Crackdown 3 ma ostatnią szansę. Xbox One jest podobno za słaby dla koncepcji trybu sieciowego

Gry
2115V
Crackdown 3 ma ostatnią szansę. Xbox One jest podobno za słaby dla koncepcji trybu sieciowego
Wojciech Gruszczyk | 17.07.2018, 09:39

Microsoft na imprezie w Los Angeles ponownie opóźnił premierę Crackdown 3, ale przynajmniej tym razem poznaliśmy szczegóły dotyczące debiutu. Zdaniem przecieków jest to ostateczna data premiery i jeśli autorzy nie wywiążą się z założonego planu, to gra w ostatecznym rozrachunku zostanie anulowana.

Pierwsi deweloperzy rozpoczęli przygotowanie Crackdown 3 już w 2013 roku, a prezentacja odbyła się w 2014 roku. Microsoft informował w tamtym okresie o premierze w 2016 roku, ale później przełożono debiut na 7 listopada 2017 roku, by w kolejnym kroku zaoferować grę w 2018 roku. Tej daty również nie udało się utrzymać i produkcja ma trafić na rynek 22 lutego 2019 roku.

Dalsza część tekstu pod wideo

Konferencja Microsoftu w 3 minuty. Mnóstwo gier i prawdziwe show

Czy ta data zostanie dotrzymana? Trudno tak naprawdę powiedzieć, bo zdaniem najnowszych informacji uzyskanych przez brytyjski Eurogamer – Crackdown 3 w ostatnich miesiącach został prawie anulowany. Microsoft nie jest zadowolony z przygotowanej koncepcji, więc autorzy otrzymali czas na znaczące poprawienie gry – jeśli w ostateczności projekt nie spełni oczekiwań, to pomimo niezwykle długiego czasu powstawania, produkcja trafi do kosza.

Brytyjczycy rozmawiali z między innymi Davidem Jonesem, który nie był zaangażowany w produkcję Crackdown 3, ale miał okazję pomagać w rozwoju technologii chmury obliczeniowej i jego zdaniem – demo trybu sieciowego prezentowane na gamescomie było wyłącznie koncepcją. Trudno tak naprawdę powiedzieć, kto przygotowuje zmagania multiplayer i podobno dodatkowy wariant zabawy jest tworzony przez Sumo Digital – ekipę odpowiedzialną za kampanię.

Gdzie leży problem? Zdaniem anonimowych źródeł, koncepcja pojedynków sieciowych prezentowana przez Microsoft (100% zniszczalne środowisko zasilane za pomocą chmury obliczeniowej) nie jest możliwa do wykonania na Xboksie One. Pomysł dwóch 10-osobowych drużyn, których zadaniem było doszczętne zniszczenie wieży przeciwników był „za duży”, by mógł działać na Xboksie One. Pewnie sytuacja byłaby inna w przypadku Xboksa One X, ale jak wiadomo Amerykanie nie chcą dzielić graczy i każdy tytuł dostępny na XOneX ma również śmigać na XOneS i XOne.

Microsoft ma nie pozwolić na kolejne opóźnienie i trudno tak naprawdę powiedzieć, jak w ostateczności ma wyglądać tryb sieciowy z Crackdown 3 – w sumie tylko raz mogliśmy zobaczyć gameplay, które okazał się… Koncepcją.

Warto jednocześnie zwrócić uwagę na postać Davida Jonesa – mężczyzna na gamescomie w 2015 roku był prezentowany jako „dyrektor kreatywny gry”, a okazuje się, że nigdy tak naprawdę nie miał możliwości rozwijania produkcji. Był wyłącznie konsultantem trybu sieciowego – zmagania miały korzystać z chmury i zapewnić Xboksowi One ogromną moc (20 razy więcej od standardowego modelu), ale jak widać był to wyłącznie projekt.

Źródło: https://wccftech.com/crackdown-3-last-delay-multi-too-big/

Komentarze (122)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper