Z okazji 21 urodzin Dooma, John Romero dzieli się niepublikowanymi wcześniej materiałami z pierwszej gry
Tak, Doom obchodzi dzisiaj swoje 21 urodziny i może sobie z tej okazji po raz pierwszy strzelić szklaneczkę czegoś mocniejszego w USA. Jego twórca podzielił się za to naprawdę ciekawymi materiałami, które pomogły tworzyć pierwszą, kultową grę z serii.
Czy wiedzieliście skąd wzięły się charakterystyczne tekstury ścian w Doomie? Nie? To teraz już wiecie. Do ich stworzenia Romero wykorzystał między innymi skany płytek drukowanych.
Circuit board scans for wall textures, 1993. pic.twitter.com/6xn4dqVOli
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
Z kolei chaingun był wzorowany na skanie zabawki.
Toy scan for chaingun, 1993. pic.twitter.com/0p75pzUGjX
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
John opublikował także pierwsze skany modelu Cyberdemona.
Cyberdemon model scan, circa 1993. pic.twitter.com/yqdF5p0Ry7
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
Za pierwowzór latających czaszek - Lost Soul odpowiadał jak się można było domyślić model ludzkiej czaszki.
Lost Soul scan, 1993. pic.twitter.com/Zu4UyjPavm
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
Na koniec skan modelu jednego z przeciwników - Archvila
Archvile model scan, circa 1994. pic.twitter.com/uwExWsstCb
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
Twórca nie zapomniał też złożyć życzeń swojemu dziecku.
HAPPY 21ST BIRTHDAY, DOOM! In honor of this legal drinking age birthday, I'm about to release some never-before-seen DOOM game art!
— John Romero 🤘🏽 (@romero) December 10, 2014
Jutro mają pojawić się kolejne ciekawe wstawki. Ja czekam z niecierpliwością, bo gdy po raz pierwszy zobaczyłem dzieło id Software, byłem po prostu oczarowany. Nie mogę się też doczekać co firma wyczaruje przy okazji kolejnej, zapowiedzianej już gry z serii.