Sony wprowadzało w błąd reklamą Gran Turismo Sport

Advertising Standards Authority zarzuciło Sony wprowadzanie w błąd klientów z Wielkiej Brytanii. Problemem okazała się reklama Gran Turismo Sport, która była emitowana po premierze. Firma otrzymała restrykcje dotyczące prezentowania swoich produkcji.
23 października w brytyjskiej telewizji została wyemitowana reklama Gran Turismo Sport, która miała wprowadzić w błąd. Zdaniem Advertising Standards Authority firma podała nieprawdziwe informacje dotyczące uzależnienia produkcji od połączenia sieciowego oraz subskrypcji PlayStation Plus.
God of War z 4 poziomami trudności. Gra wymęczy fanów




Na materiale pojawiła się rozgrywka pokazująca samochody oraz trasy, a jak się później okazało, tylko część z tej zawartości trafiła na płytę z Gran Turismo Sport. Resztę zawartości gracze musieli pobrać za pośrednictwem PlayStation Store.
Sytuacja oczywiście nie spodobała się Advertising Standards Authority. Sony starało się tłumaczyć, że około 3/4 sprzedanych PlayStation 4 w Wielkiej Brytanii w miesiącu wyemitowania reklamy łączyło się z siecią, jednak takie tłumaczenia nie wystarczyły.
Skarga ASAS została podtrzymana, ponieważ zdaniem specjalistów klient mógł oczekiwać, że prezentowana zawartość będzie dostępna na płycie, więc firma wprowadziła w błąd zainteresowanych.
Advertising Standards Authority zabroniło emitowania reklamy, a jednocześnie Sony ma w przyszłości zwracać większą uwagę na szczegóły zawartości oraz wymogów dostępu do Internetu.