Fabuła serii Risen w pigułce

Fabuła serii Risen w pigułce

kalwa | 19.08.2014, 14:00

Jeśli drogi graczu, kiedykolwiek grałeś w popularną na komputerach osobistych serię Gothic, to duchowy spadkobierca w postaci Risen może okazać się grą dla Ciebie, o ile cenisz sobie pirackie klimaty. Wkrótce na naszym portalu pojawi się recenzja i stąd też ten artykuł będący swoistym streszczeniem fabuły dwóch poprzednich części. Zainteresowanych ostrzegam oczywiście przed spoilerami.

Od niepamiętnych czasów losy ludzkości spoczywały w rękach bogów. Sytuacja uległa zmianie, gdy ludzie otrzymali potężną moc, z pomocą której unicestwili swoich władców. Doprowadziło to do wyjścia na powierzchnię pradawnej świątyni, będącej więzieniem dla tytanów. Od tamtej pory ludzie musieli walczyć o przetrwanie. Jedni z nich stanęli do walki, drudzy z kolei woleli ukrywać się w cieniu. Były to okrutne czasy. Wybory ludzi definiowały ich egzystencję. Zaraz po tym osobliwym wydarzeniu, na wyspę wkroczyła Inkwizycja, której celem było zbadanie tajemniczej ruiny. Zabroniono ludności opuszczania miasta i wyspy, odebrano władzę bandytom i przeprowadzono odpowiednie badania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Risen

Naszego bezimiennego protagonistę wraz z towarzyszką Sarą, poznajemy na pokładzie statku płynącego po wzburzonym sztormem morzu. Są oni świadkami jak tajemniczy Inkwizytor przyzywa potężnego tytana mórz. Po krótkiej i przegranej walce Mendoza teleportuje się znikając bohaterom z oczu. W następnej chwili tytan niszczy statek, a bezimiennik budzi się na wyspie wśród ciał innych rozbitków. Po odnalezieniu Sary i wspólnym zwiedzeniu wyspy okazuje się, że jej mieszkańcy podzieleni są na różne frakcje do których możemy się przyłączyć. Pierwsza z nich to grupa bandytów mających dotychczas wyspę w posiadaniu. Oprócz tego wcześniej wspomniana Inkwizycja oraz magowie, którzy dawniej z użyciem swojej mocy bronili wyspy. Od tej pory jednak służą Inkwizytorom. Niedługo później okazuje się, że świątynia prowadzi do serca wulkanu. Odkrywa to Mendoza – najwyższy Inkwizytor, z którym protagonista zaczął współpracować. Pragnie się tam dostać, ale najpierw musi znaleźć pomocników, którzy pomogą mu w zdobyciu pięciu srebrnych dysków, służących jako klucze do świątyni.

Gdy po jakimś czasie udaje się je zdobyć i wejść do samego serca wulkanu, okazuje się że jest tam uwięziony legendarny tytan oraz Władca Tytanów Ursegor – niegdysiejszy król, który starał się przejąć władzę nad tymi potężnymi istotami. Badacze odkrywają, że wyspa była chroniona przed sztormem dzięki obecności mistycznej istoty wewnątrz niej. Wtedy to Mendoza zechciał przejąć kontrolę nad ognistym tytanem, co miało pozwolić mu na pokonanie pozostałych, ale uwolnienie go skutkowałoby zdjęciem ochrony przed sztormem. W końcu dochodzi jednak do walki z Mendozą który zostaje pokonany, podobnie jak ognisty tytan. Mimo przepowiedni, kataklizm nie nastąpił i wyspa może dalej egzystować. Wciąż jednak pozostaje reszta tytanów, które niszczą pozostałe krainy. Główny bohater wraz z towarzyszką obiecują, że będą kontynuować walkę. Dla ludzkości zaczęła się bowiem era destrukcji.

Druga opowieść zaczyna się w momencie, kiedy to ludzkość ostatkiem sił broni się przed tragedią którą sama na siebie sprowadziła. Tytany walczą pomiędzy sobą, a los Caldery – ostatniej twierdzy Inkwizycji wisi na włosku, bowiem tytan który zwycięży walkę, ruszy zniszczyć miasto ludzi. Ostatnia nadzieja leży w kryształowej twierdzy – jej moc może pozwolić na utrzymanie zwycięskiego tytana w bezpiecznej odległości. Niedługo jednak pojawia się nowy problem w postaci Krakena, który pod dowództwem Mary niszczy statki z posiłkami dla Inkwizycji. Swoimi akcjami, monstrum nie pozwala ludziom uciec do Nowego Świata za oceanem. Wszystko zdaje się być stracone.

Bohater gry to ten sam bezimienny jegomość jakiego znamy z części pierwszej. Jest to jednak człowiek zgorzkniały, który często sięga po alkohol. Zamiast walczyć wraz z Inkwizycją, ten woli upijać się do nieprzytomności. Zostaje jednak zmuszony do udzielenia pomocy rozbitkom, niechętnie odstawia butelkę i wyrusza ku przygodzie. Wkrótce trafia na Patty – przyjaciółkę z dawnych lat, która ciągle poszukuje swojego ojca, słynnego pirata o przydomku Stalowobrody. Podobno ma on w posiadaniu broń mogącą zabić Krakena i tym samym bezpiecznie przemierzać morza. Komendant Caldery, Carlos zatrudnia naszego bohatera i Patty, zlecając im zadanie odnalezienia pirata i sprawdzenia czy faktycznie posiada ów skarb. Bohater zostaje więc odłączony od Inkwizycji i wyrusza ku pirackiej wyspie Tacarigua. Tam po długich poszukiwaniach trafiają na legendarnego pirata i jak się okazuje, zna on miejsce w którym przebywa tytan Harpoon, który mógłby pokonać nawet samego Władcę Tytanów. Zmierzają więc do pirata, który włada mocą. Jak się jednak okazuje, ich ataki go nie dosięgają – prowadzi to do tego, że bohater jednoczy siły z Inkwizycją lub z mieszkańcami wyspy. Gdy w końcu, po zdobyciu odpowiedniej siły dochodzi do starcia, Kapitan Crow przegrywa i moc Harpoona zostaje przekazana protagoniście. Okazuje się, że do zgładzenia Mary, potrzebne są jeszcze trzy artefakty, które w połączeniu z Harpoonem pozwolą zabić złą istotę. Po skończonej walce maszkara zamienia się w kamień i tym samym bohater może uznać swoją misję za udaną.

W kolejnej pirackiej opowieści śledzimy losy bezimiennego brata Patty, z którą wspólnie przemierza wody mórz na swoim statku. Przygoda, której będziemy świadkami zaczyna się podczas jego koszmaru sennego, kiedy to śni o walce z duchem złego pirata. Wkrótce jednak budzi go siostra, nieco podekscytowana bogactwem jakie mogą zdobyć na wyspie do której właśnie przybijają. Podczas eksplorowania jej natrafiają w końcu na dziwne przejście, z którego wydostają się stworzenia z piekła rodem. Po zabiciu ich, zaintrygowani przekraczają wejście do tajemniczej jaskini i wkrótce trafiają na portal. Wydostaje się z niego demoniczna istota, która chwyta pirata za gardło i wchłania jego duszę, pozbawiając życia. Zdruzgotana Patty wyprawia mu pogrzeb i odchodzi w smutku. To jednak nie koniec tej opowieści. Trzy tygodnie później pojawia się tajemniczy szaman, który ożywia bezimienną postać. W rozmowie z nim okazuje się, że jeśli pogrzebany pirat szybko nie zdobędzie pomocy magów, zostanie demonem. Wyruszają więc razem w podróż w nadziei, że uda się odzyskać to co utracone.

cropper