UFC Undisputed 3 w pigułce!

Gry
6226V
Kuba Kleszcz | 05.02.2012, 13:48
UFC Undisputed 2009

okazało się być zbawienne dla długo niezaspokojonych fanów brutalnego klepania gołych klat, ponieważ na rynku brakowało graczom walk w klatce, w dodatku podanych w sprawny i przyjemny dla nabywcy sposób. THQ sprytnie to podchwyciło i idealnie rok później w maju wydali kontynuację - UFC 2010 Undistputed. Krytycy i gracze narzekali, że nastąpiło bardzo mało zmian i jest to zwyczajny skok na kasę. THQ odeszło od modelu corocznej premiery nowej odsłony serii i na pierwszy rzut oka widać, że dwuletnia przerwa zrobiła marce UFC naprawdę dobrze. Co nas czeka w nowej odsłonie?UFC Undisputed 2009 okazało się być zbawienne dla długo niezaspokojonych fanów brutalnego klepania gołych klat, ponieważ na rynku brakowało graczom walk w klatce, w dodatku podanych w sprawny i przyjemny dla nabywcy sposób. THQ sprytnie to podchwyciło i idealnie rok później w maju wydali kontynuację - UFC 2010 Undistputed. Krytycy i gracze narzekali, że nastąpiło bardzo mało zmian i jest to zwyczajny skok na kasę. THQ odeszło od modelu corocznej premiery nowej odsłony serii i na pierwszy rzut oka widać, że dwuletnia przerwa zrobiła marce UFC naprawdę dobrze. Co nas czeka w nowej odsłonie?

 

Dalsza część tekstu pod wideo

Nadchodzi UFC Undisputed 3. Co wiemy?




--> UFC 3 doczekało się drobnych zmian w systemie walki. Od teraz starcia staną się płynniejsze, a klepanie combosów przyjdzie o wiele łatwiej, co wpłynie na widowiskowość pojedynków.

--> Od teraz prosto z walki w stójce będzie można przejść do rozmaitych dźwigni, jak duszenie od tyłu, gilotyna czy potwornie widowiskowy scissor heel hook.

--> Twórcy zaimplementowali w grze uniki głową, co ma przysporzyć realizmu.

--> Starcia będziemy oglądać z nowej, na pozór niczym nieróżniącej się, kamery niżej zawieszonej. Tło zostało "wyciszone", by skoncentrować naszą uwagę na zawodnikach.

--> Do życia, choć tylko w grze, powróci federacja Pride (Pride powstało w 1997 roku i zostało zamknięte zaledwie po dekadzie), która od UFC różni się m.in. tym, że walczy się w standardowym ringu, samo widowisko jest o wiele bardziej brutalne, kopanie leżącego w głowę jest jak najbardziej na miejscu. Poza tym pierwsza runda trwa 10min, a dwie kolejne po 5min.

httpvh://youtu.be/lL7Pf8l1-EY

--> W grze będziemy mieli do wyboru około 150 zawodników. Obecność federacji Pride może oznaczać, że twórcy oddadzą nam do dyspozycji również ówczesne legendy, co jawi się jako niesamowity smaczek dla fanów mordobicia z wieloletnim stażem.

--> Kiedy w grze znajdzie się zawodnik, który brał udział w Pride, to będzie wyglądał tak, jak za czasów jej istnienia, to samo liczy się jego wejściówki, która tradycyjnie zostanie odtworzona bezpośrednio przed walką. Dbałość twórców o takie szczegóły naprawdę cieszy.

--> Jeżeli komuś przeszkadzało sterowanie w poprzednich odsłonach serii, to teraz będzie miał wybór pomiędzy dwoma: oryginalnym i uproszczonym. Doświadczonym graczom zalecane jest wybranie oryginalnego sterowania, podczas gdy laicy mogą zacząć przygodę z serią od mniej frustrującego wariantu, które może zachęcić do zakupu tytułu szersze grono odbiorców.

--> Wybrany sposób sterowania - alternatywny lub oryginalny - będzie również obowiązywać w walkach w trybie multiplayer, więc gracz z uproszczonym sterowaniem powinien mieć większe szanse na zwycięstwo? Niekoniecznie, zostanie to wyważone, ponieważ gracze z oryginalnym sterowaniem będą mieli większe szanse na wyprowadzenie udanego kontrataku.

--> Nowością jest możliwość zrównania statystyk obu zawodników, aby obaj zawodnicy mieli równe szanse podczas pojedynku w ośmiokącie. Nie wiadomo po co to komu, ale może jednak okaże się komuś w jakiś sposób przydatne?

httpvh://youtu.be/BQJyERjNo6s

--> Podczas starcia komputer analizuje nasze poczynania na ringu i będzie w stanie udzielać nam rad, zarówno gdy trwa ostra wymiana ciosów, jak i między rundami, gdzie rady nam standardowo udziela trener. Co więcej, owe porady zostały nagrane podczas prawdziwych starć, zatem udzielają ich nam głosy trenerów z krwi i kości.

--> Drobnych usprawnień doczekała się również warstwa graficzna: żywsze kolory, lepsze oddanie animacji fighterów oraz rozcięć i efektów mocnych ciosów.

--> W UFC 2009 i 2010 nieopłacalnym było uderzanie w inne miejsce niż głowa, bowiem obijanie koledze z ringu brzucha czy nóg najzwyczajniej na świecie nie skutkowało. W UFC 3 twórcy obniżyli wytrzymałość niektórych części ciała, dzięki czemu będziemy mogli zobaczyć na własne oczy Technical Knockout spowodowanym konsekwentnym obijaniem uda lub brzucha.

--> Inną nowością, na którą pewnie część graczy po cichu czekała, jest możliwość złamania kończyny! Tak, dobrze widzicie. Ruch gałki w dół w celu strącenia kopniaka lecącego na ciało może skończyć się złamaniem goleni.

--> Jeżeli ktoś narzeka na obecnego komentatora, Bruce'a Buffera, i tęskni za komentatorami z federacji Pride, to może już zacierać rączki, bowiem w UFC 3 pojawi się legendarny duet: Bas Rutten i Stephen Quadros.

httpvh://youtu.be/halv8gDZX1E

--> Przy kończeniu przeciwnika przez submission od teraz zawita na naszych ekranach mini-gierka. Na ekranie pojawia się ikona w kształcie ośmiokąta z dwoma paskami na przeciwległych końcach. Fighter zakładający dźwignię ma dłuższy pasek, a uciekający ma krótszy. Celem jest utrzymanie krótszego paska w swoim polu przez dłuższy pasek, wtedy zakładamy z sukcesem dźwignię. Rozwiązanie to jest mocno kontrowersyjne i budzi wśród fanów mieszane emocje, bowiem wyrywa ono nas ze świata gry, jest mało realistyczne i burzy sukcesywnie budowaną immersję z wydarzeniami na ringu, jednak dzięki takiemu posunięciu wiemy chociaż, skąd się wzięła udana ucieczka przeciwnika.

--> THQ obiecało wprowadzenie symulacyjnego trybu energii, gdzie mocne ciosy i kopniaki na górne części ciała będą pochłaniać odpowiednio więcej energii, co zmusi nas do starannego planowania przebiegu walki i gospodarowania swoimi siłami.

--> Jeżeli doprowadzały cię do szewskiej pasji elementy losowe, jak np. nokaut po pierwszym wyprowadzonym ciosie, to w grze zawarta będzie opcja całkowitego wyłączenia ich, ponieważ to, co się działo w poprzednich odsłonach, było najzwyczajniej problematyczne.

--> Niewiele wiemy na temat trybu multiplayer, z którym w poprzednich odsłonach było sporo problemów. Mianowicie powszechne było występowanie lagów, które nie mogę mieć miejsca, kiedy gramy w dynamiczną grę, jak np. wyścigi czy bijatyki. Miejmy nadzieję, że twórcy naprawią ten element.

--> UFC Undisputed 3 zagości na półkach sklepowych już 17 lutego br. [Chomik]

Źródło: własne

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper