Twórcy Hitmana są niezależnym studiem, bo szef Square Enix uwielbia Agenta 47

Gry
1066V
Twórcy Hitmana są niezależnym studiem, bo szef Square Enix uwielbia Agenta 47
Wojciech Gruszczyk | 23.11.2017, 14:11

IO-Interactive od kilku miesięcy jest niezależną ekipą i deweloperzy zamierzają w mocny sposób rozwinąć markę Hitman. W sprawie odłączenia się studia od Square Enix postanowił wypowiedzieć się Yosuke Matsuda, którego słowa są interesujące.

W ostatnich dniach bardzo często możemy przeczytać o trudach tworzenia gier. Studia są przejmowane, następnie muszą wykonywać zlecenia wydawcy, a gdzieś tam w tle ucieka cała magia i zapał.

Dalsza część tekstu pod wideo

Hitman dopiero pokaże swoje największe atuty. IO-Interactive zamierza rozwijać markę i tworzyć nowe odsłony

IO-Interactive nie zostało sprzedane, nie musi tworzyć zleceń od wydawcy i twórcy dość niespodziewanie stali się niezależnym zespołem. Sprawę postanowił skomentować Yosuke Matsuda, czyli dyrektor generalny Square Enix, który podkreślił, że nie chciał skrzywdzić marki Hitman:

„W przypadku Hitmana – uwielbiam tę grę. Myślę, że to dość niecodzienne, ale zawsze muszę patrzeć na rzeczy z perspektywy, tego ile kosztuje nas jego rozwój oraz wydajność. Po dokonaniu tego w przypadku Hitmana, mieliśmy kilka oczekiwań, które nie zostały osiągnięte w wystarczającym stopniu. Niezależnie, czy są to nasze studia zachodnie, czy też japońskie, w Square Enix czasami pojawiają się konflikty lub zbyt mały budżet. Czułem, że jeśli nie będziemy w stanie inwestować w Hitmana w wystarczającym stopniu, możemy doprowadzić do zrujnowania gry, więc znaleźliśmy się w trudnej sytuacji.”

Przedstawiciel Square Enix nie ukrywa, że jego korporacja ma dobre stosunki z IO-Interactive, więc zdecydowano się podjąć nietypową decyzję – wydawca nie mógł odpowiednio wesprzeć deweloperów, więc zdecydował się ich nie trzymać na siłę, czy też nie zmuszać do wykonywania innych projektów.

IO-Interactive jest teraz niezależnym zespołem, który może nadal rozwijać przygody Agenta 47 i jak wiadomo twórcy mają ogromne plany na rozwój marki.

Źródło: https://gamingbolt.com/square-enix-explains-why-it-gave-io-interactive-and-hitman-their-independence

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper