Polski Overlook potrzebuje pomocy. Gra trafiła na Kickstarter

Gry
694V
Polski Overlook potrzebuje pomocy. Gra trafiła na Kickstarter
Wojciech Gruszczyk | 15.12.2017, 14:04

Bardzo chętnie przedstawiam czytelnikom najróżniejsze polskie tytuły, a jedną z najnowszych ciekawostek znajdujących się w fazie produkcji jest Overlook. Twórcy starają się zebrać gotówkę na zrealizowanie marzeń, więc postanowiłem zaprezentować koncepcję naszej społeczności

Overlook to party-game przygotowany przez polskie, niezależne studio Gametroleum. Twórcy zdecydowali się zaprosić graczy do nietypowej rozgrywki, w której śmiałkowie wcielą się w małe roboty. Deweloperzy określają projekt jako „gra na spostrzegawczość dla dużej jak i małej grupy znajomych”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Regalia zmierza na PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch! Polacy prezentują zwiastun swojej przygody

Propozycja Gametroleum jest właśnie dostępna na Kickstarterze. Twórcy potrzebują zaledwie 5000 dolarów na przygotowanie projektu, który na początku trafi na komputery osobiste, a przy odpowiednim zainteresowaniu gra ma szansę trafić na konsole.

W Overlook gracze dzielą się na dwa zespoły – pierwszy wciela się w wadliwego robota i musi infekować pozostałe mechy, a drugi to nadzorcy, których zadaniem jest schwytanie popsutych maszyn. Tak produkcję przedstawiają autorzy: 

"Overlook to gra na spostrzegawczość dla dużej jak i małej grupy znajomych. Często potrzebne jest zachowanie zimnej krwi i umiejętność zwodzenia przeciwnego zespołu a cała akcja dzieję się pod presją czasu. Będziecie musieli podzielić się na dwa zespoły, wadliwe roboty albo dozorcy robotów. Wy decydujecie ile osób zagra w którym zespole. Minimalnie do gry potrzebne są dwie osoby, po jednej w obu zespołach. Gra rozpoczyna się od tłumu zwykłych robotów chodzących po polu gry."

Sytuacja jest wymagająca, ponieważ wcielając się w roboty należy udawać nieskładny chód, a z drugiej strony zadaniem „łowców” jest wyłapanie postaci niesterowanych przez SI.

"Gdzieś pośród zwykłych robotów znajdują się wadliwe roboty, sterowane przez graczy. Gracz przemieszczający się robotem musi najpierw odnaleźć się w tłumie a potem udawać nieskładny chód robotów symulowanych przez komputer tak by łowcy robotów nie wychwycili dziwnego zachowania. Głównym celem wadliwego robota jest zainfekowanie zwykłych robotów. W trakcie infekowania trzeba uważać na wskaźniki łowców, odkrywają one zainfekowane roboty dopiero po nakierowaniu obszarem wskaźnika na danego robota. Nie można infekować będąc w obszarze wskaźnika łowcy ponieważ od razu zostaniesz przyłapanym na gorącym uczynku i łowca będzie mógł poddać Cię kwarantannie. Wadliwy robot nie może zawirusować innego gracza. Nadzorcy muszą wyselekcjonować wszystkie zarażone roboty. Każdy z nich ma ograniczoną liczbę prób. Próba polega na tym, że zaznacza robota który ma być odrzucony po czym jest on przeniesiony do obszaru kwarantanny. Nadzorca porusza po ekranie wskaźnikiem, który ukazuje czy robot został zainfekowany po nakierowaniu go w obszarze robota. Gra nie informuje nadzorcy w żaden sposób czy właśnie odrzucił zwykłego czy złego robota. Gracze wcielający się w wadliwe roboty dalej mogą udawać, że grają by nadzorcy robotów nie mieli pewności swoich decyzji. Jako pomocnicze narzędzie nadzorcy mają do dyspozycji białą listę (whitelist), mogą oznaczyć robota który wydaje im się że nie jest wadliwy."

Gra oczywiście wciąż powstaje i to dzięki społeczności zostanie przygotowane ostateczne zestawienie trybów. Aktualnie zespół proponuje następujące dyscypliny:

  • Pill: Wadliwe roboty infekują zwykłe roboty kapsułką która automatycznie niszczy robota po 5 sekundach. Nie potrzebny jest w tym trybie wizjer nadzorcy do odkrywania zainfekowanych robotów.
  • ChainReaction: Zainfekowane roboty automatycznie infekują napotkane roboty, zdecydowanie przyspiesza to rozgrywkę.
  • IceTouch: Pole nadzorcy blokuje ruch zwykłych robotów, łatwiej o wpadkę dla wadliwych robotów.

Zainteresowanych odsyłam na stronę zbiórki i przedstawiam jeszcze dokładne zasady rozgrywki:

  • Gracze dzielą się na 2 zespoły, zespół nadzorców (overseer) i popsute roboty (defective robot). Popsute roboty chodzą pomiędzy "normalnymi" robotami (npc`ami) i mają za zadanie zawirusować normalne roboty.
  • Gracze powinni starać się naśladować chaotyczny sposób poruszania się NPC`ów aby wmieszać się w tłum. Jako nieograniczona akcja, gracz może zawirusować wszystkie normalne roboty koło siebie. Zawirusowane roboty są wtedy w stanie "zombie", chodzą tak jak wcześniej ale jeżeli nadzorca najedzie na zombie swoim wskaźnikiem (polem) - wtedy zombie wyłączają się, przestają chodzić i są usuwane z mapy.
  • Nadzorcy mają za zadanie odnaleźć i usunąć popsute roboty. Mają ograniczoną ilościowo akcję usunięcia z mapy robotów. Dodatkowo muszą "jeździć" kursorem po mapie aby szybko wyłapać czy gdzieś na mapie jest robot zombie, zazwyczaj w pobliżu zombie może znajdować się prawdziwy cel. Odkrywanie nie kosztuje akcji, jest automatyczne.
  • Gra kończy jeżeli:
    • Skończy się czas - remis
    • Wszystkie roboty zostały zawirusowane - wygrywają roboty
    • Nadzorcy wyłapali wszystkie popsute roboty - wygrywają nadzorcy
    • Nadzorcą skończyły się akcje usuwania robotów z mapy - wygrywają roboty

Poniżej znajdziecie zwiastun, a do galerii dorzuciłem kilka materiałów graficznych. Co sądzicie o Overlook?

Źródło: własne

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper