Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 09.10.2017 09:47
Xbox One X i gogle VR. Microsoft nie chce popełniać błędu z Kinectem
5889V

Xbox One X i gogle VR. Microsoft nie chce popełniać błędu z Kinectem

Kilka dni temu Alex Kipman wypowiadał się na temat perspektywy zintegrowania Xbox One X z goglami VR. Teraz na ten ten zdecydował się zabrać głos Albert Penello.

Albert Penello, szef działu Planowania i Product Management w Microsoft został zapytany przez redakcję Wired o integrację Xbox One X z technologią wirtualnej rzeczywistości. Penello stwierdził, że póki co Microsoft wstrzymuje się w tym zakresie, obawiając się powtórzenia błędów z Kinecta.

Windows Mixed Reality. Gogle VR od Microsoftu

"Nadal konieczne jest wiele eksperymentów w zakresie VR. To nie jest przytyk. Są już oczywiście na rynku gotowe produkty. VR ma potencjał. Czy to produkt, który może odnieść sukces? Tak, dla pewnej części konsumentów.

Nauczyliśmy się na przykładzie Kinecta i Wii, że proste przenoszenie typowego gameplayu do VR nie jest przepisem na sukces. Dopiero zawartość stworzona typowo pod potrzeby VR sprawia, że otrzymujemy piękne rzeczy. Nie chciałem jednak rozpraszać deweloperów w tym roku".

Kolejne stwierdzenie Microsoftu i kolejny kubełek zimnej wody wylany na głowy entuzjastów VR, którzy nie mogą się doczekać inwazji tej technologii również na konsoli giganta z Redmond. Wygląda jednak na to, że Microsoft przyjął właściwy kurs - zamiast zapewniać nam kiepską lub przeciętną zawartość, tak jak w przypadku Kinecta, firma ma zamiar spokojnie przyjrzeć się tematowi i rozważyć wszystkie opcje. Technologia VR nie może cały czas złapać wiatru w żagle (na rynku w przypadku PS VR brakuje must-have'ów, który sprawiałyby, że gracze biegli by do sklepu po swoje zestawy) a istnieje przecież ryzyko, że cała technologia (przynajmniej na obecnym etapie rozwoju) podzieli losy wyświetlaczy 3D.

Tagi: albert penello kinect Microsoft vr xbox one Xbox One X

Nie przegap