USA zdominowane przez japońskie produkcje. Ranking sprzedaży konsol i gier w styczniu

Grudzień należał w USA do Nintendo Switch. Jak wyglądała sprzedaż na rynku gier w Stanach Zjednoczonych na początku 2018 roku? NPD na dla nas informacje na ten temat.
Monster Hunter World kontynuuje triumfalny pochód swoich bestii. Wielkie "dinusie" z tej gry wywalczyły sobie 1 miejsce w rankingu sprzedaży gier w styczniu 2018 roku, sprzedawanych na rynku amerykańskim. Świetnym wynikiem może się również pochwalić Dragon Ball FighterZ, które uplasowało się na drugim miejscu w rankingu. Cały czas doskonale sprzedaje się też Call of Duty: WWII oraz nieśmiertelne Grand Theft Auto V (gra utrzymuje się na piątym miejscu). Z bardzo mocnym wynikiem mamy też do czynienia w przypadku Playerunknown's Battlegrounds. W wynikach tej gry NPD uwzględniło tylko rezultat z dystrybucji na Xbox One, więc gdyby dołożyć do tego sprzedaż z PC, pozycja gry byłaby jeszcze wyższa.
Switch zwycięża w grudniu na rynku amerykańskim




Ranking sprzedaży gier z rynku amerykańskiego (w styczniu 2018):
- Monster Hunter World
- Dragon Ball FighterZ
- Call of Duty: WWII
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Grand Theft Auto V
- NBA 2K18
- Super Mario Odyssey
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- Mario Kart 8
- Madden NFL 18
- Star Wars: Battlefront II
- Assassin’s Creed Origins
- EA Sports UFC 3
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- FIFA 18
- Dragon Ball Xenoverse
- The Sims 4
- Splatoon 2
- Dissidia Final Fantasy NT
- Need for Speed Payback
NPD podkreśla, że od wielu lat nie było takiej sytuacji, by 2 pierwsze miejsca w rankingu były zajęte przez produkcje stworzone w Japonii.
Co z hardwarem? Styczeń to kolejny miesiąc dominacji Nintendo Switch na amerykańskim rynku. To właśnie Switch sprzedał się w największym nakładzie w USA. Sony też ma powody do zadowolenia, bo pomimo gorszej sprzedaży ilościowej od Switch, japońska firma zanotowała największe wpływy z tytułu sprzedaży konsol. NPD podkreśla jednak, że różnice między sprzedażą poszczególnych konsol wynoszą tylko ok. 3%, więc sprzęt każdej marki cieszy się w USA dużym zainteresowaniem.