Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 31.01.2018 20:37
Grand Theft Auto V najbardziej dochodową grą konsolową 2017 roku! PUBG zarobił majątek
1970V

Grand Theft Auto V najbardziej dochodową grą konsolową 2017 roku! PUBG zarobił majątek

Nie The Legend of Zelda: Breath of the Wild, nie Call of Duty: WWII, nie Horizon Zero Dawn, czy też nie Super Mario Odyssey. Najbardziej dochodową, konsolową produkcją 2017 roku zostało wydane pierwotnie w 2013 roku – Grand Theft Auto V.

17 września 2013 roku odbyła się premiera Grand Theft Auto V i nikt nie mógł wierzyć w takie rezultaty wygenerowane przez grę Rockstar. Pomimo czterech lat życia, to właśnie GTA V odnotowało w 2017 roku 521 mln dolarów i jest najbardziej dochodowym konsolowym tytułem ostatnich 12 miesięcy.

Grand Theft Auto V królem Wielkiej Brytanii. Gra zdobyła złoto po 226 tygodniach od premiery

Grand Theft Auto V zarobiło 521 mln dolarów i o 9 mln dolarów pobiło rezultat wygenerowany przez Call of Duty: WWII, czyli jednego z największych hitów w katalogu Activision ostatnich lat. Ta sytuacja tylko pokazuje, dlaczego Rockstar oraz Take-Two nie muszą śpieszyć się z wydawaniem kolejnych tytułów. GTA V wciąż rozbija bank.

Oczywiście Activision nie może narzekać, bo w dziesiątce najbardziej dochodowych produkcji znajdują się aż cztery tytuły wydawane przez tego wydawcę:

Przedstawione wyniki pochodzą z rocznego raportu SuperData, którego specjaliści informują, że łączne przychody branży gier w 2017 roku wniosły 108,4 mld dolarów! Największym sektorem wciąż pozostają gry mobilne (59,2 mld dolarów), drugie miejsce przypadło komputerom osobistym (33 mld dolarów), a najniższe miejsce podium należy do konsol (8,3 mld dolarów). Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość zarobiły 4 mld dolarów, a sporty elektroniczne wygenerowały 756 mln dolarów.

Należy na pewno zwrócić uwagę, że dwa najważniejsze sektory (PC oraz mobilny) są wciąż napędzane przez tytuły free-2-play – 2,5 mld graczy wydało na „bezpłatne gry” 82 mld dolarów… To 1/3 populacji.

Genialne rezultaty generują tytuły mobilne z Azji – Arena of Valor oraz Fantasy Westward Journey pozwoliły odnotować rynkowi 31% wzrost względem ubiegłego roku. Gry mobilne zanotowały 14 mld dolarów więcej gotówki niż w 2016 roku.

Nie bez powodu wspominam o Azji, ponieważ to właśnie ten rynek wciąż pozostaje „królem” gier mobilnych – klienci wydali 36 mld dolarów (wzrost o 10 mld dolarów względem 2016 roku), gdy Amerykanie wygenerowali przychód na poziomie 9,1 mld dolarów, a Europejczycy 5,9 mld dolarów.

Mimo wszystko warto zaznaczyć, że na Starym Kontynencie oraz w Ameryce wciąż królują konsole – to właśnie te sprzęty pozwoliły osiągnąć 4,2 mld dolarów w USA i 3,1 mld dolarów w Europie, gdy tak naprawdę klienci z Azji wydali zaledwie 200 mln dolarów.

Największym sukcesem 2017 roku został PlayerUnknown's Battlegrounds, który w zaledwie osiem miesięcy wygenerował 712 mln dolarów – jest to 12% wszystkich przychodów osiągniętych przez gry PC, a jednocześnie niemal dwukrotnie więcej od drugiego w klasyfikacji Overwatcha (382 mln dolarów).

Źródło: http://www.gamesindustry.biz/articles/2018-01-31-games-industry-generated-usd108-4bn-in-revenues-in-2017

Tagi: Grand Theft Auto V PlayerUnknown's Battlegrounds tweet wyniki sprzedaży