Branża gier nigdy nie miała się tak dobrze! Rekordowe przychody w USA

Patrząc na wyniki sprzedaży pudełkowych wydań gier z 2017 roku, można uznać, że sytuacja na największym rynku gier na świecie, czyli w Stanach Zjednoczonych, jest stabilna. Takie ujęcie sprawy nie oddaje jednak prawdziwej kondycji tego przemysłu.
Dzieje się tak z prostego względu - gracze z każdym miesiącem coraz chętniej wydają pieniądze w ramach cyfrowej dystrybucji, co odbywa się często kosztem pudełkowych wydań gier. Właśnie z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w 2017 roku w Stanach Zjednoczonych. Choć oficjalne dane dotyczące sprzedaży fizycznych wydań gier nie zaskoczyły pozytywnie, to cały rynek i tak wygenerował znacznie większe przychody, niż w 2016 r.
Trendy 2017. Tym żyli gracze w ostatnich 12 miesiącach




Wg danych Entertainment Software Association i NPD przychody amerykańskich firm działających w sektorze gier wyniosły w 2017 r. aż 36,4 mld dolarów. Oznacza to wzrost o 18% w porównaniu z rezultatem notowanym w USA w 2016 r. To najlepszy 12-miesięczny wynik w historii amerykańskiego rynku. W tej sumce zawierają się wyniki z cyfrowej dystrybucji, tradycyjnej sprzedaży wydań pudełkowych gier oraz z mikrotransakcji i sprzedaży hardware'u.
Obroty w sektorze hardware'u wzrosły o 19% rok do roku (z poziomu 5,8 mld do 6,9 mld dolarów). W dziale software'u w USA wyniki poprawiły się natomiast o 18% i wzrosły z poziomu 24,6 mld (w 2016 roku) do 29,1 mld dolarów.
"Spektakularny rozwój naszego przemysłu w 2017 r. pokazuje, że deweloperzy gier i związani z grami artyści i scenarzyści to najjaśniejsze gwiazdy amerykańskiej ekonomii, którzy zachwycają co roku 2,6 mld graczy z całego świata. Gratuluję wspaniałym twórcom za kolejny rekordowy rok" - powiedział Michael Gallagher, prezes ESA.