Hideo Kojima na temat Metal Gear Rising
W wywiadzie dla serwisu IGN Hideo Kojima opowiedział o nadchodzących częściach serii Metal Gear Soild i ludziach ze swojego zespołu, którzy nad nimi pracują. Uzasadnił też wybór Raidena, jako głównej postaci MGS Rising oraz uspokoił fanów odnośnie Ground Zeroes.W wywiadzie dla serwisu IGN Hideo Kojima opowiedział o nadchodzących częściach serii Metal Gear Soild i ludziach ze swojego zespołu, którzy nad nimi pracują. Uzasadnił też wybór Raidena, jako głównej postaci MGS Rising oraz uspokoił fanów odnośnie Ground Zeroes.
Hideo Kojima o konkurencji na rynku slasherów, jakiej MGS nie miał wśród skradanek:
Revengeance to spin-off w przeciwieństwie do kierowanego ku mainstreamowi Ground Zeroes. Chcieliśmy uzyskać różnorodność i poszerzyć grono odbiorców o osoby, które przepadają za grami hack-and-slash i się w nim [Revengeance - dop. red.] bez problemu odnajdą. Ground Zeros będzie takie, jak pozostałe MGS-y.
O wyborze Raidena, jako głównej postaci Metal Gear Rising:
Właściwie, to nie był mój pomysł. Idea wyszła od zespołu z Kojima Productions, którzy nalegali na niego [Raidena - dop. red.] i uszanowałem to. Wolałem się skupić bardziej na dostarczeniu gry niż na rozwoju, a oni zapragnęli stworzyć naprawdę dobrego hack-and-slasha z kataną i Raidenem, więc powiedziałem, że to jest w porządku.
Osobiście, widziałem tam bardziej Gray Foxa albo Franka Jaegara, ale gdybyśmy się na nich zdecydowali, to musiałbym napisać scenariusz i być prawdziwie zaangażowanym w tworzenie gry, chcę przekazać to młodszej części mojej ekipy. Wcześniej nie mogłem im powierzyć takiej odpowiedzialności, ale przy Revengeance wszystko zależy od nich. Poza tym, cieszy mnie rozwój mojego zespołu i to, że potrafią dostarczyć tak niesamowity tytuł.