vergil vergil 02.08.2012 17:00
2K Games: "Tworzenie nowych gatunków jest niemożliwe bez fotorealistycznej grafiki"
478V

2K Games: "Tworzenie nowych gatunków jest niemożliwe bez fotorealistycznej grafiki"

Branża gier wideo dąży do uzyskania fotorealistycznej grafiki mniej więcej od momentu, w którym na rynku pojawiły się pierwsze akceleratory 3D. Niemniej, minie jeszcze wiele lat, zanim niemożliwe będzie odróżnienie gry wideo od filmu. Szef 2K Games, Christoph Hartmann, twierdzi jednak, że bez fotorealizmu niemożliwe będzie powołanie do życia nowych gatunków...
Branża gier wideo dąży do uzyskania fotorealistycznej grafiki mniej więcej od momentu, w którym na rynku pojawiły się pierwsze akceleratory 3D. Niemniej, minie jeszcze wiele lat, zanim niemożliwe będzie odróżnienie gry wideo od filmu. Szef 2K Games, Christoph Hartmann, twierdzi jednak, że bez fotorealizmu niemożliwe będzie powołanie do życia nowych gatunków...

Jak powiedział w rozmowie z serwisem GamesIndustry International, branża filmowa wciąż wyprzedza branżę gier wideo, ponieważ reżyserowie mogą pozwolić sobie na nieporównywalnie lepsze przekazywanie emocji. To właśnie dlatego twórcy gier wideo wolą zajmować bezpieczne pozycje i tworzyć bezmyślne strzalaniny oraz gry akcji...
Stworzenie gry na podstawie Mission Impossible byłoby proste... przekazanie emocji z Brokeback Mountain jednak byłoby znacznie trudniejszym zadaniem.

Czy ktoś się z nim zgadza? Ja jednak stoję po drugiej stronie barykady i przywołuję Davida Cage'a, który bez fotorealistycznej oprawy stworzył prawdziwie filmowe, a przy tym interaktywne doświadczenie. Można? Można.

Tagi: christoph hartmann David Cage filmy fotorealizm gatunki grafika gry wideo