Nintendo łamie europejskie przepisy wg norweskiego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta

Gry
2073V
Nintendo łamie europejskie przepisy wg norweskiego Urzędu Ochrony Praw Konsumenta
Bartosz Dawidowski | 22.02.2018, 11:32

Norweskiemu Urzędowi Ochrony Praw Konsumenta nie podoba się polityka Nintendo w kontekście cyfrowej dystrybucji. Instytucja chce zmusić japońską korporacje do zmian.

Nowerski Urząd Ochrony Praw Konsumenta (NCC) twierdzi, że przepisy obowiązujące w eShop łamią prawa konsumenckie obowiązujące w Unii Europejskiej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najlepiej sprzedająca się konsola stycznia 2018 r. w USA

Instytucja przeprowadziła badanie wszystkich głównych platform cyfrowej dystrybucji i uznała, że tylko Origin i Steam oferują "adekwatny mechanizm związany ze zwrotem pieniędzy za zakupione gry". Wg norweskiego urzędu w Battle.net, Uplay, PlayStation Store i Xbox Store brakuje przejrzystych reguł w kontekście zwrotów pieniędzy lub szybkiej możliwości kontaktu z obsługą klienta. Generalnie jednak mechanizmy przyjęte w tych miejscach można uznać za wystarczające.

Tylko jedna platforma cyfrowej dystrybucji nie przyjęła właściwych rozwiązań z perspektywy konsumentów. Chodzi o Nintendo eShop, który nie oferuje opcji zwrotu pieniędzy graczom - nawet przy składaniu zamówień przedpremierowych. Nintendo zaznacza przy zakupie preorderów, że "sprzedaż jest finalna" i że nie ma możliwości wycofania się z niej po zakupie. NCC uważa, że taki stan rzeczy łamie prawo obowiązujące w Unii Europejskiej.

NCC wysłało już w tej sprawie list do europejskiego oddziału Nintendo, żądając wprowadzenia przepisów zgodnych z prawem obowiązującym w Unii Europejskiej. Chodzi o to, by Nintendo pozwoliło graczom wycofać się z decyzji o zakupie dotyczącej cyfrowych preorderów.

"Przy preorderowaniu gry masz prawo skasować swoje zamówienie w dowolnym momencie przed terminem premiery. To powinien być szybki proces - odbywający się z pomocą jednego kliknięcia w przycisk. Do czasu włączenia gry przez kupującego sprzedawca nie może zabronić konsumentowi odstąpienia od umowy" - powiedział Finn Myrstard, przewodniczący NCC.

NCC oczekuje, że Nintendo "dokona odpowiednich zmian, tak by cyfrowa platforma respektowała obowiązujące w Europie prawo". Nintendo nie skomentowało jeszcze tej sytuacji.

Źródło: https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-02-22-nintendos-eshop-refund-policy-found-to-violate-european-consumer-rights

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper