IEM i ESL One w liczbach. Imprezy odwiedziły tysiące graczy

Gry
645V
IEM i ESL One w liczbach. Imprezy odwiedziły tysiące graczy
Wojciech Gruszczyk | 27.03.2018, 18:57

ESL przedstawił kompletne liczby dotyczące dwóch imprez, które odbyły się w katowickim Spodku. ESL One oraz Intel Extreme Masters zachęciły graczy do przyjechania do Polski i oglądania zmagań najlepszych esportowców.

W dniach 24-25 lutego i 2-4 marca odbyły się w Katowicach dwie imprezy – ESL One oraz Intel Extreme Masters. Organizatorzy imprezy postanowili podsumować oba wydarzenia i potwierdzili, że esportowe zmagania postanowiło odwiedzić 169 000 osób.

Dalsza część tekstu pod wideo

Virtus.pro zmienia. MICHU w zespole, TaZ w Team Kinguin

Najlepsi gracze walczyli o łączną pulę w wysokości ponad 7 mln złotych, a podczas rywalizacji oglądaliśmy zmagania w między innymi Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive, StarCrafta II, czy też PlayerUnknown's Battlegrounds.

Pojedynki Dota 2 były transmitowane w 10 wersjach językowych, w 17 telewizjach kablowych i kanałach cyfrowych, a rozgrywki oglądano przez ponad 2 miliardy minut – jest to wzrost o 232% w porównaniu do ubiegłorocznego, pierwszego weekendu. Rywalizację w Counter-Strike: Global Offensive oraz StarCrafta II oglądali gracze na 38 kablowych i cyfrowych platformach, partnerzy prezentowali mecze w 12 językach, a oglądano je łącznie przez miliard minut.

W najważniejszym momencie pierwszego weekendu starcia oglądało 2,2 mln osób, a kolejny weekend w najlepszym momencie przyciągnął uwagę 1,7 mln widzów. To 80% i 26% wzrost względem ubiegłorocznych wyników. Jednocześnie organizatorzy potwierdzili, że transmisje na żywo, wideo z ciekawymi akcjami i inne publikacje na Twitterze i Facebooku dotyczące imprez, osiągnęły 187 mln wyświetleń, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln.

Tak imprezy podsumował Michał Blicharz, Vice President Pro Gaming w ESL:

"Za nami kolejne dwuweekendowe wydarzenie w Katowicach. Rozwijamy nasze eventy i nieprzerwanie chcemy pokazywać fanom najbardziej legendarne zmagania esportowe oraz zapewniać im nieprawdopodobne doznania. Trudno było o bardziej emocjonujące zwieńczenie niesamowitych turniejów, które w tym roku rozegrano w Katowicach. Cieszymy się, że mogliśmy zapewnić niezapomniane chwile fanom zgromadzonym w Spodku i przed ekranami w domach."

Przez dwa weekendy wyłoniliśmy zwycięzców w następujących turniejach:

  • Dota 2: W wielkim finale ESL One Katowice 2018 Virtus.pro pokonało zawodników Vici Gaming, triumfując tym samym w pierwszym Majorze tej gry, który odbył się w Polsce.
  • Counter-Strike: Global Offensive: Dość nieoczekiwanie na najwyższym stopniu podium stanęło Fnatic, które w decydującym meczu wygrało z FaZe Clan, zgarniając swój pierwszy mistrzowski tytuł od czasu IEM Katowice 2016.
  • StarCraft II: Puchar do domu zabrał Rogue, który w Wielkim Finale pewnie wygrał 4:0 z Classiciem.
  • PUBG Invitational at IEM Katowice: Na najwyższym stopniu podium stanęli gracze Avangar, którzy po dwóch dniach rywalizacji zgromadzili najwięcej punktów.
  • Intel Challenge Katowice 2018: Dzięki współpracy Intel, ESL i AnyKey w Katowicach odbyła się kolejna edycja żeńskich zmagań w CS: GO. Triumfowały reprezentantki Team Dignitas, które w finale pokonały Sq.Prospect.
  • VR Challenger League: Po tygodniach zmagań online oraz offline rozgrywki w Echo Arena, oraz The Unspoken trafiły w końcu do Katowic, gdzie odbył się finał VRCL. Team ec.LiP.se wygrał w Echo Arena, natomiast Charizard triumfował w The Unspoken.
  • HGC Western Clash: Katowice po raz trzeci gościły najlepszych zawodników Heroes of the Storm. Mistrzostwo trafiło w ręce Teamu Dignitas, który pokonał ekipę Zealots 4:3.
  • CROSSFIRE IEM Expo Invitational 2018: Spośród czterech drużyn najlepsi okazali się podopieczni Super Valiant Gaming, dzięki czemu to właśnie Chińczycy zgarnęli lwią część puli nagród, wynoszącej ok. 105 000 złotych.
  • Puchar Polski Cybersport: Trzeci sezon polskich zmagań esportowych zakończył się finałami rozgrywanymi w Katowicach. Po mistrzowskie tytuły sięgnęli gracze Illuminar Gaming (League of Legends) oraz Team Kinguin (CS: GO).

IEM i ESL One w liczbach. Imprezy odwiedziły tysiące graczy 1

IEM i ESL One w liczbach. Imprezy odwiedziły tysiące graczy 1

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper