Activision-Blizzard to najbardziej wartościowy wydawca w branży
To nie Sony, a ni Microsoft, a nawet nie Nintendo warci są najwięcej w branży gier wideo. Na tym poletku od lat niepodzielnie rządzi Activision-Blizzard, który kolejny raz z rzędu zgarnia nagrodę dla najbardziej opłacalnej firmy siedzącej w branży elektronicznej rozgrywki jeśli patrzeć na sprzedaż oprogramowania. Inne duże firmy mogą jedynie patrzeć z zazdrością na słupki statystyczne amerykańskiego molocha.
Activision Blizzard, według Yahoo! Finance, wart jest prawie 17 miliardów dolarów. Co daje mu ponad 4 miliardy dolarów przewagi nad drugim w rankingu Nintendo. Lista najważniejszych graczy na tym rynku prezentuje się następująco [w miliardach dolarów]:
- Activision-Blizzard: 16.89
- Nintendo: 13.15
- Electronic Arts: 11.83
- GungHo 6.05
- King Digital Entertainment: 4.41
- Nexon: 4.11
- Square-Enix: 2.65
- Zynga: 2.59
- Take-Two Interactive: 1.87B
- Ubisoft: 1.35
- Koei Tecmo: 1.3
- Capcom: 1.06
Powstał jeszcze jeden ranking, który przedstawia ile w rynek gier wideo zainwestowały poszczególne firmy. Tutaj niepodzielnie rządzi Microsoft, który wydał ponad 374 miliardy dolarów. Dane podane w miliardach dolarów:
- Microsoft: 374.34
- Facebook: 194.54
- Amazon.com: 156.65
- Disney: 154.28
- Tencent: 149.97
- Time Warner: 65.85
- Sony: 19.94
- Activision-Blizzard: 16.89
- Nintendo: 13.15
- Electronic Arts: 11.83
- GungHo 6.05
- Namco-Bandai: 5.17
- Sega Sammy: 4.70
- King Digital Entertainment: 4.41
- Nexon: 4.11
- Konami: 3.20
- Square-Enix: 2.65
- Zynga: 2.59
- DeNA 1.92
- Take-Two Interactive: 1.87
- Ubisoft: 1.35
- Koei Tecmo: 1.3
- Capcom: 1.06
Najwidoczniej nie zawsze ten, kto najwięcej inwestuje jest tym, który zarabia najwięcej. Swoją drogą ciekaw jestem na co poszło tyle miliardów w obozie Microsoftu - złośliwi mogą powiedzieć, że wyłącznie na marketing.