Need for Speed: Rivals ominie PS Vitę i Wii U z powodu słabej sprzedaży Most Wanted

Portal the Sixth Axis zapytał dyrektora artystycznego projektu Need For Speed: Rivals, Craiga Sullivana, dlaczego najnowsza odsłona NFS ominie PlayStation Vitę i Wii U, skoro poprzednia część, Most Wanted, pojawiła się na obu.
Odpowiedź jest prosta, jeśli popatrzeć z pozycji EA i ich analityków - Most Wanted na PS Vitę i Wii U sprzedało się bardzo słabo, więc firma nie widzi sensu w tworzeniu NFS: Rivals na te platformy. Woli się skupić na wersjach na konsole nowej generacji, gdzie widzi większy zysk.
Craig powiedział:
Nie lubię mówić o takich rzeczach, wykonaliśmy sporo dodatkowej pracy robiąc wersję na Wii U i zaangażowaliśmy w to sporo ludzi. Niestety nie sprzedała się, patrząc na ilość Wii U na rynku. To samo tyczy się PlayStation Vity.
NFS: Rivals zmierza na konsole nowej generacji i teraz skupiamy się na tym projekcie. Ponad 200 ludzi pracuje nad tym, by gra ukazała się na wielu platformach, więc skupiamy się na tych, które mogą przynieść realne zyski.




Z jednej strony rozumiem Sullivana, któremu szkoda zasobów na bezowocną pracę, ale z drugiej strony poczułbym się oszukany, będąc na miejscu posiadaczy Wii U i PlayStation Vity, którzy mieli zamiar zagrać w Rivals.
Niestety nie od dzisiaj wiadomo, że rynkiem rządzą cyferki i notowania sprzedaży, więc trzeba było podjąć drastyczne kroki, które miejmy nadzieję opłacą się firmie, a graczom pozwolą cieszyć się dopracowanym produktem.
źródło: thesixthaxis