Jak tworzyć udane gry Rouge-like? Twórca Rogue Legacy wyjaśnia
Teddy Lee ze studia Cellar Door postanowił podzielić się swoimi przemyśleniami na temat tworzenia gry w stylu rogue-like, która nie tylko postawi gracza przed sporym wyzwaniem, ale będzie na tyle różnorodna i ciekawa, że nie pozwoli nam jej porzucić, nawet jeśli giniemy co 20 sekund.
Teddy słusznie zauważa podstawowe problemy gier z tego gatunku, więc wpadł na pomysł, by połączyć je z ideą RPG, by uzupełnić luki sprytnymi sztuczkami, których na próżno szukać w konkurencyjnych tytułach w tym stylu. Jedną z takich zagrywek jest zmuszenie gracza do rozgrywania poszczególnych etapów wcielając się po kolei w innych bohaterów, dzięki czemu pozna on cały przekrój postaci i nie poczuje, że mógłby zamiast maga wziąć wojownika, kiedy na zmianę jest już stanowczo za późno.
Po więcej przykładów, zapraszam do poniższego materiału, przygotowanego przez oficjalny kanał PlayStation w serwisie YouTube: