Jedna z najważniejszych łat dotyczy modyfikacji balansu rozgrywki. DICE postanowiło przyjrzeć się każdemu poszczególnemu komponentowi oraz zmodyfikować go. Oznacza to, że możemy spodziewać się ponownego zbalansowania kilkunastu rodzajów broni, w tym m.in. Desert Eagle’a. Postanowiono również usunąć opóźnienie cyngla we wszystkich rewolwerach, aby przybliżyć do rzeczywistości strzelanie z tego typu uzbrojenia. Najwięcej poprawek dotyczyło jednak samych animacji broni oraz postaci. Jedną z bardziej irytujących rzeczy było mocno zmienione poruszanie się w przeciwieństwie do tego, co znaliśmy w Battlefield 3.
Oczywiście nie można nie wspomnieć o poprawieniu całej masy denerwujących błędów na poszczególnych mapach. Problem z windą na mapie Dawnbreaker? Problemy z kolizją na Dragon’s Teeth? Wszystko jest już przeszłością.
Modyfikacji doczekał się również sam interfejs sieciowy. DICE obiecuje, że problemy z lagami nie będą miały już miejsca. Tak samo jak losowe wyrzucanie nas z gry.
Pełna lista zmian dostępna jest pod tym linkiem.
Nie można odmówić, że pomimo upływu roku Battlefield 4 wciąż posiada liczne problemy, lecz DICE stara się stanąć na wysokości zadania oraz spełnić obietnicę daną graczom. Zmiany idą w dobrym kierunku. Każda gra ma zawsze błędy, ale premiera Battlefield 4 (PS4) przez ich nagromadzenie nie poszła niestety tak gładko, jak EA zaplanowało. Możemy mieć jednak nadzieję, że w wypadku Battlefield Hardline problem się nie powtórzy.