Gran Turismo 7 - poradnik do gry. Porady, wyścigi, mapa świata, model jazdy, podstawy, tryby multiplayer - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Gran Turismo 7 Poradnik

Gran Turismo 7 - poradnik do gry. Porady, wyścigi, mapa świata, model jazdy, podstawy, tryby multiplayer

Mateusz Wróbel | 06.03, 12:45

Gran Turismo 7 - Wszystkie asysty, za co odpowiadają, co wyłączyć?

Asysty w Gran Turismo 7.

Gran Turismo 7 jest grą wyścigową, której bliżej do symulatora aniżeli zręcznościówki. Oznacza to, że osoby, które wcześniej nie miały większej styczności z grą mogą mieć problemy z wejściem do świata simracingu poprzez produkcję Polyphony Digital. Jednakże, nie ma co się martwić na zapas, ponieważ Gran Turismo 7 oferuje wiele asyst, które w diametralnym stopniu ułatwiają rozgrywkę. I, co najważniejsze, wiele sesji pozwala używać wspomagaczy, więc nie musisz się martwić o brak osób na serwerach. Co warto zaznaczyć już na samym początku, osoby jeżdżące bez asyst nie zarabiają więcej pieniędzy (tak, jak ma to miejsce w przypadku serii Forza Horizon).

Gran Turismo 7 Poziom asyst

Ustawienia asyst znajdziesz przed każdym wyścigiem. Po przejściu do odpowiedniego menu poprzedzającego zawody wejdź do ustawień, a następnie "ustawienia wspomagania". Twoim oczom ukaże się lista, która powinna wyglądać podobnie, jak ta powyżej. Przed wyróżnieniem, które kwestie za co dokładnie odpowiadają, trzeba oznajmić, że masz tutaj również do wyboru "standardowe ustawienia wspomagania". Jeśli jesteś amatorem, to podczas wprowadzenia do gry (lub z poziomu owego menu wyświetlającego się przed wyścigiem) powinieneś zadeklarować, że interesuje Cię asysty na poziomie "początkujący". Zaoszczędzisz wtedy trochę czasu na ich manualnym edytowaniu.

Gran Turismo 7 Wszystkie asysty

Wracając natomiast do samej listy, zauważysz tutaj:

  • Skrzynię biegów - bez większej filozofii, automatyczna samodzielnie zmieni Ci biegi podczas jazdy, przy manualnej musisz robić to samodzielnie.
  • Kontrola trakcji - im większa, tym mniej odrywają Ci się koła od asfaltu podczas przyśpieszania na starcie czy wychodzenia z zakrętów.
  • ABS - jeśli jest włączony, nie dojdzie nigdy do zablokowania kół podczas ostrego hamowania, co sprawi, że będziesz mógł skręcać. Jeśli wyłączysz opcję, to nie będziesz mógł wykonywać jakichkolwiek manewrów podczas skręcania. 
  • Autopilot - opcja dla początkujących sprawiająca, że gra automatycznie będzie hamować i pomagać pokonywać zakręty.
  • Linia pomocnicza - na asfalcie będzie pojawiał się optymalny tor jazdy pokazujący, której strony jezdni powinieneś się trzymać w danym momencie.
  • Wskaźnik hamowania - jeśli włączysz tę opcję, to przed strefą hamowania zauważysz napis na czerwonym tle informujący o tym, że powinieneś zaraz zacząć hamować.
  • Strefa hamowania - pokazuje na asfalcie czerwoną strefę hamowania informującą, od którego momentu powinieneś zacząć zwalniać, aby zmieścić się w zakręcie.
  • Automatycznie wracaj na tor - po wylądowaniu w bandzie czy złapaniu uślizgu i znalezieniu się w żwirze, automatycznie wracasz na tor.
  • ASM - po aktywowaniu rzeczony system uniemożliwi łapanie poślizgów obracających Twój samochód wokół własnej osi.
  • Pomoc w kierowaniu - ogólna pomoc podczas pokonywania zakrętów, przyśpieszaniu i hamowaniu ( ustawienie "słaba" to dobra opcja dla średniozaawansowanych graczy).

Które asysty w Gran Turismo 7 warto stopniowo wyłączać?

Jeśli zaczniesz czuć się na siłach, warto w pierwszej kolejności pozbyć się autopilota, ASM, pomocy w kierowaniu i innych wspomagaczy, które pomagają Ci kierować pojazdem. Mając większą kontrolę nad swoim samochodem będziesz szybszy i z biegiem czasu zauważysz to bez problemu.

W przypadku asyst dla bardziej zaawansowanych graczy, zainteresuj się także kontrolą trakcji - im jest mniejsza, tym bardziej możesz pozwolić sobie na szybsze pokonywanie zakrętów, jak i samo wychodzenie z nich. Musisz jednak być pewien, że zrozumiałeś już podstawy gry i orientujesz się w złotej zasadzie pokonywania zakrętów brzmiącej "zewnętrzna-wewnętrzna-zewnętrzna".

Jeśli grasz na padzie, nie zalecam wyłączania ABS-u. Bardzo łatwo jest doprowadzić na kontrolerze do zblokowania kół, a każdy taki najmniejszy błąd może sprawić, że przedwcześnie ukończysz wyścig albo uprzykrzysz życie innym kierowcom.

Źródło: własne

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper