Twórcy Metal Gear Solid V: Ground Zeroes wyjaśniają, dlaczego warto zagrać w prolog

Wielu graczy wyraziło swoje niezadowolenie z faktu, iż będzie płatnym prologiem do , jednak deweloperzy tłumaczą, dlaczego warto wpierw sięgnąć po wstęp.
Główną zaletą będzie to, że ludzie uratowani w prologu, będą mogli nam pomóc później, kiedy będziemy ogrywać The Phantom Pain. Może to być pomoc w misji, wyposażenie nas w dodatkowy ekwipunek lub pozyskanie nowych informacji na temat świata w jakim dzieje się gra.
Dodatkowo wyłączenie opcji zaznaczania celów [by było ich widać przez różnego rodzaju obiekty], spowoduje drobne utrudnienia - po zaznaczeniu ich za pomocą lornetki, w świecie gry nie będzie widać ich sylwetek za obiektami, jednak będziemy mieli ciągły podgląd na ich pozycję na mapie.




Wzorem poprzednich części, gracze będą mogli przełączać się między widokiem z trzeciej i pierwszej osoby, a system ten będzie przypominał rozwiązanie zastosowane w Peace Walker.
Start sprzedaży prologu zaplanowany jest na marzec 2014 roku.