Remedy Entertainment organizuje trzeci zespół. Studio chce tworzyć bardziej "śmiałe" gry
Twórcy serii Max Payne, Alan Wake i Quantum Break rozpoczęli budowanie kolejnego, trzeciego już zespołu developerskiego, poinformował Thomas Puha, szef ds. komunikacji w Remedy. Fińskie studio ma także zamiar zająć się w przyszłości bardziej "śmiałymi" projektami.
Obecnie fińskie studio pracuje nad kilkoma projektami. O niektórych z nich wiemy. Jest to strzelanina TPP z otwartym światem pt. Control zapowiedziana w czerwcu podczas E3 oraz tryby fabularne do tworzonych przez Smilegate militarnych sieciowych shooterów CrossFire HD i CrossFire 2. To jednak dopiero początek ekspansji. Według Puhy, który udzielił wywiadu serwisowi PCGameInsider.biz, Remedy ma zbudować strukturę, która umożliwi produkcję kilku gier jednocześnie i teraz, i w nadchodzących latach.
Powoli budujemy trzeci zespół. Control zdefiniuje Remedy na nowo. W przeszłości stworzyliśmy dwa liniowe fabularne shootery [Control posiada cechy metroidvanii], teraz też będziemy mieć fabułę, ale w grze, która będzie znacznie bardziej śmiała. Mam nadzieję, że będzie to coś, co uda nam się kontynuować w kolejnych latach. Jestem optymistą. Jako firma jesteśmy w dobrym miejscu.
Czyli: mniej liniowych shooterów nastawionych na opowiadanie historii.
Przy okazji dodajmy (a propos ostatniego zdania z wypowiedzi Puhy), że Remedy zadebiutowało w zeszłym roku na giełdzie Nasdaq Helsinki.