Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 22.02.2018 11:32
Nintendo łamie europejskie przepisy wg norweskiego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta
1923V

Nintendo łamie europejskie przepisy wg norweskiego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta

Norweskiemu Urzędowi Ochrony Praw Konsumenta nie podoba się polityka Nintendo w kontekście cyfrowej dystrybucji. Instytucja chce zmusić japońską korporacje do zmian.

Nowerski Urząd Ochrony Praw Konsumenta (NCC) twierdzi, że przepisy obowiązujące w eShop łamią prawa konsumenckie obowiązujące w Unii Europejskiej.

Najlepiej sprzedająca się konsola stycznia 2018 r. w USA

Instytucja przeprowadziła badanie wszystkich głównych platform cyfrowej dystrybucji i uznała, że tylko Origin i Steam oferują "adekwatny mechanizm związany ze zwrotem pieniędzy za zakupione gry". Wg norweskiego urzędu w Battle.net, Uplay, PlayStation Store i Xbox Store brakuje przejrzystych reguł w kontekście zwrotów pieniędzy lub szybkiej możliwości kontaktu z obsługą klienta. Generalnie jednak mechanizmy przyjęte w tych miejscach można uznać za wystarczające.

Tylko jedna platforma cyfrowej dystrybucji nie przyjęła właściwych rozwiązań z perspektywy konsumentów. Chodzi o Nintendo eShop, który nie oferuje opcji zwrotu pieniędzy graczom - nawet przy składaniu zamówień przedpremierowych. Nintendo zaznacza przy zakupie preorderów, że "sprzedaż jest finalna" i że nie ma możliwości wycofania się z niej po zakupie. NCC uważa, że taki stan rzeczy łamie prawo obowiązujące w Unii Europejskiej.

NCC wysłało już w tej sprawie list do europejskiego oddziału Nintendo, żądając wprowadzenia przepisów zgodnych z prawem obowiązującym w Unii Europejskiej. Chodzi o to, by Nintendo pozwoliło graczom wycofać się z decyzji o zakupie dotyczącej cyfrowych preorderów.

"Przy preorderowaniu gry masz prawo skasować swoje zamówienie w dowolnym momencie przed terminem premiery. To powinien być szybki proces - odbywający się z pomocą jednego kliknięcia w przycisk. Do czasu włączenia gry przez kupującego sprzedawca nie może zabronić konsumentowi odstąpienia od umowy" - powiedział Finn Myrstard, przewodniczący NCC.

NCC oczekuje, że Nintendo "dokona odpowiednich zmian, tak by cyfrowa platforma respektowała obowiązujące w Europie prawo". Nintendo nie skomentowało jeszcze tej sytuacji.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-02-22-nintendos-eshop-refund-policy-found-to-violate-european-consumer-rights

Tagi: eshop ncc Nintendo norwegia prawo unia europejska