
PUBLICYSTYKA
992V
Playtest Soul Calibur: Lost Swords + sprawa mikrotransakcji i data premiery - Berlin 2014
Nowy SoulCalibur to druga z gier FP2, które w najbliższym czasie firmować będzie Bandai Namco. Z jednej strony firma decyduje się na ryzykowny ruch, oddając za darmo kolejną odsłonę jednej z flagowych serii. Jeśli ta bowiem okaże się wtopą, gracze mogą całkiem zwątpić w moc SoulCalibura.
Z drugiej strony jedynie tytuł o znacznej bazie fanów na całym świecie gwarantuje ewentualny sukces takiego przedsięwzięcia. Jak tytuł, który jutro wyląduje w PSN, sprawdza się w praniu?
Na dzień dobry mały zawód. Lost Swords stawia na zabawę gracza samotnego, więc nie znajdziemy tu żadnego trybu pojedynków Sieciowych. Zamiast tego wybieramy postać (na początku są to Mitsurugi, Sophitia i Siegfried, ale z czasem dochodzić będą nowi bohaterowie do pobrania, z kolei czwórka - Hilde, Ivy, Nightmare i Pyrrha - jest do odblokowania w ramach gry) i rzucamy się w wir questów. Każdy z nich składa się z kilku pojedynków i szkoda, że póki co te, które miałem okazję obadać, polegały na normalnym zatłuczeniu przeciwnika. Liczę zatem, że z czasem dostaniemy ciekawsze wyzwania np. walki bez możliwości blokowania czy używania ciosów specjalnych, bo monotonne łupanie przeciwników sterowanych przez SI, nawet ze zmiennym poziomem trudności, ma prawo kiedyś się znudzić.

Na dzień dobry mały zawód. Lost Swords stawia na zabawę gracza samotnego, więc nie znajdziemy tu żadnego trybu pojedynków Sieciowych. Zamiast tego wybieramy postać (na początku są to Mitsurugi, Sophitia i Siegfried, ale z czasem dochodzić będą nowi bohaterowie do pobrania, z kolei czwórka - Hilde, Ivy, Nightmare i Pyrrha - jest do odblokowania w ramach gry) i rzucamy się w wir questów. Każdy z nich składa się z kilku pojedynków i szkoda, że póki co te, które miałem okazję obadać, polegały na normalnym zatłuczeniu przeciwnika. Liczę zatem, że z czasem dostaniemy ciekawsze wyzwania np. walki bez możliwości blokowania czy używania ciosów specjalnych, bo monotonne łupanie przeciwników sterowanych przez SI, nawet ze zmiennym poziomem trudności, ma prawo kiedyś się znudzić.
Dalsza część tekstu pod wideo

Zmywarka BOSCH SMV4EVX04E
0 zł
Kup teraz
2699 zł

Oryginalna końcówka szczoteczki ORAL-B Pro Cross Action Czarny (8 szt.) (Włókna w kształcie litery X usuwają więcej płytki)
0 zł
Kup teraz
130.2 zł

Tablet APPLE iPad mini 8.3" 7 gen. 256 GB Wi-Fi Gwiezdna szarość
0 zł
Kup teraz
2919 zł

Etui SPIGEN Ultra Hybrid Mag MagSafe do Apple iPhone 13 Przezroczysto-biały
0 zł
Kup teraz
78.5 zł
Kustomizacja i zbieractwo to ważne aspekty SC: LS. Po każdej walce dostajemy różne elementy stroju, zbroi czy nowy oręż. Bohaterów można przebierać w fatałaszki (czasem szalone typu strój pielęgniarki dla Sophity), a pancerze i broń - rozwijać. Są też elementarne mocne takie jak ogień i woda, w które uposażymy nasz sprzęt, nadając mu specjalnych właściwości. Gra, choć gameplay'owo podobna do "piątki", doczekała się pewnych zmian w systemie. Soul Crash, zaprezentowany po raz pierwszy w SC IV, sprawia, że przeciwnik upuszcza rzadkie przedmioty i broń i z tego tytułu zapewne będzie jedną z najbardziej nadużywanych w grze technik. Guard Impact nie posiada już oddzielnego paska energii, a z gry całkiem wyleciały ringi, z których można wypaść, counter hity i system Just Guard. Będzie można za to przywołać na chwilę wspierającą nas postać.



Twórcy nie zająknęli się słowem o miktrotranskacjach, ale nawet jeśli ich zabraknie, to z nowego Soula nie będzie dało się czerpać pełną garścią. W grze dysponujemy określoną ilością punktów akcji, a przystąpienie do każdego pojedynku wiąże się z wydaniem owych punktów. W demie, które testowałem, wyskakiwał zegar, a po jakichś dwóch minutach na nasze konto wracało jedno "oczko". Biorąc pod uwagę, że dysponowałem prawie 50 punktami, a poszczególne starcia to koszt około 15, łatwo obliczyć, że po kilku walkach trzeba będzie zrobić sobie przerwę i poczekać, aż do naszego "portfela" wróci odpowiednia ilość "waluty". Założę się, że po premierze odnajdziemy w grze jeszcze więcej podobnych rozwiązań. Cóż, F2P rządzi się swoimi prawami i jeśli zdecydujesz się jutro zassać nowego SoulCalibura, musisz być na to gotowy.
Źródło: własne
Przeczytaj również

Filmy/seriale
16302V
23
Filmy/seriale
16302V
23
Amazon Prime Video z jednym z najlepszych filmów 2025 roku! Historia ominęła polskie kina, a zachwyca
Dzisiaj, 05:53

Gry
11984V
62
Gry
11984V
62
Powrót na Dziki Zachód? Aktor z Red Dead Redemption zapowiada wielkie ogłoszenie!
Wczoraj, 12:41

Gry
9461V
16
Gry
9461V
16
Euro Truck Simulator 2 czeka wielka rewolucja. Do gry trafi nowa mapa oraz turystyczne autokary!
Wczoraj, 16:31

Gry
8713V
16
Gry
8713V
16
PS Plus Premium na lipiec zaczyna wyciekać? Poznaliśmy pierwszą grę, która może trafić do abonamentu
Dzisiaj, 07:08

TOP 10
6817V
45
TOP 10
6817V
45
Gatunek RPG ma się doskonale w 2025 roku. 10 najlepszych gier z premierami już wkrótce
Wczoraj, 09:00

Gry
6675V
132
Gry
6675V
132
Next-genowy Xbox z pierwszymi szczegółami. Microsoft postawi na sprzęt dla wiernych fanów
Dzisiaj, 08:20
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych