Najciekawsze premiery 2015 roku - PlayStation Vita

Najciekawsze premiery 2015 roku - PlayStation Vita

[email protected] | 18.01.2015, 12:30

2015 rok dla Vity jawi się jako dwanaście miesięcy pełnych japońskich produkcji, portów z PC-ta i wszelakiej jakości indyków, zarówno tych wyśmienitych, jak i tych mniej dobrych. Przejrzeliśmy listę zapowiedzianych na ten moment gier, które mają pojawić się w 2015 roku i wybraliśmy 12, na które warto zwrócić uwagę, bo albo są hitowe na innej platformie, albo hitami mogą zostać

Nie przedłużając - poniżej znajdziecie nasze wybory posegregowane alfabetycznie. Zachęcamy także Was do podawania przenośnych gier, na które czekacie. Ważne! Pod uwagę braliśmy jedynie te tytuły, które są potwierdzone poza granicami Japonii i mają wyjść w 2015 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloper: BlitWorks  | Wydawca: Supergiant Games | Data premiery: 2015

Bastion jest dość starym tytułem (na PC wydano go w 2011 roku), niesłusznie nazywanym indykiem, gdyż wydawcą było Warner Bros. Interactive. Gra zebrała mnóstwo nagród po premierze na PC, charakteryzując się świetnym designem, fantastyczną ścieżką dźwiękową i cudowną rolą narratora opowiadającego wszystkie wydarzenia z gry. Gra na Vicie wyglądać będzie fantastycznie.

Deweloper: Free Lives  | Wydawca: Devolver Digital | Data premiery: 2015

Co może być lepsze od gry czerpiącej wszystko co najlepsze z serii Metal Slug? Dorzucenie do produkcji parodii znanych większości bohaterów kina akcji lat 80. i 90., a do tego pozwolenie graczowi na niszczenie i tym samym formowanie w dowolny sposób lokacji w grze. A że gra sama w sobie jest świetna, to obecność postaci takich jak Broney Ross, Bronan the Barbarian, Rambro, Bro in Black, Bro Dredd jest tylko czubkiem góry lodowej.

Deweloper: 17-BIT  | Wydawca: 17-BIT | Data premiery: 2015

Twórcy określają swoją grę jako miks klasycznego Asteroid (ten sam sposób sterowania) oraz, uwaga, Far Cry 3, z którego zaczerpnęli pomysł na otwarty świat i mnóstwo w nim urządzonych aktywności. Oczywiście wszystko połączono na swój sposób. Gra na długi okres zniknęła z radarów, by wrócić ze zmienionym designem bardziej w stylu anime. Patrząc na materiał, możemy być pełni nadziei na sukces tej interesującej kosmiczno-arkejdowej produkcji.

Deweloper: DoubleFine Productions  | Wydawca: SCE | Data premiery: 28.01.2015

Nie znać Grim Fandango to jak popełnić grzech pierworodny. Rozgrzeszeni są jedynie najmłodsi, dla których będzie to idealna okazja, by sprawdzić jedną z najlepszych gier przygodowych starego Lucasa, a za którą stoi znany z wielu produkcji Tim Schafer. Manny Calavera wyrusza w długą podróż przez Ziemię Umarłych aż do Dziewiątego Podziemia. Wszystko dla pewnej kobiety - Mercedes „Meche” Colomar. Co poza tym? To klasyk, w któy trzeba zagrać, a odnowiona wersja zachowuje klasyczny klimat, dodając do tego chociażby dynamiczne oświetlenie i cienie postaci.

 

Deweloper: Dennaton Games  | Wydawca: Devolver Digital | Data premiery: 2015

Świetna ścieżka dźwiękowa, retrografika, brutalność zalewająca ekrany naszych TV krwawymi pikselami i, wbrew pozorom, interesująca historia. To najmocniejsze punkty świetnego Hotline Miami, które prostotą rozgrywki z miejsca wciąga. Jej kontynuacja doda do tego edytor plansz, 13 postaci z własną historią czy chociażby noszenie dwóch broni jednocześnie. Twórcy żartują, że przy nazywaniu gry pomylili się z numerkiem, co pokazuje, jak luźno podchodzą do swojego hitu.

Deweloper: Nippon Ichi Software  | Wydawca: NIS America | Data premiery: 23.02.2015

Nie pytajcie nas, jak wymawia się pierwszy człon tytułu gry Nippon Ichi Software. Pozostaniemy więc przy Firefly Diary, które zresztą jest bezpośrednim tłumaczeniem japońskiego tytułu. Firefly Diary opowiada nam historię Mion, która budzi się 31 grudnia 9999 roku bez pamięci i z towarzyszem u boku - świetlikiem, pełniącym rolę przewodnika po zniszczonym świecie pełnym maszyn oraz martwej flory i ...dzieci. Tak, gra nie szczędzi nam takich widoków. To, co wyróżnia produkcję, to fakt, że bohaterka nie może walczyć, więc korzystamy z dwóch świetlików - w świecie światła i ciemności, by usuwać przeszkody i likwidować przeciwników. Bez wątpienia jeden z ładniejszych tytułów na Vicie.



Deweloper: Telltale Games  | Wydawca: Telltale Games | Data premiery: 2015

O tej produkcji wiemy tyle co nic. Ot, Telltale ma stworzyć przygodówkę w świecie Minecrafta. Czy będzie dobra? Zobaczymy. Pole do popisu jest gigantyczne, bo sam Minecraft to sandbox kompletny. Gracze tworzą w nim historie, jakie tylko sobie wymarzą. Jednego nie będziemy jednak negować - to może być najlepiej sprzedająca się odsłona Telltale.

http://www.telltalegames.com/minecraftstorymode/resources/img/logo-888.png

Deweloper: Alfa System  | Wydawca: SCE | Data premiery: 2015

Zwyczajny japoński eRPeG jakich wiele? Nic bardziej mylnego. Oreshika, poza interesującym stylem graficznym, oferuje ciekawy system tworzenia własnej rodziny, w której nasze dzieci dziedziczą umiejętności rodziców, a przedłużenie rodu jest równie ważne co ukończenie gry. Martwić może kilkumiesięczna cisza po zapowiedzi wydania gry poza Japonią, ale jesteśmy dobrej myśli. Bo to faktycznie może być jedna z ostatnich, większych gier (tych z AAA), która zostanie wydana przez Sony na Vitę.

 

Deweloper: SideQuest Studios  | Wydawca: easasiasoft | Data premiery: 2015

Po średnim Rainbow Moon, ekipa SideQuest zabrała się w pocie czoła nad pracą następcy tej produkcji. Czego możemy po nim oczekiwać? Kompletnie świeżej historii w nowym świecie, rozbudowanego systemu walki, przebudowanych dialogów i zadań pobocznych. Oprócz tego popracowano nad grafiką i ogólnym designem, pozostawiając jednak trzon rozgrywki i długi czas potrzebny na ukończenie gry. Ten wynosi kilkadziesiąt godzin. A przynajmniej na tyle gra ma nam starczyć według dewelopera.

Deweloper: Capcom  | Wydawca: SCE | Data premiery: 2015

Tak, wiemy, Revelations 2 wychodzi na mnóstwo innych platform. Dlaczego więc wybraliśmy tutaj wersję na PS Vita? Z prostego powodu - podzielony na odcinki system wydawania gry bardziej pasuje pod handhelda. I nie, nie ukrywamy tego, że gra będzie brzydsza. Ale warto docenić starania Sony, gdyż Capcom przenośnego Residenta obiecał nam na PSP i, jak widać, musiało upłynąć kilka długich lat, zanim obietnicę spełniono. Warto czekać, gdyż Revelations było całkiem udaną produkcją, a na pewno dużo lepszą niż szósta odsłona serii. No i w grze pokierujemy Claire i Barrym.

Deweloper: Ska Studios  | Wydawca: Ska Studios | Data premiery: 2015

Dopóki deweloper nie opublikował zapisu rozgrywki, z przymrużeniem oka traktowaliśmy zapowiedzi o tym, jakoby mielibyśmy dostać "Soulsy w 2D". Jednak materiał nagrany przez VaatiVidya rozwiał nasze wątpliwości. Mamy do czynienia z RPG-iem akcji osadzonym w perspektywie 2D, klimatem mocno przypominającym produkcje From Software, z wymagającym i bezlitosnym systemem walki i eksploracją. I nawet napisy przy wchodzeniu do nowych lokacji są podobne do tych w Dark Souls. Warto mieć ten tytuł na oku, bo może okazać się perełką.

Deweloper: Stoic Studio  | Wydawca: Versus Evil | Data premiery: 2015

The Banner Saga znane jest przede wszystkim PC-towym graczom. Produkcja sfinansowana przez graczy na Kickstarterze okazała się niemałym hitem, wprowadzając ciekawe klimaty wikingów na lekko skostniałym w dzisiejszych czasach rynku taktycznych RPG-ów. Wykorzystując mitologię nordycką i świat wikingów, wyruszamy w pełną niebezpieczeństw podróż po świecie fantasy. Poza walką turową, grę naszpikowano także elementami przygodowymi oraz dialogami znanymi z innych gier Bioware (założyciele studia wcześniej tam pracowali).

cropper