Star Wars: Battlefront II to „jedna z najwspanialszych gier EA”. EA nie zrezygnuje z mikrotransakcji
W Star Wars: Battlefront II zostały aktualnie wyłączone jakiekolwiek mikropłatności, jednak możemy mieć pewność, że w pewnym momencie dodatkowe płatności powrócą do gry. W tej sprawie wypowiedział się dyrektor finansowy Electronic Arts.
DICE przed samą premierą Star Wars: Battlefront II zdecydowało się usunąć dodatkowe płatności z produkcji, jednak płatności mają powrócić do gry po odpowiednim zbalansowaniu tytułu. Właśnie w tej sprawie wypowiedział się Blake Jorgensen.
Powstała koalicja na rzecz walki z kryzysem hazardu w grach
Dyrektor finansowy Electronic Arts na konferencji Credit Suisse 21st Annual Technology, Media & Telecom Conference podkreślił, że słuchanie konsumentów to jedno z najważniejszych zadań jego korporacji. EA zdaniem Jorgensena nie jest nieomylną firmą, lecz za każdym razem twórcy wyciągają konsekwencje i starają się jak najlepiej dopracowywać produkcje.
„Wyrzuciliśmy mikrotransakcje z gry, ponieważ prawdziwym problemem dla konsumenta było poczucie, że mechanika opierała się na rozgrywce pay-to-win. Rzeczywistość jest taka, że w grach znajdują się różni gracze. Niektórzy mają więcej czasu niż pieniędzy, a niektórzy mają więcej pieniędzy niż czasu. Chcesz zrównoważyć te dwa elementy.”
W tym wypadku EA nie mogło zdecydować się na mikrotransakcje oparte na przedmiotach kosmetycznych, bo deweloperzy nie mogą naruszyć kanonu:
„Jedną z rzeczy, które skupiają naszą uwagę i na których się koncentrujemy jest fakt, by nie złamać kanonu Gwiezdnych Wojen. To niesamowita marka zbudowana przez wiele lat. W tej sytuacji tworząc przedmioty kosmetyczne możesz łatwo złamać kanon. Mroczny Vader w bieli prawdopodobnie nie ma sensu, w przeciwieństwie do czarnego. Nie mówiąc już o tym, że prawdopodobnie nie chcesz zobaczyć Dartha Vadera w różowym stroju. Nie mam nic do różowego koloru, ale nie sądzę, by było to kanoniczne.”
Blake Jorgensen jest jednak pewien, że Star Wars: Battlefront II to wspaniała produkcja:
„Wspaniała wiadomość jest taka, że to jedna z najlepszych gier, którą kiedykolwiek stworzyliśmy. I słyszymy to od graczy, którzy faktycznie grają i angażują się w produkcję.”
Przedstawiciel Elektroników podkreślił, że głębia rozgrywki oraz samego rozmiaru tytułu jest niesamowita, a DICE zamierza dodawać znacznie więcej treści i tym samym rozbudowywać produkcję.
Możecie mieć przy tym pewność, że EA nie zrezygnuje z mikrotransakcji:
„Nie zrezygnujemy z pojęcia mikrotransakcji. Uczymy się i słuchamy społeczności, w jaki sposób najlepiej rozwiązać ten element w przyszłości. Powiedziałbym jednak, że z pewnością nie zmienimy naszej strategii. Uważamy, że strategia polegająca na dogłębnym angażowaniu się w grę, utrzymywaniu społeczności i umożliwieniu ludziom korzystania z nowych treści płynących z wydarzeń ma kluczowe znaczenie dla przyszłości naszego biznesu.”