Twórca Murdered: Śledztwo zza grobu jest pewien, że deweloperzy będą ograniczani przez pamięć konsol

Gry
1334V
Twórca Murdered: Śledztwo zza grobu jest pewien, że deweloperzy będą ograniczani przez pamięć konsol
Michał Madanowicz | 05.04.2014, 15:52

Nowa generacja konsol przyniosła blisko 16-krotny wzrost, jeśli chodzi o ilość pamięci RAM zawartej w tych sprzętach. Obecnie twórcy gier nie mogą narzekać na jej brak, ale zdaniem Dennisa Price'a z Airtight Games, z czasem, kiedy tworzone produkcje staną się bardziej złożone, możliwości PlayStation 4 i Xboksa One zaczną ograniczać deweloperów.

Oto fragment rozmowy Price'a z serwisem Giant Bomb:

Dalsza część tekstu pod wideo

Zajmuję się grafiką komputerową od blisko 15 lat. W tym czasie obserwowałem, jak możliwości kolejnych produkowanych platform były coraz większe i większe. Prawda jest taka, że jest bardzo wiele technologii, z których się nie korzysta właśnie z powodu ograniczeń sprzętowych. Kiedy tylko możliwości wskakują na wyższy pułap, ta przestrzeń natychmiast jest wypełniana. Nie mam żadnych wątpliwości, że także i teraz ten scenariusz się powtórzy.

Obecnie pamięć RAM konsol przeznaczona stricte dla gier wynosi około 4,5-5,5 GB dla PlayStation 4 oraz 5 GB w przypadku Xboksa One. Na razie są to liczby większe niż zapotrzebowanie, ale nie ulega chyba żadnej wątpliwości, że wraz z pojawieniem się lepszych zestawów narzędzi i API pamięć ta zacznie być w pełni wykorzystywana.

Jak myślicie, kiedy poznamy wróżony przez Price'a kres możliwości PS4?

Źródło: www.gamingbolt.com

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper