Początki tworzenia Alien: Isolation, czyli "jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?"

Gry
760V
Początki tworzenia Alien: Isolation, czyli "jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?"
Jaszczomb | 14.01.2014, 18:17

Creative Assembly nie spodziewało się, że zostaną przydzieleni do nowego Aliena. Ludzie ze studia uwielbiali Obcego i postanowili stworzyć fanowski projekt survival-horroru. Teraz mają dostęp do projektów filmowego oryginału.

Po skończeniu prac nad Viking: Battle For Asgard, Alistair Hope i Jude Bond z Creative Assembly zaczęli tworzyć prototyp survival-horroru, który, mieli nadzieję, kupi SEGA. Mieli nadzieję, że firma pozwoli im się zabawić z posiadaną licencją Obcego. Nie byliśmy gotowi na tworzenie takiej gry. Chęci były, ale brakowało ludzi i narzędzi - mówi Hope.
Dalsza część tekstu pod wideo
 
Stworzone "fanowskie demo" viralowo rozeszło się wśród pracowników SEGI i pomysł gry opartej na oryginalnym Obcym stał się rzeczywistością. Zaczęły się jednak pytania - jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?
Od gier strategicznych? Robiliśmy też gry sportowe. - dopowiada Bond.
 
Kontynuuje - Gdy zaczynaliśmy, była nas garstka - paczka fanów Aliena z ludźmi odpowiedzialnymi za serię Total War. Teraz mamy całe piętro dla siebie i około setki ludzi, w tym wielu utalentowanych twórców z zamkniętych studiów w Wielkiej Brytanii.
 
Hope zarzeka się także, że jego ekipa zna Obcego na wylot i wielką uwagę przywiązują do detali. Po zatwierdzeniu projektu uzyskali nawet dostęp do materiałów z czasów tworzenia filmu w siedzibie 20th Century Fox. Wiele fajnych pomysłów nie dostało się na wielki ekran, często z powodu ograniczonej technologii i budżetu.
 
Dłuższy artykuł na ten temat znajdziecie w najnowszym wydaniu Edge.
Źródło: edge-online.com

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper