Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 09.04.2018 17:33
Były szef BioWare chwali Electronic Arts. Wydawca nie narzuca mikrotransakcji
536V

Były szef BioWare chwali Electronic Arts. Wydawca nie narzuca mikrotransakcji

W ostatnich latach wiele złego powiedziano o Electronic Arts, ale tym razem sporo pozytywów postanowił przedstawić były szef z BioWare. Aaryn Flynn wspomina o tworzeniu ostatnich tytułów dla Elektroników.

Aaryn Flynn zdecydował się opuścić BioWare. Twórca przez ponad 17 lat rozwijał największe hity studia i pracował nad między innymi: Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire, Mass Effect, Dragon Age: Początek, a podczas Dragon Age II, Mass Effect 3, Dragon Age: Inkwizycja oraz Mass Effect: Andromeda zajmował stanowisko kierownicze.

Star Wars od EA Vancouver z pierwszymi szczegółami. Studio szuka pracowników

Możemy śmiało przypuszczać, że Flynn wielokrotnie miał okazję rozmawiać z szefami Electronic Arts i jego zdaniem, EA nie jest w sumie takie złe. Podczas tegorocznej konferencji na Game Developers Conference, twórca wspomniał, że EA nie narzuca studiom mikrotransakcji:

„Nie, w moim doświadczeniu nie. Oni mają ambitny biznesplan i chcą zrobić pewne rzeczy, wszystko to jest związane z zwiększeniem udziału w rynku i wejścia na nowe rynki, ale to są bardzo dobre cele, nie ma w tym nic kontrowersyjnego. Mają bardzo solidny biznesplan, którego wszyscy są świadomi i ciężko pracują, by go zrealizować.”

Flynn w superlatywach wypowiada się o wydawcy, a nawet zaprzeczył plotkom, według których to Electronic Arts zmusiło BioWare do przejścia na Frostbite. Autorzy nie mogli polegać na swoim starym, wysłużonym silniku, więc szukali alternatywy. Zdecydowali się na Frostbite, ponieważ oferował niesamowite rzeczy w temacie renderowania oraz posiadał podwaliny pod tryb sieciowy.

Zdaniem byłego pracownika BioWare, Electronic Arts zależy na procesie twórczym deweloperów i szefowie robią „wszystko co w ich mocy”, by gry odnosiły sukces. Flynn wspomniał nawet, że EA zapewnia odpowiednią swobodę twórczą.

Źródło: https://wccftech.com/ex-bioware-boss-ea-creative-freedom/

Tagi: aaryon flynn BioWare Electronic Arts