SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 20.11.2017 17:35
Star Wars: Battlefront II bez mikrotransakcji, bo fani są najważniejsi dla Lucasfilm
3203V

Star Wars: Battlefront II bez mikrotransakcji, bo fani są najważniejsi dla Lucasfilm

DICE wciąż pracuje nad ulepszeniem i jak najlepszym dostosowaniem Star Wars: Battlefront II. Z gry aktualnie zniknęły mikrotransakcje, jednak wiele na to wskazuje, że w tę decyzję jest zamieszany Lucasfilm. 

Star Wars: Battlefront II miał rozbudzić oczekiwania fanów i przygotować ich na Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi. Problemem w tym wypadku okazały się mikrotransakcje, które zostały usunięte z produkcji w dniu premiery.

Star Wars: Battlefront II z wyraźnie słabszą sprzedażą pudełek. Ranking z Wielkiej Brytanii

Problem skrzynek połączonych z prawdziwą gotówką pewnie będzie jeszcze wielokrotnie powracał, jednak przykład Star Wars: Battlefront II pokazał, że deweloperzy muszą liczyć się z opiniami fanów. Twórcy jeszcze przed premierą zdecydowali się usunąć z tytułu niepożądaną przez graczy funkcję i prawdopodobnie ta decyzja została wywołana przez Lucasfilm.

Dziennikarz The Washington Post potwierdził, że jeszcze przed podaniem do ogólnej wiadomości usunięcia mikrotransakcji, do Electronic Arts dzwonił James Pitaro (dyrektor generalny produktów konsumencki i interaktywnych mediów Disneya) i podobno wpłynął na ostateczną decyzję.

Disney wydał nawet w tej sprawie oświadczenie, w którym podkreśla, że korporacja popiera zmiany zarządzone przez Electronic Arts:

„W Gwiezdnych Wojnach zawsze chodzi o fanów i niezależnie czy mówimy o Battlefroncie, czy jakimkolwiek innym doświadczeniu Star Wars, fani są dla na najważniejsi. Właśnie z tego powodu popieramy decyzję EA o tymczasowym usunięciu płatności, by  rozwiać obawy klientów.

Lucasfilm nie może pozwolić sobie na negatywne opinie dotyczące uniwersum przed premierą Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi, więc korporacja zdecydowała się zareagować. Możemy w tej sytuacji mieć nadzieję, że teraz Disney będzie bardziej rozważnie przyglądał się wszystkim podobnym „eksperymentom” i w odpowiedni sposób zareaguje.

Źródło: https://www.washingtonpost.com/news/comic-riffs/wp/2017/11/18/how-a-star-wars-video-game-faced-charges-that-it-was-promoting-gambling

Tagi: dice electronic arts lucasfilm star wars: battlefront ii

Elektryzujące newsy

Elektryzujące newsy
Star Wars: Battlefront II (2017)
  • Platformy:  PS4   XONE   PC 
  • Data premiery - Polska: 17.11.2017
  • Pełna
  • od lat 16 przemoc
Miesięcznik PSX Extreme