronę przed atakami wroga i pozwala na szybki kontratak. Dzięki nim możesz się poruszać nawet w trakcie gardy.

Gunlance

Unikalne połączenie lancy i rewolwera, dzięki któremu po ciosie można kontynuować atak, wystrzeliwując pocisk. Dobra broń do trzymania przeciwnika na dystans.

Insect Glaive

Zapewnia świetną mobilność oraz wiele opcji ataku z powietrza. Insekty potrafią wyciągać dla nas rozmaite bonusy.

Hunting Horn

Ciekawe połączenie maczugi oraz instrumentu muzycznego. Jego melodie dają różnego rodzaju bonusy towarzyszom.

Bow

Broń dystansowa, dzięki której można przeciwnika zalać strzałami. Dodatkowo można wypuszczać strzały nakładające na potwory różne negatywne statusy.

Light Bowgun

Swoisty rodzaj lekkiej kuszy, dzięki której można relatywnie szybko wypuszczać serię pocisków, pozostając jednocześnie w ruchu. Można też wykorzystać specjalne typy amunicji.

Heavy Bowgun

Istny karabin, którego w zależności od typu użytej amunicji można zamienić w LKM, snajperkę albo nawet moździerz. 

Kooperacja

Gra oferuje kooperację dla maksymalnie 4 graczy online (wymagane subskrypcje PS Plus albo Gold, w zależności od platformy). Ekipy będą się mogły również organizować w Oddziały (Squads) będące odpowiednikami klasycznych klanów. Jeśli będziemy grali w pojedynkę, to możemy skorzystać z pomocy Palico - kotopodobnych stworków sterowanych przez SI.

Ciekawostki

  • Monster Hunter World to (jeśli policzymy spin-offy) już 14. odsłona serii. 
  • Gościnną postacią, która pojawi się w grze, jest nie kto inny jak sam Mega Man (prawdopodobnie jako pomocnik zamiast Palico). Rzecz w tym, że będzie on w swojej klasycznej, rozpikselowanej postaci przeniesionej do środowiska 3D. Wraz z "Niebieskim" w grze pojawią się klasyczne, 16-bitowe melodyjki ze starych Mega Manów.
  • Słowo "World" w tytule jest dla twórców ważne z kilku względów. Po pierwsze oznacza rewolucję dla serii (mimo że to MH 5), po drugie symbolizuje otwarty świat w produkcji, wreszcie po trzecie zwiastuje to, że gra wyjdzie w tym samym terminie na całym świecie.

Warto obejrzeć

Tagi: capcom monster hunter world

Miesięcznik PSX Extreme