2231V

Oto najpopularniejsze gry na świecie - te tytuły przyciągają codziennie miliony graczy

Branża gier wideo rozwija się w zaskakująco szybkim tempie, dzięki czemu coraz bardziej zaczyna uciekać pozostałym gałęziom branży rozrywkowej. Dziś przyjrzymy się najpopularniejszym tytułom na świecie, w które grają każdego dnia dosłownie miliony graczy z całego świata.

Aby osiągnąć sukces w naszej branży trzeba się naprawdę bardzo dobrze postarać i mieć niestety nieco szczęścia, albowiem nie każdy naprawdę dobry tytuł trafia na szczyt listy sprzedażowej. Podobnie bywa z tytułami free-to-play, które jak się okazuje potrafią wyjść znikąd i szturmem podbić cały świat. Dziś postanowiliśmy przebadać temat i przedstawić wam 10 najpopularniejszych gier wideo na świecie - zarówno z sektora platform stacjonarnych jak i mobilnego działu naszej branży. Możecie tu zatem znaleźć kilka doskonale znanych sobie produkcji, jak i parę niespodzianek, o których zapewne nigdy nawet nie słyszeliście.

Ah, no i kolejność jest losowa, bo ciężko jest ustawić je od najpopularniejszej do najmniej popularnej, ze względu na brak dokładnych danych. Pokazywane dane bierzemy zaś z oficjalnych publicznych danych oraz z szacunkowych rachunków wysnuwanych przez wyspecjalizowane instytucje - SteamDB, Player Counter, etc.

Fortnite: Battle Royale (350 mln kont, 15,3 mln peak)

Fortnite jest uznawany za najpopularniejszego przedstawiciela gatunku Battle Royale na świecie, co może jest i zgodne z prawdą jeśli weźmiemy pod uwagę wyłącznie rynek konsolowy i pecetowy. Niemniej jednak tytuł Epic Games radzi sobie absolutnie fenomenalnie, dzięki czemu zebrał przy sobie już prawie 400 milionów graczy - liczba 350 mln kont pochodzi sprzed kilkunastu miesięcy. Ponadto żaden konsolowy i pecetowy tytuł nie zebrał w jednym momencie aż tylu graczy - event z Galaktusem zgromadził 15,3 mln grających na serwerze.

League of Legends (115 mln miesięcznie, 11,5 mln peak)

Kultowy LoL liczy sobie już ponad 12 lat a i tak nie przestaje nas zaskakiwać. Po tak długim czasie hicior Riot Games nadal zbiera przed ekranami komputerów dziesiątki milionów graczy, dzięki czemu ostatnie statystyki mówią o tym, że każdego miesiąca choć raz do gry loguje się około 115 milionów miłośników Ligi Legend. Ponadto codzienny peak graczy może wynosić około 11,5-12 milionów osób - oczywiście to tylko szacunkowe dane, bo Riot nie chwali się wynikami gry.

Minecraft (238 mln kopii, 140 mln miesięcznie)

Microsoft zrobił naprawdę genialną inwestycję kupując Minecrafta za 2,5 miliarda dolarów. Niesamowity tytuł Mojang rośnie jak na drożdżach i wciąż jest najlepiej sprzedającą się produkcją w dziejach świata - ostatnio odnotowano aż 238 milionów sprzedanych kopii gry, a to naprawdę gigantyczny wynik. Dodatkowo tytuł ma 140 mln aktywnych użytkowników każdego miesiąca.

Roblox (202 mln miesięcznie, 43,2 mln dziennie, 5,3 mln peak)

Roblox jest obecnie największym rywalem Minecrafta i pomimo ostatnich problemów z serwerami, wciąż radzi sobie absolutnie fenomenalnie. Według ostatnich danych w niepozornej produkcji bawi się aż 202 miliony dzieciaków każdego miesiąca, przy czym aż 43,2 miliona gra codziennie, a najbardziej zatłoczone serwery pokazują peak aż 5,3 miliona osób. I niech mi ktoś teraz powie, że tylko grafika się liczy w grach. 

Crossfire (650 mln kont, 8 mln peak)

Azjatycki konkurent Counter-Strike'a jest na Zachodzie dość słabo rozpoznawalny, mimo iż posiada na całym świecie absolutnie gigantyczną liczbę graczy, przy której produkcja Valve wygląda jak ubogi krewny. Okazuje się, że dzieło Smilegate Entertainment wypróbowało aż 650 milionów graczy z całego globu, a w rekordowym momencie na serwerach bawiło się aż 8 milionów fanów - dla porównania CS osiągnął tylko 1/8 tego rezultatu. Już niebawem na konsolach Xbox pojawi się kolejna wersja gry zatytułowana CrossFireX.

Apex Legends (100 mln kont, 13 mln tygodniowo)

Wielki Battle Royale od Electronic Arts zdawał się być jedynie wydmuszką, która umrze po chwilowym wielkim skoku popularności. Na szczęście dzieło Respawn Entertainment odbiło się od dna i konsekwentnie pnie się ku górze. W kwietniu firma pochwaliła się 100 milionami zarejestrowanych graczy, a według szacunkowych danych każdego tygodnia do gry loguje się około 13 milionów użytkowników, co pewnie przekłada się na jakieś 20-30 milionów graczy miesięcznie.

Counter-Strike: Global Offensive (40 mln kopii, 1,3 mln peak)

Popularność Counter-Strike'a pokazuje, że niegdyś malutki mod do Half-Life'a będzie wiecznie nieśmiertelny i żadna konkurencja nie uszczupli jego fantastycznych wyników. Jeszcze gdy CS: GO był płatny rozszedł się w nakładzie około 40 milionów egzemplarzy, ale od momentu przejścia na wariant free-to-play, jego popularność przewyższyła najśmielsze oczekiwania Gabena. W rekordowym momencie na serwerach bawiło się 1,3 miliona graczy, a co za tym idzie jest to druga najpopularniejsza gra na Steam. Niestety Valve nie chwali się miesięczną liczbą graczy ani liczbą zarejestrowanych kont.

PUBG Mobile (1 miliard kont, 30 mln dziennie)

W 2018 roku najpopularniejszym tytułem Battle Royale na świecie było pecetowe PUBG, które to dość szybko dostało swoją mobilną wersję, a ta po prostu pozamiatała całą rynkową konkurencją - no prawie całą, o czym za chwilę. Od dnia premiery, aż do dziś w mobilne PUBG zagrało ponad 1 miliard osób - to 1/8 populacji całej naszej planety! Teraz na rynek wchodzi nieco ładniejsza edycja gry, zatytułowana A New State, ale zanim osiągnie ona tak dobre wyniki jak pierwowzór minie mnóstwo czasu. Nie zyskuje się bowiem 30 milionów dziennie aktywnych graczy w 5 minut.

Garena FreeFire (1 mld kont, 150 mln dziennie)

Drugim, a właściwie to pierwszym najpopularniejszym reprezentantem gatunku Battle Royale okazuje się być Free Fire autorstwa Singapurskiej Gareny. Tytuł ten zadebiutował zaledwie w 2017 roku, a już teraz osiągnął kamień milowy 1 miliarda zarejestrowanych użytkowników. Najpoważniejszy rywal mobilnego PUBG ma jednak o wiele łatwiejszą sytuację, bo nie został zakazany w Indiach, czyli no jednak jednym z największych państw na świecie. Obecnie w FreeFire bawi się około 150 milionów graczy każdego dnia, co jest wprost oszałamiającą liczbą.

Call of Duty: Mobile (300 mln kont, 6 mln dziennie)

Na koniec mamy Call od Duty: Mobile, które to dla Activision okazało się być istnym strzałem w dziesiątkę, który niebawem będzie chciało powtórzyć EA ze swoim Battlefieldem Mobile. Od premiery gry w 2019 roku do października 2020 roku w przenośny hicior zagrało ponad 300 milionów graczy, a więc popularność gry rosła pierwotnie dość szybko. Obecnie nie wiemy czy gra przekroczyła 500 milionów rejestracji, ale możemy spodziewać się, że niebawem tego dokona. Ponadto według szacunkowych danych każdego dnia w CoD: Mobile bawi się 6 milionów osób.

Tagi: Battle Royale Fortnite League of Legends MOBA Online PC PUBG