Bink 2 z kolejną aktualizacją pod konsole nowej generacji

Gry
308V
Bink 2 z kolejną aktualizacją pod konsole nowej generacji
Paweł Musiolik | 25.07.2013, 06:00

Dosyć dawno temu informowaliśmy was o tym, że Rad Game Tools zaktualizowało swój codec Bink do wersji 2.1, dzięki czemu deweloperzy mogli skorzystać ze znacznie lepiej działającego kodowania materiałów wideo. Wczoraj pojawiła się informacja o nowej wersji, która wprowadza kolejne, dosyć ważne zmiany.Dosyć dawno temu informowaliśmy was o tym, że Rad Game Tools zaktualizowało swój codec Bink do wersji 2.1, dzięki czemu deweloperzy mogli skorzystać ze znacznie lepiej działającego kodowania materiałów wideo. Wczoraj pojawiła się informacja o nowej wersji, która wprowadza kolejne, dosyć ważne zmiany.

Wersja 2.2 (która przez dewelopera nazywana jest czasami 3.0) wprowadza poniższe, ważne zmiany, które prawdopodobnie przełożą się na produkty, które ostatecznie trafią na konsole.


  • Kompletnie przebudowany kodek - ogromna poprawa jakości i szybkości działania

  • Wideo używa o połowę mniej danych, zachowując identyczną jakość. Dla 720p jest to 600k, a dla 1080p - 1200k. Mniejsze pliki to szybsze dekodowanie.

  • Jakość obrazu poprawiona w każdej opcji ustawienia kodowania, jednak głównie w niższym bitracie.

  • Dodano obsługę kodowania w 3D.

  • Poprawki w konwerterach zakresu kolorów.

  • Gigantyczne przyspieszenie dekodera. Od 1.5 raza do 2 razy przy identycznym materiale, porównując z 2.1.

  • Optymizacje pod SSE3 i SSSE 3.

  • Wersja na PS3 jest znacznie szybsza i pliki zajmują mniej miejsca.

  • Deblocking działa znacznie szybciej, ale można go także wyłączyć kompletnie.

  • Zaktualizowano SDK dla Xenona, PS3, WiiU, PS4 i Xbox One.

  • Dodano dokumentacje PS4 i Xbox One.

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper