SKLEP
Roger Żochowski Roger Żochowski 09.08.2018 07:20
Resident Evil 2. Masa szczegółów o bohaterach. Dziennikarze jakimś cudem ominęli sekret w demie na E3
2251V

Resident Evil 2. Masa szczegółów o bohaterach. Dziennikarze jakimś cudem ominęli sekret w demie na E3

Najnowszy numer "Weekly Famitsu" zawiera obszerne wywiady z ekipą deweloperską Resident Evil 2, które dostarczyły masy interesujących szczegółów na temat postaci, trybów, procesu produkcji i szykowanych niespodzianek.

W grze Leon ma 21 lat, a Claire 19. Aby stworzyć ich kostiumy opracowano nowy projekt (zdjęcia w galerii), biorąc pod uwagę rodzaj ekwipunku, z którego będą korzystać. Gdyby ich sprzęt był zbyt ciężki, pokonanie zombie byłoby zbyt łatwe, a gdyby był zbyt lekki, trudno byłoby przetrwać w tym środowisku. Podejście było podobne do tego, jakie można zaobserwować podczas tworzenia filmów akcji.

Twarz Leona została zeskanowana, aby zachować podobieństwa do użyczającego mu wizerunku aktora, ale ciało należy do innej osoby, "człowieka z Zachodu" pracującego w Capcom i posiadającego strukturę ciała odpowiednią dla postaci. Deweloperom trudno było bowiem znaleźć kogoś, kto miałby zarówno twarz, jak i ciało odpowiadające dobrze zbudowanemu Leonowi. W przypadku Claire ciało i twarz były również skanowane oddzielnie, ponieważ aktorka użyczająca twarzy bohaterce okazała się szczuplejsza niż postać z gry.

Trójwymiarowy model Leona  z gry został wykorzystany do stworzenia figurki z Edycji kolekcjonerskiej, która została następnie ulepszona przez artystę. Zespół włożył podobno wiele wysiłku w kolekcjonerskie wydanie. Podczas gdy znalezienie odpowiedniego projektu dla Leona było wyzwaniem, jego model twarzy jest stosunkowo prosty. Najwięcej problemów generowało stworzenie jego fryzury. To proces wiele prób i błędów. Jego wygląd jest ostatecznie najbliższy temu z Resident Evil 4. Gdy zespół próbował zachować oryginalną fryzurę ze starego Resident Evil 2, nie wyglądało to dobrze.

Claire początkowo miała być ubrana w oryginalny, klasyczny kostium z RE2, ale był on trudny do zaprojektowania, więc zdecydowano się na bardziej nowoczesne podejście choć zachowano czerwony kolor i ogólną stylistykę motocyklistki. Autorzy projektując jej motor współpracowali nawet z samym Harleyem-Davidsonem, otrzymując próbki dźwiękowe silnika. Twórcy podkreślają, że w firmie pracuje wielu miłośników Harleya, co miało wpływ na ten element.

Z kolei Sherry wygląda teraz na nieco starszą. Ma wciąż dwanaście lat, ale w oryginale przypominała bardziej dziecko. Jej zachowanie jest również nieco bardziej dojrzałe. Twórcy potwierdzili ponadto, że Ada Wong pojawi się w grze, ale na razie nie zdecydowano się jej bliżej omówić. Podobno bardzo ciężko pracowano nad jej projektem, ale zostanie on zaprezentowany w późniejszym terminie.

Zabawne jest to, że w wersji demonstracyjnej gry na E3 twórcy ukryli mały sekret. Można było opuścić posterunek policji, ale podobno nikt z wielu dziennikarzy tego nie odkrył, więc fragment z ulic Racoon City nie został publicznie pokazany. Jeśli chodzi o minigry, twórcy nie mogą wiele powiedzieć poza potwierdzeniem trybów The 4th Survivor i The Tofu Survivor. Deweloperzy pracują nad tym, aby grę można było ukończyć wiele razy. Przygotowują "coś", co umożliwi masę zabawy po jej ukończeniu. Twórcy dodali na koniec, że tytuł zadowoli speedrunnerów, ponieważ istnieje wiele momentów, które pozwolą skrócić czas gry. Teoretyczne możliwe będzie przejście całej produkcji tylko przy użyciu noża.

W galerii znajdziecie zdjęcia z artykułu, w którym to pojawiło się kilka nowych ujęć.

Tagi: Capcom Resident Evil 2