Daniel Stroński Daniel Stroński 14.01.2014 18:17
Początki tworzenia Alien: Isolation, czyli "jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?"
634V

Początki tworzenia Alien: Isolation, czyli "jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?"

Creative Assembly nie spodziewało się, że zostaną przydzieleni do nowego Aliena. Ludzie ze studia uwielbiali Obcego i postanowili stworzyć fanowski projekt survival-horroru. Teraz mają dostęp do projektów filmowego oryginału.

Po skończeniu prac nad Viking: Battle For Asgard, Alistair Hope i Jude Bond z Creative Assembly zaczęli tworzyć prototyp survival-horroru, który, mieli nadzieję, kupi SEGA. Mieli nadzieję, że firma pozwoli im się zabawić z posiadaną licencją Obcego. Nie byliśmy gotowi na tworzenie takiej gry. Chęci były, ale brakowało ludzi i narzędzi - mówi Hope.
 
Stworzone "fanowskie demo" viralowo rozeszło się wśród pracowników SEGI i pomysł gry opartej na oryginalnym Obcym stał się rzeczywistością. Zaczęły się jednak pytania - jak studio od gier strategicznych ma zrobić horror?
Od gier strategicznych? Robiliśmy też gry sportowe. - dopowiada Bond.
 
Kontynuuje - Gdy zaczynaliśmy, była nas garstka - paczka fanów Aliena z ludźmi odpowiedzialnymi za serię Total War. Teraz mamy całe piętro dla siebie i około setki ludzi, w tym wielu utalentowanych twórców z zamkniętych studiów w Wielkiej Brytanii.
 
Hope zarzeka się także, że jego ekipa zna Obcego na wylot i wielką uwagę przywiązują do detali. Po zatwierdzeniu projektu uzyskali nawet dostęp do materiałów z czasów tworzenia filmu w siedzibie 20th Century Fox. Wiele fajnych pomysłów nie dostało się na wielki ekran, często z powodu ograniczonej technologii i budżetu.
 
Dłuższy artykuł na ten temat znajdziecie w najnowszym wydaniu Edge.

Źródło: edge-online.com

Tagi: alien: isolation Creative Assembly PLAYSTATION 3 PlayStation 4