Disney opracował system teksturowania w czasie rzeczywistym i zrobił z tego... kolorowankę

Disney opracował system teksturowania w czasie rzeczywistym i zrobił z tego... kolorowankę

Mateusz Gołąb | 05.10.2015, 09:55

Największe projekty zaczynają się od bardzo prostych implementacji. Disneyowa aplikacja do kolorowania może w przyszłości przerodzić się w potężne narzędzie, które ułatwi pracę grafikom tworzącym modele do gier wideo.

Ekipa z Disney Research opracowała interaktywna kolorowankę przeznaczoną dla systemów iOS i Android. Program powstały na silniku Unity potrafi przełożyć pomalowany przez nas obrazek na trójwymiarowy model wyświetlany w formie rzeczywistości rozszerzonej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co ciekawe, gdy pomalujemy rysunek, aplikacja automatycznie wypełni podobną teksturą tył postaci. Program kopiuje piksele znajdujące się na rysunku i stara się dopasować je do innych obszarów obiektu. Mechanizm ten nie działa jeszcze co prawda idealnie, ale wygenerowana tekstura jest stosunkowo dobrze dopasowana.

Model generowany na podstawie rysunku wyświetlany jest w czasie rzeczywistym. Co za tym idzie możemy na żywo obserwować jak nasza kolorowanka przekłada się na trójwymiarową postać. 

W tym momencie jest to jedynie drobna, ale całkiem imponująca aplikacja. Wystarczy jednak puścić nieco wodze wyobraźni, aby dostrzec potencjał, jaki drzemie w tym projekcie. Mechanizm opracowany przez grupę Disney Research może w przyszłości stać się narzędziem wspomagającym grafików podczas prac nad teksturami oraz modelami postaci do gier.

Aplikacja nie jest jeszcze dostępna publicznie, więc nie przetestujecie jej w domowym zaciszu. Więcej na temat projektu możecie przeczytać na oficjalnej stronie zespołu badawczego, a poniżej zamieszczamy filmik.

Mateusz Gołąb Strona autora
cropper