Jak tworzyć udane gry Rouge-like? Twórca Rogue Legacy wyjaśnia

Gry
899V
Jak tworzyć udane gry Rouge-like? Twórca Rogue Legacy wyjaśnia
Mateusz Greloch | 10.04.2014, 20:43

Teddy Lee ze studia Cellar Door postanowił podzielić się swoimi przemyśleniami na temat tworzenia gry w stylu rogue-like, która nie tylko postawi gracza przed sporym wyzwaniem, ale będzie na tyle różnorodna i ciekawa, że nie pozwoli nam jej porzucić, nawet jeśli giniemy co 20 sekund.

Teddy słusznie zauważa podstawowe problemy gier z tego gatunku, więc wpadł na pomysł, by połączyć je z ideą RPG, by uzupełnić luki sprytnymi sztuczkami, których na próżno szukać w konkurencyjnych tytułach w tym stylu. Jedną z takich zagrywek jest zmuszenie gracza do rozgrywania poszczególnych etapów wcielając się po kolei w innych bohaterów, dzięki czemu pozna on cały przekrój postaci i nie poczuje, że mógłby zamiast maga wziąć wojownika, kiedy na zmianę jest już stanowczo za późno. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Po więcej przykładów, zapraszam do poniższego materiału, przygotowanego przez oficjalny kanał PlayStation w serwisie YouTube:

Źródło: PlayStation [YouTube]

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper