Autorzy Rebel Galaxy przygotowywali kosmiczny shooter w uniwersum Star Wars. EA nie było zainteresowane grą

Miłośnicy Rebel Galaxy mogą za kilka minut poczuć ogromny smutek. Deweloperzy ze studia Double Damage chcieli stworzyć wielką produkcję w świecie Gwiezdnych Wojen, jednak Electronic Arts nie było zainteresowane współpracą. Dzisiaj możemy spojrzeć na ciekawy fragment rozgrywki prezentujący koncepcję projektu.
W 2015 roku na komputerach osobistych, a w 2016 roku na PlayStation 4 i Xboksach One zadebiutowało Rebel Galaxy. Tytuł podzielił sympatyków kosmicznych shooterów z domieszką symulacji (średnia ocen na poziomie 64-76%), jednak autorzy mogli przygotować naprawdę ciekawy projekt w świecie Gwiezdnych Wojen.
Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi. Carrie Fisher pomagała stworzyć dwie ważne sceny filmu




Travis Baldree postanowił podzielić się ze światem pewną ciekawostką. W 2016 roku wraz ze swoim zespołem zdecydował się stworzyć prototyp kosmicznej strzelanki w świecie Gwiezdnych Wojen, która miała otrzymać pełnoprawną kampanię, jednak autorzy chcieli zachować wszystkie elementy formuły X-Wing, czyli figurkowej gry bitewnej.
Studio początkowo nie myślało o prezentacji przez Elektronikami, jednak po wykreowaniu pięciominutowego fragmentu rozgrywki, twórcy zdecydowali się zaryzykować. Przedstawiciel Electronic Arts z zaciekawieniem wysłuchał informacji, jednak korporacja nigdy nie podjęła stosownego dialogu, więc deweloperzy porzucili projekt. Baldree wspomina, że przygotowanie tytułu miało bardziej zadowolić Double Damage i nigdy specjalnie nie liczył na „zielone światło” od EA.
Mimo wszystko warto spojrzeć na poniższą prezentację. Film został sklejony po 2-3 tygodniach, a zespół podczas kreowania wykorzystał różne posiadane assety – z tego powodu fani Rebel Galaxy znajdą tutaj kilka znanych elementów.