Rainbow Six: Siege z ogromną aktualizacją i wielkimi zmianami. Od 15 do 42GB

Gry
1146V
Rainbow Six: Siege z ogromną aktualizacją i wielkimi zmianami. Od 15 do 42GB
Wojciech Gruszczyk | 07.08.2017, 13:34

Ubisoft nie przestaje walczyć o Rainbow Six: Siege. Firma przedstawiła pierwsze informacje dotyczące nadchodzącej aktualizacji, która wprowadzi szereg zmian oraz poprawek. Gracze muszą przygotować się na pobieranie wielu plików.

Rainbow Six: Siege zadebiutował na rynku w grudniu 2015 roku, ale Ubisoft nie myśli o zakończeniu prac nad grą. Firma kończy właśnie drugi rok wsparcia i przygotowuje się na kolejne wydarzenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rainbow Six: Siege dobrym przykładem uratowanej produkcji. Ubisoft świętuje dobry wynik gry

Możemy mieć pewność, że trzeci rok rozwijania gry nadciąga, ponieważ Ubisoft przygotował sporą łatkę zwiastującą właśnie taką sytuację. Wkrótce na serwerach zadebiutuje wielka aktualizacja, która nie tylko zajmuje się „fundamentalnymi zmianami w rozgrywce”, ale również pozwoli deweloperom na większą swobodę w tworzeniu kolejnych łatek.

"W tej nowej aktualizacji planujemy stworzenie od zera fundamentów, na których budowane będą przyszłe zmiany. Uaktualnienie R2S3.0 ma stanowić ich bazę. W związku ze zresetowaniem tej bazy musimy zastąpić istotną liczbę istniejących zbiorów danych. Dlatego właśni aktualizacja R2S3.0 jest taka duża. Wszystkie dane gry przechowane są w zbiorach, które nazywamy „kuźniami”. To skompresowane archiwa, zawierające inne pliki. Gdy musimy zmodyfikować plik znajdujący się w kuźni, po prostu pobieramy nową kuźnię, która zawiera nowy plik, ale nie zastępujemy starej. To upraszcza proces aktualizacji i zmniejsza rozmiar pobieranych plików. Jednak wraz z biegiem czasu prowadzi to do dużej ilości zmarnowanego miejsca na dysku twardym, ponieważ przybywa na nim coraz więcej zmodyfikowanych plików."

Nadchodzący patch zajmuje od 15 do 42GB, jednak pozwoli deweloperom na kompresje przyszłych plików – wszystkie kolejne aktualizacje będą zajmować od 12 do 15% mniej, więc gracze mogą mieć pewność, że firma zamierza wciąż pracować nad grą. W dodatku Ubisoft potwierdził, że obok wielkich zmian, Rainbow Six: Siege będzie wczytywał się nawet 10% szybciej na konsolach.

"W aktualizacji R2S3.0, ze względu na zmiany wielu istniejących tekstur, postanowiliśmy, iż musimy skonsolidować nasze kuźnie. Efektem tego działania będzie mniejsza ilość zajętego miejsca na dysku. Dzięki konsolidacji naszych uaktualnień i danych gracze poczują zmniejszony „czas poszukiwania”, co oznacza szybsze wczytywanie gry dla wszystkich graczy. Trudno ocenić dokładne skrócenie czasu wczytywania na PC ze względu na różnorodność konfiguracji, ale na konsolach mecze będą się wczytywać o około 10% szybciej. Dodatkowo postanowiliśmy wykorzystać fakt zastąpienia wszystkich naszych kuźni do ulepszenia wykorzystywanego w nich algorytmu kompresji. Dzięki temu rozmiar wszystkich kolejnych uaktualnień zmniejszy się o 12-15%, ma to również wpływ na prędkość wczytywania gry."

Jak widać korporacja z Francji ma wielkie plany na rozwój Rainbow Six: Siege i jest to bez wątpienia dobra wiadomość. Fani taktycznego strzelania chwalą grę oraz zmiany, więc możemy mieć pewność, że na serwerach wciąż nie będzie brakować chętnych do rozgrywki.

Rozbieżność w przypadku wielkości jest spowodowana różnymi platformami – konsolowcy pobiorą 15GB, a gracze na PC mają dwa wyjścia: 26GB bez tekstur Ultra HD lub 42GB z teksturami Ultra HD.

Źródło: http://www.dualshockers.com/rainbow-six-siege-season-3-patch-size-announced/

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper