Wszystko co musisz wiedzieć o Tales of Symphonia Chronicles (PS3)

Wszystko co musisz wiedzieć o Tales of Symphonia Chronicles (PS3)

Bartek Wiak | 26.02.2014, 15:30

Po wielu latach czekania na zachód trafi w końcu saga Tales of Symphonia. Zarówno część pierwsza jak i jej sequel, przez wielu uważane za najlepsze elementy serii Tales of, zostały zamknięte w jednej paczce nazwanej .

Najważniejsze informacje

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra:
Deweloper: Namco Tales Studio
Wydawca: Bandai Namco
Data premiery: 28 luty 2014
Platforma: PlayStation 3

Tales of Symphonia Chronicles to paczka, na którą składają się odnowione wersje dwóch gier: oryginalnego Tales of Symphonia pochodzącego z PlayStation 2, oraz jego sequel Tales of Symphonia: Dawn of the New World wydany na Nintendo Wii. Europejscy i amerykańscy gracze będą mieli możliwość wybrania języku dialogów. Fani japońskich głosików będą mogli pozostać przy oryginalnych nagraniach, a gracze bardziej zwróceni na zachód wykorzystać przygotowane dla nich dialogi w języku angielskim.

Trofea

Tales of Symphonia: Dawn of the New World

Tales of Symphonia

Wydania gry

Tales of Symphonia
Chronicles

Wersja podstawowa, w której dostajemy zwykłe pudełko z grą. Niektóre zagraniczne sklepy do zakupu przed premierowego dorzucają ozdobiony motywami z gry pokrowiec na telefon.

 

Tales of Symphonia
Chronicles
(edycja kolekcjonerska)

Prawdziwa gratka dla fanów serii. Jej zakup wzbogaci naszą półkę o 5 malutkich figurek głównych bohaterów, unikalne pudełko, niepublikowaną dotąd opowieść łączącą Tales of Symphonia i Tales of Symphonia: Dawn of the New World, płytkę z soundtrackiem, oraz samą grę.


 

Historia

Świat powolutku umiera i potrzebuje dostaw świeżej many by przeżyć. Llyod Irivng oraz Genis Sage towarzyszą “wybranej” Colette Brunel w jej wędrówce mającej uratować planetę. Podróż zakłada dotarcie do pięciu świątyń i odprawienie tam specjalnego rytuału. W pewnym momencie na ich drodze staje osoba zarzekająca się, że pochodzi z innego świata. Świata, który cierpi na skutek wędrówki Colette. Cała paczka zmienia kierunek swojej podróży i próbuje odnaleźć sposób na uratowanie obu planet.

Akcja Dawn of the New World rozpoczyna się dwa lata po wydarzeniach mających miejsce w Tales of Symphonia. Tym razem poznamy historię dwójki innych bohaterów: Emila Castagniera oraz Marty Lualdi, których losy przeplatają się z losami Lloyda i Colette

Rozgrywka

Tak jak w poprzednich grach z serii Tales of, tak i teraz gra składa się głównie z trzech obszarów. Dużej mapy poglądowej, po której podróżujemy, mapek podziemi i miasta, oraz ekranu walki. Podczas poruszania się po głównej mapie możemy usłyszeć wiele rozmów pomiędzy bohaterami znajdującymi się aktualnie w składzie naszej drużyny. Podczas tych rozmów gracz często będzie mógł wybrać jedną z opcji, która wpłynie na relacje pomiędzy bohaterami. Część tych decyzji będzie miała wpływ również na całą historię przedstawioną w grze.

System walki

Gra wykorzystuje Multi-Line Linear Motion Battle System. W starciach bierze udział czwórka bohaterów. Gracz kontroluje jednego z nich, a działania innych programuje tworząc instrukcje, które następnie SI wykorzystuje do sterowania bohaterami. Podczas walki ładuje się Unison Gauge. Gdy zdołamy go zapełnić będzie można wyprowadzić wspólny atak wycelowany w jednego z wrogów. Część umiejętności można ze sobą łączyć uzyskując dodatkowe efekty w potaci większej ilości zadanych obrażeń. 

Po walce przyznawane jest Grade, waluta pozwalająca na zakup ulepszeń w New Game Plus. Gracz ma również możliwość gotowania, jeśli posiada odpowiednią ilość materiałów do tego potrzebnych. Od rodzaju ugotowanego dania zależy jakie otrzymamy bonusy.

System umiejętności jest zbudowany wokół wykorzystania EX Gemów, które są dostępne w czterech kategoriach. Każdy z bohaterów może zostać wyposażony w cztery klejnoty i może w nie “włożyć” specjalne zdolności, od tego zależy jakie ruchy pozna w przyszłości. Rozwój statystyk postaci jest ukierunkowany przez “tytuły”, które otrzymujemy za misje poboczne, spełnienie specjalnych wymagań lub za przechodzenie gry.

Bohaterowie

Lloyd Irving

Młody i wyjątkowo entuzjastycznie nastawiony do świata chłopak. Najbardziej pragnie pokoju na świecie bez ponoszenia ponoszenia przy tym żadnych ofiar. Lloyd jest sierotą wychowaną przez krasnoluda Dirka. Pomaga Colette w jej trudnej podróży.

Colette Brunel

Niezwykle ważna dla Sylvarant dziewczyna. Znana w świecie jako Chosen of Mana of Sylvarant lub Chosen of Regeneration. Uważa się, że jest osobą zdolną przywrócić pokój. Od urodzenia była jej wpajana myśl, że pewnego dnia będzie musiała oddać życie za Sylvarant.

Genis Sage

Młodszy brat Raine Sage. Jest genialnym dzieckiem i przy okazji świetnie gotuje. Chociaż w rzeczywistości jest półelfem przedstawia się jako elf czystej krwi, by uniknąć szkalowań. Z Lloydem spotka się bardzo wcześnie, ale nie wynikają z tego dobre rzeczy.

Kratos Aurion

Tajemniczy najemnik opłacony by wspomóc Colette w jej misji. Jego zadaniem jest zadbanie by zadanie młodej dziewczyny zostało w pełni wykonane. Jego dziwne zachowanie wobec Lloyda budzi pewne podejrzenia.

Raine Sage

Raine to spokojna, pragmatyczna dziewczyna. Bardzo nieufnie podchodzi do ludzi, w przeciwieństwie do brata fatalnie gotuje. Razem z nim ukrywają też przed światem pewną tajemnicę.

Sheena Fujibayashi

Sheena to pewna siebie ninja o miękkim sercu. Pochodzi z małej wioski Mizuho, leżącej na terenie świata Tethe'alla. Zawsze pokazuje się w towarzystwie własnego summona Corrine.

Zelos Wilder

“Wybraniec” pochodzący z Tethe’alla. Kompletnie nie ma taktu, często rzucając nie pasującymi do sytuacji komentarzami. Cały czas próbuje przypodobać się kobiecej części grupy ratującej światy.

Presea Combatir

Dwunastoletnia drwal. Gdy jej ojciec zachorował poddała się eksperymentowi, który miał jej umożliwć podjęcie pracy taty. W istocie zyskała odpowiednie umiejętności, ale ceną za to była utrata samej siebie, jej ciało przestało się starzeć, a ona zaczęła zachowywać się jak robot.

Regal Bryant

Prezydent jednej z ważniejszych spółek na Tethalla. On i Alicia Combatir (młodsza siostra Presei) byli kochankami do momentu, aż jego kamerdyner nie sprzedał Alicii Vharleyowi. W wyniku eksperymentu kochanka Regala została zamieniona w potwora.

Emil Castagnier

Bojaźliwy chłopak, który ciągle za wszystko przeprasza. Stracił rodziców w wyniku Blood Purge i od tamtej pory mieszka z wujkiem i ciotką. Nie jest to jednak łatwe życie, wujostwo gardzi swoim młodym wychowankiem.

Marta Lualdi

Córka lidera organizacji znanej jako Vanguard. Winą za śmierć swojej rodzicielki obarcza Colette. Zdołała przetrwać Blood Purge dzięki pomocy Ratatoska, co wpłynęło w późniejszym czasie na jej relacje z Emilem.

Mithos Yggdrasill

Główny czarny charakter Tales of Symphonia. Dzięki swojej mocy potrafi zmieniać formę swojego ciała. Na życzenie staje się dorosłym bądź dzieckiem. W przeszłości był dobrym człowiekiem, razem z przyjaciółmi zdołali przerwać wojnę pomiędzy Tethe’alla i Sylvarant.

Richter Abend

Czarny charakter Tales of Symphonia: Dawn of the New World. Jest półelfim naukowcem. Gdy pewnego dnia wraz z Asterem próbowali przekonać Ratatoska do przywrócenia klimatu, Aster zginął. Od tej pory Richter próbuje zabić Ratatoska.

Tenebrae

Centurion of Darkness, duch lojalnie służący Ratotaskowi. Gdy został on zaatakowany przez Richtera, Tenebrae uratował jego rdzeń.

Bartek Wiak Strona autora
cropper