FIFA 23

FIFA 23 i Wirtualne Kluby oraz VOLTA. EA łączy tryby i stawia na wspólne doświadczenie

Wojciech Gruszczyk | 08.08, 17:00

W najnowszej grze Elektroników nie mogło zabraknąć ulicznej piłki nożnej oraz wirtualnych klubów. Na spotkaniu z Elektronikami otrzymaliśmy szereg szczegółów obu wariantów rozgrywki, które w 2022 roku zostały w pewien sposób połączone.

Już wcześniej Electronic Arts przedstawiło główne zmiany w rozgrywce, karierze czy też grafice, ale nadszedł moment na ujawnienie nowości w Wirtualnych Klubach i w Volcie. EA postanowiło tym razem w pewien sposób zestawić oba warianty rozgrywki, ale na początku zacznijmy od... Doświadczenia.

Grasz w klubie lub na ulicy? To zgarniasz doświadczenie

FIFA 23

W Wirtualnych Klubach FIFA 23 powracają wyzwania w postaci Skill Games – gracze wezmą udział w 66 zadaniach, dzięki którym w każdym tygodniu zdobędą punkty doświadczenia. Twórcy zapewnią misje w kategoriach pokroju wykonywania podań, strzałów, dryblingu, stałych fragmentów gry, w obronie czy też nawet zainteresowani wcielą się w bramkarza. Jest to dobre miejsce, by podszkolić swoje umiejętności, ponieważ przygotowane treningi stawiają na różne aspekty rozgrywki.

We wszystkich skill games pojawiają się teraz osobne rankingi, w których możemy rywalizować z innymi zawodnikami – najwięksi zapaleńcy gierek treningowych spędzą w tym miejscu dziesiątki godzin, by poprawiać swoje rezultaty i następnie pokazać znajomym, kto jest najlepszy w przykładowo rozgrywaniu piłki.

Gracze mogą teraz wykorzystać swoje awatary, by za ich pomocą rozgrywać mecze, uczestniczyć w zręcznościowych zadaniach lub po prostu brać udział w bitwach z SI – cały czas zainteresowani będą zdobywać XP. Elektronicy w pewien sposób połączyli dwa tryby rozgrywki, ponieważ teraz niezależnie, czy uczestniczymy w meczach 11 na 11 w Wirtualnych Klubach lub bierzemy znajomych i pokazujemy sztuczki na ulicy podczas starć Volty, to cały czas rozwijamy jedną postać.

Elektronicy ponownie wsłuchali się w opinie społeczności i gdy jednocześnie połączyli rozwój dwóch trybów – zdecydowali się zwiększyć maksymalny poziom do 100 lvl. Pozwoli to graczom na dłuższą zabawę, która jest oczywiście połączona z odblokowywaniem kolejnych elementów dla swojego cyfrowego piłkarza.

Wirtualne Kluby i VOLTA to nie tylko wspólny XP

FIFA 23 EA

Połączenie dwóch wariantów nie jest związane wyłącznie z doświadczeniem, ponieważ EA postawiło także na wspólną progresję. Grając w Wirtualnych Klubach i mierząc się z rywalami w Volcie będziemy otrzymywać „punkty sezonowe” i „monety Volta” – oba warianty rozgrywki zostały połączone przez jeden sezon, co ma sens biorąc pod uwagę, że większość przedmiotów, które będziemy odblokowywać dla cyfrowych piłkarzy wykorzystamy w obu trybach.

Wirtualne Kluby i VOLTA posiadają osobne sklepy, w których będziemy wydawać wspomniane waluty (punkty i monety), ale w ostateczności i tak powiększymy jedną szafę, dzięki której upiększymy swój awatar wrzucając na jego twarz maskę lub zakładając nowe buty.

Takie połączenie musiało wywołać jeszcze jeden ważny element – w Wirtualnych Klubach pojawi się opcja tatuowania piłkarzy, ale zawodnikom możemy także założyć zróżnicowane obuwie, pomalować twarz lub skorzystać z fikuśnych okularów. Deweloperzy podkreślają, że niektóre elementy będą dostępne „wyłącznie w Volcie”, ale na prezentacji przekonałem się o jednym – autorzy pozwolą nam w końcu na większą personalizację piłkarzy.

HyperMotion 2 usprawni Wirtualne Kluby

FIFA 23 i Juventus

W najnowszej odsłonie serii FIFA otrzymamy dostęp do rozbudowanej technologii HyperMotion, która zostanie wdrożona także w Wirtualne Kluby. Gracze podczas rozgrywki mają szansę doświadczyć wielu nowych animacji, które znacząco urzeczywistniają grę – choć oczywiście zainteresowani będą zmuszeni do nauczenia się nowych ruchów.

Twórcy przygotowali także cztery nowe perki (Poacher, Inteceptor, Chase Down, Light Passes), które mają usprawnić nasz atak, łatwiej będziemy bronić bramki lub po prostu poczujemy dopracowane podania. Studio postawiło także na zmiany dotyczące spotkań (drop in), ponieważ teraz mecze w Wirtualnych Klubach są krótsze (z 6 na 4 minutowe połowy), po remisie obowiązuje zasada złotego gola, autorzy zdecydowali się także na rotacje strojów i stadionów oraz balans w ocenie zawodnika za mecz – EA ponownie skupiło się na tym, by system w odpowiedni sposób nagradzał graczy za ich wyczyny na boisku.

W Wirtualnych Klubach oraz Volcie dostrzeżecie także jeszcze nowy system „wyróżnień” – po zakończonym spotkaniu piłkarze zostaną pokazani niczym w sieciowych strzelankach i zobaczymy statystyki, ale także EA zaprezentuje również zawodnika z największą liczbą podań, najlepszego defensora lub najchętniej biegającego sprintera.

VOLTA zalicza odświeżenie

Elektronicy nie zapominają także o ulicznej piłce nożnej. W Volcie podobnie jak w poprzednich trybach nie możemy liczyć na rewolucję, ale twórcy przygotowali kolejne zręcznościowe gry – teraz przykładowo będziemy biegać po boisku pełnym przeszkód lub musimy utrzymać się przy piłce w poruszającym się okręgu. Autorzy odświeżyli także wszystkie Arcade Games, by zapewnić społeczności „znacznie więcej zabawy” i oczywiście zachęcić do pobijania kolejnych rekordów.

W grze znalazła się także nowa popisowa umiejętność, dzięki której możemy wyskoczyć w powietrze i przykładowo wykonać piękny strzał przewrotką. Podczas wydarzenia przedstawiciel EA wspomniał także o odświeżonych stadionach, które będą teraz w Volcie trochę większe, co ma zapewnić graczom możliwość swobodniejszej rozgrywki, a dodatkowo mamy znacznie łatwiej podawać lub ustawiać sobie piłkę wykorzystując bandy. Autorzy zadbali także o większą przestrzeń w samej bramce, by za pomocą siatki zaoferować „większą satysfakcję” po strzeleniu gola – teraz animacja wygląda lepiej.

 Wirtualne Kluby i VOLTA otrzymają ciekawe zmiany, ale...

FIFA 23 to szereg mniejszych i większych zmian, które będą szczególnie istotne dla wiernych fanów poszczególnych trybów. Jeśli nie graliście w Wirtualne Kluby lub Voltę, to raczej zaprezentowane nowości nie będą dla Was, ale fani obu wariantów rozgrywki na pewno ucieszą się z powodu między innymi wspólnej progresji. Trudno tutaj jednak liczyć na rewolucję.

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper