Jakie zmiany wprowadza nowa łatka do Battlefield 4?
Gry
1351V

PS4
PS3
Przedwczoraj , wczoraj . Ostatnie dni upływają nam przy wpatrywaniu się w pasek pobierania aktualizacji. DICE przygotowało ogromną łatkę, która poprawia bardzo dużo rzeczy.
Jakie są zmiany? Zapoznajcie się z nimi poniżej.
Dalsza część tekstu pod wideo
OGÓLNE:

Konsola MY ARCADE DGUNL-3283 Mini
-39.72 zł
Kup teraz
309.99 zł

Lampa gamingowa PALADONE My Hero Academia Katsuki Bakugo Icon
0 zł
Kup teraz
63.99 zł

Figurka BANDAI Dragon Stars Dragon Ball Daima Goku (Mini) DS40735
0 zł
Kup teraz
129.99 zł

Stojak WHEEL STAND PRO dla kierownicy Thrustmaster T500RS - Deluxe V2
0 zł
Kup teraz
499 zł
- Uruchomiono dodatek Battlefield 4 Ostateczna rozgrywka.
- Zmodyfikowano szybkość działania wskaźnika obrażeń, aby zachowywał się podobnie jak w Battlefield 3.
- Poprawiono błąd z rozmiarem wskaźnika obrażeń przeciwnika, który po strzale w rękę powinien być średni, a nie mały.
- Dodano zaawansowane opcje modyfikacji wskaźnika obrażeń.
- Zmodyfikowano wskaźniki obrażeń: tekstura wskaźnika średniego obrażenia pasuje lepiej do tekstur wskaźników małego obrażenia i trafienia w głowę.
- Poprawiono dokładność wskaźnika obrażeń zadawanych z pojazdów żołnierzom piechoty.
- Uściślono menu drużynowe w grze, aby było jasne, że opcja dołączania drużynowego nie odnosi się do drużyn prywatnych.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający graczom dołączanie do gry na wynajmowanych serwerach chronionych hasłem.
- Dodano opcję (w zaawansowanych) pozwalającą na włączanie/wyłączanie ikony ulepszenia polowego Obrona przy nazwie dostrzeżonego nieprzyjaciela. Domyślnie ikona jest teraz wyłączona. Ikona została wprowadzona wraz z jesienną aktualizacją i nie można było jej wyłączyć.
- Poprawiono efekt graficzny rozbryzgu wody pojawiający się przy postrzeleniu gracza po jego wynurzeniu się na powierzchnię (zwykle za drugim razem).
- Poprawiono szereg błędów z dźwiękiem pod wodą, pojawiających się w sytuacji wielokrotnego wynurzania i zanurzania się gracza.
- Poprawiono ponowne rozmieszczanie rozrzuconego wyposażenia bojowego, aby pojawiało się ono w swojej pierwotnej lokalizacji dopiero po wyczerpaniu się amunicji lub eliminacji używającego tej broni gracza.
- Dopracowano wczytywanie terenu na mapach Chińskiej nawałnicy, aby poprawić jego wygląd na początku rundy.
- Poprawiono błąd powodujący brak wyświetlania Battlelogu w grze po wylogowaniu się z profilu na stronie wynajmu serwerów.
- Poprawiono błąd z migoczącym interfejsem pocisku kierowanego TV.
- Poprawiono błąd powodujący niekiedy powstawanie zakłóceń graficznych w dolnej części ekranu podczas lotu śmigłowcem nad wodą.
- Przejęcie flagi: usunięto błąd ze zdublowaną flagą pojawiającą się przy przejęciu flagi tuż po jej powrocie do bazy.
- Przejęcie flagi: poprawiono błąd powodujący niekiedy wyświetlanie flagi w złym miejscu (nie na trzymającym ją graczu).
- Poprawiono błąd powodujący wyświetlanie latarek i laserów z broni ręcznej na broni zamontowanej na pojeździe.
- Uporządkowano ikony celownika kolimatorowego i pogrubiono linie, aby były wyraźniejsze.
- Ustawiono ogień własny jako wyłączony w trybie klasycznym serwera wynajmowanego.
- Poprawiono opisy nowych zaawansowanych opcji interfejsu ekranowego, w których „swój“ niekiedy opisywany był jako „wrogi“.
- Poprawiono błąd powodujący pokazywanie pustego nieśmiertelnika po zabiciu nożem gracza z nieśmiertelnikiem „Czwarte piętro“.
- Zmodyfikowano cieniowanie celownika holograficznego, aby uzyskać lepszą widoczność na jasnym tle, np. na śniegu.
- Zmodyfikowano kolory i cieniowanie interfejsu pojazdów, aby uzyskać lepszą widoczność na jasnym tle.
- Poprawiono błąd powodujący znaczne zamglenie i rozmycie obrazu interfejsu RAWR (zdalnie kierowanego lądowego pojazdu bezzałogowego) na tle niektórych powierzchni.
- Poprawiono błąd z rozrzuconym wyposażeniem bojowym, powodujący niekiedy zapadanie się broni w ziemi po jej upuszczeniu. Teraz gracze nie powinni mieć problemu z podniesieniem takiej broni.
- Poprawiono błąd umożliwiający zabicie kolegów z drużyny lub siebie samego pojazdem, ruszając nim w daną stronę i wyskakując z niego. Zmiana nie dotyczy wrogów — wciąż można ich zabijać w ten sposób i gra poprawnie nalicza teraz za to punkty.
- Poprawiono błąd z działaniem dymnego M18 powodujący, że dym był widoczny tylko dla graczy stojących na granacie.
- Poprawiono błąd z błyskiem wystrzału w pistolecie Desert Eagle.
- Dodano kilka wydzielaczy dymu w M320 i M18, aby skrócić czas tworzenia się zasłony dymnej.
- Zmodyfikowano dym w XM25 Airburst.
- Poprawiono błąd ze skierowaniem kamer na flagi. Zmiana dotyczy trybu Dowódca/Duży Podbój na mapie „Zatopiony smok“.
- Zmodyfikowano torbę medyczną, aby nie leczyła żołnierzy znajdujących się pod ogniem zaporowym lub pod wodą.
POPRAWKI BŁĘDÓW GRAFICZNYCH
Operacja Blokada
- Poprawiono błąd powodujący wyświetlanie zawieszonego w powietrzu pudła kartonowego po zniszczeniu pudeł znajdujących się pod nim.
Kurort Hajnan
- Poprawiono błąd z niewielkim stopniem, który gracz musi przeskoczyć w małym budynku przy pustym basenie, na zachód od kurortu.
O pierwszym brzasku
- Szturm: poprawiono błąd z niewidzialną ścianą zatrzymującą pociski na północ od dworca autobusowego.
Oblężenie Szanghaju
- Poprawiono błąd z okluzją po zniszczeniu ściany na północ od budynku znajdującego się w punkcie D.
- Poprawiono błąd z niewidzialną ścianą na rogu posągu (na południe od flagi D).
Propaganda
- Duży Podbój: poprawiono błąd powodujący, że gracz mógł utknąć poza terenem gry po przeskoczeniu muru w południowo-zachodniej części bazy chińskiej.
- Neutralizacja: poprawiono błąd z krawędziami chodników w północno-wschodniej części mapy.
Strefa powodziowa
- Mały Podbój: poprawiono błąd z dachem drewnianej szopy, który po jej zniszczeniu pozostawał zawieszony w powietrzu.
Park Lumpini:
- Dominacja: poprawiono błąd powodujący przenikanie leżącego gracza przez pryzmę ziemi w południowo-zachodniej części mapy.
- Szturm: poprawiono błąd powodujący przenikanie gracza przez błoto obok mostu między bazą amerykańską i przekaźnikiem A z drugiej pary przekaźników.
- Szturm: usunięto pojawiające się gdzieniegdzie defekty graficzne wody (niewygładzone krawędzie).
- Duży Podbój:
- Poprawiono błąd uniemożliwiający graczom przeskoczenie nad niektórymi odcinkami czerwonego ogrodzenia w części mapy nieopodal zapory. Teraz nie powinno być z tym żadnych problemów.
- Poprawiono błąd z nierównym łączeniem ścian, powodujący w niektórych miejscach powstawanie niewielkich pionowych przerw między teksturami.
- Poprawiono błąd graficzny pojawiający się pod jednym z mostów w pobliżu placu budowy.
- Poprawiono błąd z zawieszoną w powietrzu pryzmą ziemi (pod mostem nieopodal placu budowy).
- Duży Podbój: poprawiono błąd z trawą przenikającą przez chodnik na północ od flagi A.
- Duży Podbój: poprawiono błąd z roślinami wyglądającymi jak zawieszone w powietrzu po zniszczeniu ich podstawy.
- Duży Podbój: poprawiono błąd z brakującą teksturą w osuwisku błotnym w południowo-wschodniej części mapy.
Targ Pereł
- Mały Podbój: poprawiono błąd z brakiem tekstur powodujący, że gracze mogli patrzeć przez jedną ze ścian i podłogę na południe od flagi C.
- Dominacja: poprawiono problem z okluzją dotyczący jednego z budynków w pobliżu flagi B.
- Sprzężenie: poprawiono błąd z zawieszonym w powietrzu przełącznikiem bramy podnoszonej.
- Duży Podbój:
- Poprawiono błąd z przenikaniem się elementów grafiki w pobliżu flagi A.
- Poprawiono błąd z paletami zawieszonymi w powietrzu po zniszczeniu palet pod spodem.
- Zespołowy DM: poprawiono błąd z przenikaniem się elementów grafiki w budynku niedaleko ulicy w północnej części mapy.
- Szturm: poprawiono błąd z wózkiem zaopatrzeniowym zawieszonym w powietrzu nad ulicą w pobliżu przekaźnika B z drugiego zestawu przekaźników.
Zatopiony Smok
- Sprzężenie:
- Poprawiono błąd z niewidzialną ścianą w oknie na parkingu na zachód od flagi D;
- Poprawiono błąd z niewidzialną ścianą w pobliżu wjazdu na zadaszony parking w południowo-zachodniej części mapy.
- Poprawiono błąd z pęknięciami/otworami w ścianach zadaszonego parkingu, umożliwiającymi zajrzenie na drugą stronę.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający zbicie szyby wiaty autobusowej atakiem wręcz.
- Poprawiono błąd z migotaniem tekstur u podnóża śluzy.
- Poprawiono problem z łączeniami elementów wieżowca powodujący, że gracze mogli widzieć obszar poza obrębem mapy.
- Poprawiono błąd z nierównym ustawieniem metalowych poręczy w pobliżu jeziora w sektorze E.
- Poprawiono błąd z teksturą wody zawieszoną w powietrzu nad rampą prowadzącą do bazy amerykańskiej.
- Poprawiono błąd z kolorami na spodzie łodzi turystycznych.
- Poprawiono błąd powodujący niekiedy wyświetlanie niewłaściwej animacji podczas wspinania się po drabinie w pobliżu północnego mostu.
- Usunięto niewidzialną ścianę pod restauracją Sea Dragon.
- Poprawiono błąd powodujący przenikanie barierki przez most w pobliżu flagi B.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający graczowi przeskoczenie nad barierką przy jednej z budek strażniczych w pobliżu flagi D.
- Poprawiono błąd z dużą okluzją pojawiającą się po zniszczeniu roślinności na północny-wschód od dużego parkingu.
- Poprawiono błąd z niewidzialną ścianą na piętrze w zniszczonej części restauracji.
- Usunięto problem z ostatnim stopniem przy fladze amerykańskiej, nad którym gracz musiał przeskoczyć.
- Poprawiono błąd ze zniszczeniem szyldu restauracji.
ZAŁATANE LUKI
- Metro 2014: usunięto lukę umożliwiającą graczowi przedostanie się poza obszar mapy i prowadzenie stamtąd ostrzału.
- Operacja Blokada: zmodyfikowano barierkę w panoptykonie, aby stanowiła dodatkową przeszkodę dla graczy chcących wykorzystać balkon do uzyskania przewagi nad przeciwnikiem.
- Park Lumpini: usunięto lukę umożliwiającą graczom wykorzystanie MAV-a do odrodzenia się przy znajomym, aby dostać się poza obręb mapy.
- Park Lumpini: usunięto lukę umożliwiającą przedostanie się pod stację metra.
- Park Lumpini: załatano lukę umożliwiającą w trybie Mały Podbój oddawanie strzałów przez niewielki otwór w ścianie, niezamierzony przez twórców gry.
- Kurort Hajnan: usunięto lukę umożliwiającą graczowi przedostanie się poza obszar mapy i prowadzenie stamtąd ostrzału.
- Targ Pereł:
- Usunięto lukę umożliwiającą patrzenie przez część budynku w pobliżu autobusu.
- Usunięto lukę umożliwiającą odradzanie się w pojeździe, zanim zegar startu tury osiągnął 0.
POPRAWKI I MODYFIKACJE BRONI
- Poprawiono błędy z kalibracją/prędkością wylotową L96, 338 Recon i SR338. Kalibracja i prędkość wylotowa we wszystkich ww. karabinach jest już poprawna.
- Korzystanie z celownika termo/nokto nie niweluje już oślepiającego efektu wybuchu granatu hukowego.
- Uzupełniono tekst opisu ustawień czułości celowania, aby zawierał informację o lunecie x3 (m.in. opisy dotyczące pistoletów Magnum kal. 44 i M1911).
- Poprawiono błąd powodujący niekiedy wyłączenie efektu termo/nokto podczas odradzania się.
POPRAWKI I ULEPSZENIA ANIMACJI
- Poprawiono problemy z animacją wyciągania pistoletów MP412 i SW40 podczas biegu (widok z perspektywy pierwszej osoby).
- Poprawiono błędy w animacji strzelby M26 podwieszonej pod M416.
- Poprawiono błędy z przenikaniem się elementów grafiki podczas przeładowania Mk11, SCAR i SR338 (widok z perspektywy trzeciej osoby).
- Poprawiono pozycję chwytu przedniego MTAR21 w widoku z perspektywy trzeciej osoby.
- Poprawiono błąd z postawą w biegu pojawiający się podczas wyświetlania animacji strzelb w widoku z perspektywy pierwszej osoby.
- Poprawiono błąd z brakiem animacji chwytu U-100 podczas montowania pewnych akcesoriów.
- Zmodyfikowano zachowanie kamery podczas przeładowania M1014.
- Poprawiono błąd graficzny po zakończeniu animacji przeładowania M39EBR. Usunięto również siatkę zamka zatrzasku magazynku.
- Usunięto błąd postawy pod koniec animacji przeładowania M416.
- Poprawiono błąd z zamkiem SKS przenikającym przez broń podczas strzelania. Poprawiono również pozycję leworęczną.
- Dodano punkt przerwania przeładowania M320.
- Poprawiono błąd animacji szybkiego rzutu granatem w widoku z perspektywy trzeciej osoby.
POPRAWKI OBEJMUJĄCE POSZCZEGÓLNE PLATFORMY
PlayStation 3
- Poprawiono błąd powodujący niewłaściwe zaznaczanie wrogów przez ręczny znacznik w trybie jednoosobowym.
- W trybie Unicestwienie na mapie „Zapora na Mekongu” usunięto łódź szturmową i odrzutowiec, aby poprawić wydajność.
PlayStation 4
- Poprawiono błąd powodujący przełączanie się kamuflażu ze spadochroniarskiego na domyślny w sytuacji, gdy gracz wyszedł z gry za pośrednictwem opcji „Zamknij aplikację“ w menu PSN.
- Poprawiono błąd powodujący niewłaściwe zaznaczanie wrogów przez ręczny znacznik w trybie jednoosobowym.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 4.