Waszym zdaniem: Gry cross-gen są nam potrzebne czy nie?

Dzisiejszy odcinek "Waszym zdaniem" pojawia się ciut później niż normalnie. Nie znaczy jednak, że temat dyskusji nie jest na czasie. Wręcz przeciwnie. Po wczorajszym materiale z podniosły się kolejny raz głosy, że gry cross-gen są szkodliwe dla nowych konsol i zabijają potencjał produkcji, zabierając czas i ludzi z wersji na PS4/Xbox One by wydać także produkcję na PS3/Xbox 360. Nie ma co ukrywać, że produkcja Ubisoftu zaliczyła gigantyczny regres nie tyle co od renderu z 2012 roku, a co z materiałów prezentowanych w 2013 roku jeszcze przed poślizgiem.
Jeśli ktoś nie wie o co chodzi z grami cross-gen, to tłumacząc prosto - są to produkcje zawieszone miedzy generacjami, które powstają zarówno na nowe sprzęty jak i te, które mają na karku kilka lat. Najczęstsze objawy cross-gena? Gry na PS3 wyglądają przyzwoicie, a wersje na nowe generacje oferują lepszą rozdzielczość, kilka efektów więcej, ale nadal operują na szkielecie postawionym na starym sprzęcie, który mówiąc wprost - niesamowicie ogranicza deweloperów.
Mniej pamięci RAM (2x256 w przypadku PS3 kontra 8GB w przypadku PS4), procesor o innej architekturze, karta graficzna znacznie słabsza (ta w PS3 nie ma zunifikowanych shaderów) od tej znajdującej się w PS4. Efekt? Sami zerknijcie na GIFa publikowanego wcześniej.




To coś prezentujące się jak Need for Speed: Undergrund 2 z PS2 to Watch_Dogs w materiale z tego roku. Można szukać wielu wymówek, ale sprawa jest prosta - produkcja graficznie nie odstawała by tak bardzo gdyby deweloper nie zawracał sobie głowy wersją na PS3 i Xboksa 360. To punkt widzenia osoby mającej PS4 oraz PS3 i chcącej grać w jak najlepsze gry.
Jest jednak punkt widzenia osoby mającej PS3, której cieszy fakt wydania , niezależnie od tego jak wygląda gra na PS4. Ciężko z tym faktem polemizować - każdy chce mieć jak najwięcej gier, ale Ubisoft przygody Aidena reklamował jako produkcję pokazującą moc nowej generacji. A na ten moment nie pokazuje jej nigdzie.
Jakie jest wasze zdanie? Firmy powinny zawracać sobie głowę tworzeniem wersji na dwie generacje? A może zaryzykować i pójść w pełni na nowość lub zagrać bezpiecznie i wydać na PS3/Xbox 360?
Jak zawsze wasze odpowiedzi i wyniki ankiety opublikujemy w niedzielę.