Jak wyglądałoby Resident Evil 2 na silniku czwartej części?

Gry
1463V
Jak wyglądałoby Resident Evil 2 na silniku czwartej części?
Mateusz Greloch | 24.04.2014, 12:52

W czasach, kiedy remastery i ponowne wciskanie graczom tych samych tytułów odbierane jest jako zło i zarazę dzisiejszych czasów, amatorskie projekty jak ten zaprezentowany poniżej, mogą wywoływać fale zachwytu. "Pokażcie to Capcomowi!" grzmią fani w komentarzach. O co dokładnie chodzi?

Rod Lima, który podobnie jak ja, uważa Resident Evil 2 za najlepszą odsłonę serii, postanowił zobaczyć jak wyglądałaby ta produkcja, gdyby zastosowano w niej rozwiązania z nowszych odsłon. Zaimplementował widok z  i dostosował go w szczątkowych lokacjach Raccoon City, które wyciągnął z szynowego shooterka Resident Evil: Darkside Chronicles. Dorzucił też cały system inwentarza i mechanikę strzelania z nowszych odsłon serii i voila! Oto efekt końcowy:

Dalsza część tekstu pod wideo

Nie chcę zrobć remake'u - są inne grupy, które chcą się tego podjąć. Pobawiłem się paroma linijkami kodu, skleiłem to w całość i uznałem że wygląda to całkiem dobrze, więc nagrałem krótkie wideo. Nie kryje się za tym nic więcej.

Jeśli przymknie się oko na prostą grafikę, to muszę przyznać, że chętnie wróciłbym do pełnego zombiaków miasta i ponownie przeżył chwile grozy w momentach, które każdemu ogrywającemu pierwszą wersję na PlayStation zapadły w pamięć. Aby podtrzymać klimat oryginału, wszystkie dźwięki oraz muzyka pochodzą z Resident Evil 2 na PSX - twórca już uprzedza, że nie planuje robienia całej gry od podstaw.

 

Źródło: VG247.com / ROD LIMA

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper