Michał Madanowicz Michał Madanowicz 22.04.2014 15:53
Twórcy GRID: Autosport tłumaczą, dlaczego gra nie wyjdzie na PS4
2107V

Twórcy GRID: Autosport tłumaczą, dlaczego gra nie wyjdzie na PS4

Niejeden fan samochodowych ścigałek miał zapewne banana na twarzy, czytając zapowiedź GRID: Autosport (PS3). Uśmiech mógł okazać się nieco mniej okazały, jeśli wspomniany fan posiada PlayStation 4 i oczekiwał, że właśnie na tę platformę zmierza nowa odsłona serii. Codemasters postanowiło wytłumaczyć, czemu tytuł nie ukaże się na konsole nowej generacji.

W rozmowie z serwisem IGN James Nicholls, pełniący funkcję głównego projektanta, stwierdził, że gra i jej silnik tworzone były z myślą o past-genach, więc wydanie nowego GRIDa na PS4 i Xboksa One nie byłoby niczym więcej, niż zrobieniem zwykłego portu.

Produkcja została oparta o nasze wszystkie dotychczasowe doświadczenia i wykorzystywane technologie, co oznacza, że mieliśmy już bardzo dobrze zoptymalizowany dla konsol poprzedniej generacji silnik. Przeniesienie projektu na nowe platformy Sony i Microsoftu oznaczałoby, że stworzyliśmy port, a nie prawdziwie next-genowy tytuł. Zbudowaliśmy coś z myślą o określonych sprzętach i tego się trzymamy.

Takie podejście wypada po prostu pochwalić. Multigeneracyjne wydawnictwa to plaga pierwszych miesięcy życia PlayStation 4. Miło wiedzieć, że nie każdy deweloper na siłę tworzy port swojego tytułu na nowe platformy, mając doskonale świadomość, że taka decyzja podyktowana jest przede wszystkim chęcią zwiększenia zysków, nie zaś jakości produktu.

Źródło: www.ign.com

Tagi: Codemasters GRID: Autosport james nicholls playstation 3