Gyokai Search przeprowadziło badanie japońskiego rynku gier wideo pod kątem stażu pracowników oraz wyników sprzedaży. Sony zdeklasowało konkurencję, okazując sie jedną z najbardziej atrakcyjnych firm, w których zatrudnienie gwarantuje stabilną i bezpieczną sytuację finansową.
Poniższy wykres prezentuje średni okres zatrudnienia pracownika [w latach]. Wychodzi na to, że kiedy do Sony dostaje się wartościowy pracownik, firma utrzymuje z nim współpracę przez ponad 17 lat. Wypada to rewelacyjnie w porównaniu do chociażby Square-Enix, gdzie średni okres zatrudnienia wynosi nieco ponad 2 lata.
Dalsza część tekstu pod wideo
Sony: 17.4
Bandai Namco: 13.3
Nintendo: 12.4
Nihon Falcom: 10.1
Konami: 9.2
Capcom: 8.8
Tecmo Koei: 8.6
Yuke’s: 6.9
Tose Software: 6.6
Gala: 5.8
DIGITAL Hearts: 4.6
Gung Ho Online Entertainment: 4.5
Marvelous AQL: 4.3
Eighting: 4.2
Sega: 4.2
CyberStep: 4
Nippon Ichi Software: 4
Aeria: 3.5
Nexon: 2.9
CrowdGate: 2.3
Square Enix: 2.3
Drugie zestawienie przedstawia sprzedaż netto, tutaj także bryluje Sony, pozostawiając w tyle nawet Nintendo, któe w Kraju Kwitnącej Wiśni uważane jest za boga rynku gier wideo.
Sony (Sam dział gier wideo): 7,070
Nintendo: 6,354
Bandai Namco: 2,517
Square Enix: 1,479
Konami: 1,157
Nexon: 1,084
Sega: 838
Capcom: 636
Gung Ho Online Entertainment: 258
Tecmo Koei: 232
Marvelous AQL: 175
DIGITAL Hearts: 68
Aeria: 61
Tose Software: 52
Yuke’s: 29
Nippon Ichi Software: 25
Gala: 21
Eighting: 20
CyberStep: 13
Nihon Falcom: 12
CrowdGate: 6.6
Pomimo zdań, mówiących o kiepskiej sytuacji finansowej Sony, dział gier wideo prężnie się rozwija i przynosi zyski. Odcięcie od firmy-matki i obsadzenie na stołkach zdolnych i kreatywnych przywódców opłaciło się i badania takie jak powyższe dają nadzieję na świetlaną przyszłość firmy.