F1 22 - poradnik. Setupy na tory, kariera, multiplayer, asysty, porady na start, tryb MyTeam, rankingi - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 22 Poradnik

F1 22 - System ERS (wyprzedzanie), co daje, jak oszczędzać i kiedy aktywować?

Mateusz Wróbel | 02.07, 08:00

F1 22 - System energii ERS (wyprzedzanie), co daje, jak oszczędzać i kiedy aktywować?

Wszystko o systemie energii ERS w F1 22.

W trakcie walki na torze musisz dbać nie tylko o poziom paliwa i stan opon, ale także o poziom energii w swoim bolidzie. Zwie się on systemem ERS (baterią, na której jest oparta moc bolidu), którym manualnie musisz zarządzać (o ile przy wyborze asyst nie zaznaczałeś, aby owe zarządzanie odbywało się automatycznie), aby być szybszym na torze.

W pierwszej kolejności warto powiedzieć, w jaki sposób on działa. Tryb ten gromadzi energię, gdy hamujemy i znajdujemy się w wolnych i średnich zakrętach, mając odpuszczony gaz. Gdy znajdziesz się na prostej, to zostaje on na tym samym poziomie lub minimalnie się zmniejsza nawet wtedy, gdy nie jest aktywowany. Jest to spowodowane tym, że bolid pobiera pewną część energii, aby osiągnąć wysokie prędkości maksymalne.

F1 22 - System energii ERS (wyprzedzanie), co daje, jak oszczędzać i kiedy aktywować?

Gdy się ścigasz, warto mieć go minimum na poziomie 30%. Jeśli wartość ta jest mniejsza, a szczególnie jest niższa niż 20%, to będziesz bardzo wolny na prostych nawet wtedy, gdy zużywasz ERS. Nie warto więc go zużywać chociażby podczas jazdy za innym kierowcą (o ile nie masz zamiaru go od razu wyprzedzić), ponieważ korzystamy z tunelu aerodynamicznego, pozwalającego zbliżyć się do poprzedzającego Cię kierowcy. Inaczej wygląda sytuacja, gdy prowadzisz grupkę kierowców za sobą - wtedy musisz bronić się w taki sposób, aby nie dać się wyprzedzić i jednocześnie zachować rzeczone minimum w systemie zarządzania energią.

Jak dobrze wykorzystywać ERS w F1 22?

W wykorzystywaniu potencjału systemu ERS najważniejszym momentem jest wyjście na prostą - gdy tylko pokonasz ostatni zakręt prowadzący na długi odcinek, aktywuj tryb "wyprzedzania" (jeśli nie chcesz go zachować na później) już w momencie znajdowania się na wyższych biegach. Dlaczego na wyższych? Im niższa prędkość, tym bardziej ów system pomaga nam się rozpędzić. Odpuszczaj aktywowanie ERS-u wtedy, gdy wiesz, że za kilka sekund będziesz musiał ponownie hamować. Wtedy nie ma sensu go tracić, bo zdobyta prędkość i tak zaraz zostanie "zabita".

Źródło: własne

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper