Alien: Isolation to gra o zbieraniu

Starszy projektant gry Alien: Isolation, Gary Napper, powiedział ostatnio serwisowi Examiner, że ich gra to nie shooter i w żadnym wypadku nie możemy nastawiać się na tony amunicji i karabiny plazmowe - wręcz przeciwnie, często będzie nam doskwierać bieda i brak przedmiotów do wykorzystania.
W kwestii uzbrojenia:
Nie dajemy Ci karabinów plazmowych, wyrzutni rakiet i elektrycznych broni. Wszystko kręci się wokół zbierania odpadów, szczątek i rzeczy, które mógłbyś znaleźć w podobnym środowisku - małe bronie i takie urządzenia, które mógłbyś stworzyć z obecnych na statku elementów.




Gary powiedział też parę słów o unikaniu obcego w trakcie poruszania się po statku:
Jeśli będziesz biegł, narobisz sporo hałasu i Obcy znajdzie Cię bez problemu. Masz latarkę, która jest przydatna w ciemności, ale również zdradzi Twoją pozycję.
Najwidoczniej wszystkie przesłanki o stworzeniu survival-horroru z prawdziwego zdarzenia nie są wyssane z palca i projekt jest przemyślany od A do Z. Jestem szalenie ciekaw końcowego efektu.