Jak myślisz, ile zarabiają twórcy gier w USA?

Na tapetę bierzemy Stany Zjednoczone, kraj, w którym swoje siedziby ma najwięcej firm produkujących gry oraz w którym pracuje największa liczba twórców. Specjalistyczne coroczne badania przeprowadzane na zlecenie renomowanego amerykańskiego magazynu Game Developer potwierdzają, że średnia roczna pensja pracownika branżowego to... nieco ponad 80 tysięcy dolarów!Na tapetę bierzemy Stany Zjednoczone, kraj, w którym swoje siedziby ma najwięcej firm produkujących gry oraz w którym pracuje największa liczba twórców. Specjalistyczne coroczne badania przeprowadzane na zlecenie renomowanego amerykańskiego magazynu Game Developer potwierdzają, że średnia roczna pensja pracownika branżowego to... nieco ponad 80 tysięcy dolarów!
Trzeba przyznać, że wyniki finansowe firm oraz prognozy na przyszłość są bardzo optymistyczne. Płace pracowników branżowych na terenie USA wzrosły bowiem w porównaniu do roku 2009 o około 7%. Spadek w roku 2009 spowodowany był prawdopodobnie kryzysem gospodarczym na całym świecie oraz zwiększoną niepewnością na rynku papierów wartościowych w tamtym okresie.
Przechodząc jednak do konkretów, najwięcej w firmach deweloperskich zarabiają... prawnicy oraz "pracownicy obsługi biznesowej", ich średnia roczna pensja wynosi na terenie USA aż 107.965 tysięcy dolarów i prawie w ogóle nie zmieniła się w porównaniu z rokiem poprzednim. Gdy przechodzimy jednak do ciała bezpośrednio zajmującego się grami, do czynienia mamy z takimi oto liczbami:
- 88.544 tysiąca dolarów rocznie -> producenci i "nadzorcy generalni"
- 85.733 tysiąca dolarów rocznie -> programiści
- 71.584 tysiąca dolarów rocznie -> graficy oraz projektanci
- 70.233 tysiąca dolarów rocznie -> projektanci
- 68.088 tysiąca dolarów rocznie -> dźwiękowcy
- 49.009 tysiąca dolarów rocznie -> "nadzór jakościowy", także beta-testerzy
Wychodzi więc na to, że średnio amerykański beta-tester zarabia miesięcznie około... 4.000 dolarów amerykańskich! A producent generalny prawie 7.500 dolarów. Trzeba jednak pamiętać, że wartość średnia jest dużo mniej miarodajna, niż zdecydowanie bardziej popularna wśród ekonomistów mediana. Co jednak najciekawsze, wszyscy pracownicy wymienionych powyżej grup tworzących gry jest pozytywnie nastawiona do swojej pracy i jest pewna, że już niedługo czekają ich podwyżki, zarówno w firmach produkujących produkty z najwyższej półki, jak i tych parających się tytułami niezależnymi.