
PUBLICYSTYKA
995V
Playtest Soul Calibur: Lost Swords + sprawa mikrotransakcji i data premiery - Berlin 2014
Nowy SoulCalibur to druga z gier FP2, które w najbliższym czasie firmować będzie Bandai Namco. Z jednej strony firma decyduje się na ryzykowny ruch, oddając za darmo kolejną odsłonę jednej z flagowych serii. Jeśli ta bowiem okaże się wtopą, gracze mogą całkiem zwątpić w moc SoulCalibura.
Z drugiej strony jedynie tytuł o znacznej bazie fanów na całym świecie gwarantuje ewentualny sukces takiego przedsięwzięcia. Jak tytuł, który jutro wyląduje w PSN, sprawdza się w praniu?
Na dzień dobry mały zawód. Lost Swords stawia na zabawę gracza samotnego, więc nie znajdziemy tu żadnego trybu pojedynków Sieciowych. Zamiast tego wybieramy postać (na początku są to Mitsurugi, Sophitia i Siegfried, ale z czasem dochodzić będą nowi bohaterowie do pobrania, z kolei czwórka - Hilde, Ivy, Nightmare i Pyrrha - jest do odblokowania w ramach gry) i rzucamy się w wir questów. Każdy z nich składa się z kilku pojedynków i szkoda, że póki co te, które miałem okazję obadać, polegały na normalnym zatłuczeniu przeciwnika. Liczę zatem, że z czasem dostaniemy ciekawsze wyzwania np. walki bez możliwości blokowania czy używania ciosów specjalnych, bo monotonne łupanie przeciwników sterowanych przez SI, nawet ze zmiennym poziomem trudności, ma prawo kiedyś się znudzić.

Na dzień dobry mały zawód. Lost Swords stawia na zabawę gracza samotnego, więc nie znajdziemy tu żadnego trybu pojedynków Sieciowych. Zamiast tego wybieramy postać (na początku są to Mitsurugi, Sophitia i Siegfried, ale z czasem dochodzić będą nowi bohaterowie do pobrania, z kolei czwórka - Hilde, Ivy, Nightmare i Pyrrha - jest do odblokowania w ramach gry) i rzucamy się w wir questów. Każdy z nich składa się z kilku pojedynków i szkoda, że póki co te, które miałem okazję obadać, polegały na normalnym zatłuczeniu przeciwnika. Liczę zatem, że z czasem dostaniemy ciekawsze wyzwania np. walki bez możliwości blokowania czy używania ciosów specjalnych, bo monotonne łupanie przeciwników sterowanych przez SI, nawet ze zmiennym poziomem trudności, ma prawo kiedyś się znudzić.
Dalsza część tekstu pod wideo
Wybrane okazje dla Ciebie

Kabel USB-A - USB-A LANBERG CA-USBA-20CU-0018-BK 1.8 m
0 zł
Kup teraz
6.51 zł

Kamera sportowa SJCAM C300 Filmy 4K UHD dwa x ekran, 2 x bateria LONG LIFE
0 zł
Kup teraz
779 zł

Ekspres PHILIPS Seria 1000 HD7430/90
0 zł
Kup teraz
139.99 zł

Smarownica manualna YATO YT-0700 0.5 L
0 zł
Kup teraz
44.99 zł
Kustomizacja i zbieractwo to ważne aspekty SC: LS. Po każdej walce dostajemy różne elementy stroju, zbroi czy nowy oręż. Bohaterów można przebierać w fatałaszki (czasem szalone typu strój pielęgniarki dla Sophity), a pancerze i broń - rozwijać. Są też elementarne mocne takie jak ogień i woda, w które uposażymy nasz sprzęt, nadając mu specjalnych właściwości. Gra, choć gameplay'owo podobna do "piątki", doczekała się pewnych zmian w systemie. Soul Crash, zaprezentowany po raz pierwszy w SC IV, sprawia, że przeciwnik upuszcza rzadkie przedmioty i broń i z tego tytułu zapewne będzie jedną z najbardziej nadużywanych w grze technik. Guard Impact nie posiada już oddzielnego paska energii, a z gry całkiem wyleciały ringi, z których można wypaść, counter hity i system Just Guard. Będzie można za to przywołać na chwilę wspierającą nas postać.



Twórcy nie zająknęli się słowem o miktrotranskacjach, ale nawet jeśli ich zabraknie, to z nowego Soula nie będzie dało się czerpać pełną garścią. W grze dysponujemy określoną ilością punktów akcji, a przystąpienie do każdego pojedynku wiąże się z wydaniem owych punktów. W demie, które testowałem, wyskakiwał zegar, a po jakichś dwóch minutach na nasze konto wracało jedno "oczko". Biorąc pod uwagę, że dysponowałem prawie 50 punktami, a poszczególne starcia to koszt około 15, łatwo obliczyć, że po kilku walkach trzeba będzie zrobić sobie przerwę i poczekać, aż do naszego "portfela" wróci odpowiednia ilość "waluty". Założę się, że po premierze odnajdziemy w grze jeszcze więcej podobnych rozwiązań. Cóż, F2P rządzi się swoimi prawami i jeśli zdecydujesz się jutro zassać nowego SoulCalibura, musisz być na to gotowy.
Źródło: własne
Przeczytaj również

Gry (plotka)
17453V
212
Gry (plotka)
17453V
212
PS6 – wyciekła specyfikacja. PlayStation 6 ma być 3 razy szybsze od PS5 i kosztować mniej
01.08, 08:22

Filmy/seriale
12807V
18
Filmy/seriale
12807V
18
Amazon Prime Video z idealną nowością na weekend! Ten film ominął kina i podbija CAŁY ŚWIAT
01.08, 19:23

Gry
12001V
91
Gry
12001V
91
Gothic Remake na gameplayu! Walka wygląda świetnie, demo, wstępna premiera i trzy części serii na konsolach!
01.08, 21:18

Technologie
8013V
29
Technologie
8013V
29
Samsung zrobił za Apple całą robotę – składany iPhone zadebiutuje w idealnym momencie
01.08, 12:25

Filmy/seriale
7455V
9
Filmy/seriale
7455V
9
Disney+ ma nowy HIT? Nowość Marvela jest polecana przez 100% dziennikarzy
01.08, 23:20

Gry
6971V
43
Gry
6971V
43
THQ Nordic Digital Showcase 2025 z pokazem Titan Quest 2 i Gothic 1 Remake już dzisiaj! Oglądajcie z nami
01.08, 20:20
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych